Avtomobili brez voznika oziroma avtonomna vozila vedno in brez izjem upoštevajo cestno-prometna pravila, kar naj bi bil ideal varne vožnje, Pa ni, študije kažejo, da so trenutno dvakrat pogosteje udeležena v prometnih nesrečah v primerjavi z klasičnimi vozili z vozniki, povzema Bloombergovo poročilo STA. Najpogostejši scenarij je, da se jim v zadek zaleti drugo vozilo, v katerem sedi nepozoren ali agresiven voznik.
"Ta vozila se ustavijo ali upočasnijo, ko človek morda ne bi," je pojasnil eden od avtorjev študije Brandon Schoettle. V veliki večini gre resda zgolj za blage trke, vseeno pa se število nesreč na prometnih cestah hitro povečuje, zato se programerji vse pogosteje sprašujejo, ali bi morali te avtomobile naučiti kršenja zakonov.
Debate so tudi na področju etičnih dilem, kaj naj takšno vozilo stori, če bi denimo moralo sprejemati odločitve o življenju in smrti. Ali naj bi na primer takšno vozilo žrtvovalo življenje svojega potnika, če bi se s tem izognilo zagotovo smrtonosnemu trčenju s šolskim avtobusom?
Za mrzel tuš prizadevanjem Googla in tudi nekaterih drugih snovalcev vozil brez volana in stopalk je te dni poskrbela zvezna država Kalifornija, ki je objavila predlog pravil, v njih pa je zapisano, da mora biti človek v vsakem trenutku pripravljen prevzeti nadzor nad vozilom in poprijeti volan.
dezurni@zurnal24.si