Avto
3765 ogledov

Avto z največ nagradami ta hip končno uradno v Sloveniji

Jaguar I-pace
1/17
Saša Despot
Električnega mačkona so spustili z verige.

Končno smo na domačih cestah pozdravili najbolj čislani avto na svetu v tem trenutku. Jaguar I-pace je aktualni nosilec titul za evropski in svetovni avto leta, pa naslova za najboljši električni pogon, najboljši novi pogon, za najlepši dizajn …

Zakaj torej ves ta pomp okoli Jaguarjevega novinca, je res nekaj tako posebnega? Predvsem gre za nek precej drugačen avto, kot smo ga bili doslej vajeni ne le pri Jaguarju, temveč kar v celotnem segmentu. Hkrati je še pred Teslo in vsemi ostalimi prestižnimi znamkami naredil nekaj, kar bodo prej ali slej morali predstaviti vsi - premijskega kompaktnega križanca na električni pogon.

Jaguar I-pace | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Jaguar I-pace | Avtor: Saša Despot Saša Despot

In I-pace je res križanec v pravem pomenu besede. Križanec križanca. Velika kolesa in visoki boki, pa vseeno nizka streha in skupna višina nekaj prek 1,5 metra, kar je le malo višje od klasične kombilimuzine. Tudi koeficient zračnega upora je pri 0,29 zelo nizek. Skoraj tri metre dolgo medosno razdaljo pa bi mu zavidala marsikatera limuzina. Izjemen dizajn, v katerem se prepletajo različni slogi in nameni v domišljeno celoto.

Za vrati s potopnimi kljukami voznika in do štiri sopotnike (od tega bo eden moral biti res suh) pozdravi svetlo okolje, v katerem hitro prepoznamo slog zadnjih range roverjev, z mešanico velikih na dotik občutljivih površin in fizičnih gumbov. Posebnost I-paca je zaradi zelo na rob potisnjenih koles prav notranja prostornost, tako za potnike kot prtljago. Skupaj je osnovnega prtljažnika zadaj kar 656 litrov, k temu gre prišteti še 27 litrov pod prednjim pokrovom, ki so primerni za napajalni kabel.

Jaguar I-pace | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Jaguar I-pace | Avtor: Saša Despot Saša Despot

I-pace je prvi avto, pri katerem je Jaguar unovčil izkušnje iz tekmovanja v formuli-E. Karoserija je v celoti izdelana iz aluminija z ojačitvami iz trdih jekel. Kar 90 kWh baterija, ki je plod lastnega razvoja, ima mesto v dnu med obema osema, iz drugih modelov Jaugarja in Range Roverja so pobrane rešitve pri podvozju z nastavljivo višino. Električni jaguar seveda ni namenjen brodenju po globokem blatu, bi pa znal biti izvrsten stezosledec na asfaltu, ki se po potrebi približa ali odmika od tal ter skrbi za mehko pobiranje grbin.

Posebnost se skriva v pogonu, saj vsako os poganja po en električni motor, ki skupaj prenašata energijo v višini kar 294 kW (400 KM). Navora, ki je na voljo od 0 km/h naprej, je na zalogi kar za skoraj 700 Nm. In krajša poskusna vožnja je hitro dokazala, da trditve o bliskovitem pospešku niso iz trte izvite, pa čeprav avto prazen tehta več kot 2,2 tone - do stotice avto plane v manj kot petih sekundah, izjemno hiter je tudi prehod iz srednjih v višje hitrosti. Doseže 200 km/h.

In da ne bi bil to le še en električni avto, ki sicer zmore veliko, a vozniki v njem največkrat vozijo s hitrostjo tovornjakov, da bi lahko prišli do naslednje polnilnice, dokazuje podatek o dosegu - po WLTP ciklu obljubljajo zajetnih 470 kilometrov z enim polnjenjem. Polnjenje na superhitri polnilnici (bencinske črpalke ob avtocesti) za 15 minut podaljša doseg za 100 kilometrov, medtem ko naj bi bil jaguar v slabi uri in pol napolnjen do 80 odstotkov, če ga praznega priklopimo na klasično hitro polnilnico.

Jaguar I-pace | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Jaguar I-pace | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kamperisti, žal i-pace kljub vsej moči in 4x4 pogonu ni namenjen vleki prikolic.

Jaguar I-pace se bo prodajal v treh različnih stopnjah serijske opreme s kratkimi oznakami S, SE in HSE. Je izvrstno podkovan v različnih asistenčnih sistemih, med posebnosti sodi opozorilo vsem potnikom pri izstopanju, če avto na boku zazna drugega udeleženca. Pester je tudi seznam doplačljive opreme, med njo je tudi aplikacija za nadzor avta prek mobilnika.

Cena za električnega mačkona se v Sloveniji začnejo tik pod 80 tisoč evri, brez vključene subvencije Ekosklada. Uvoznik je z napovedmi o prodaji pri nas previden, saj tega dela sveta elekrična manija še ni zajela v tako veliki meri, kot evropski zahod in sever. A čas za premijska električna vozila z velikim pridihom športnosti in uporabnosti bo prej ali slej nastopil. Še posebej, če bodo tako lepa in zmogljiva, kot je I-pace, in ko bo svoja žezla v ogenj v strahu pred njim ter napovedanega tesla Y dodala še nemška trojka.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • sam50 07:20 22.junij 2019.

    Pa cena dosegljiva večini slovencev...