Gospodarska kriza, ki jo posledično povzroča epidemija korona virusa, bo od marsikaterega podjetja zahtevala, da porabi svoje finančne rezerve, kar je lahko zelo problematično, če te niso velike. A nekatera podjetja v tem oziru dobro stojijo, in avtomobilska industrija je za zdaj kar dobro preskrbljena. Kot poroča nemški gospodarski tednik Wirtschaftswoche, namreč nemški avtomobilski proizvajalci razpolagajo s precejšnjimi rezervami, ki jim bodo olajšale prehod skozi krizno obdobje.
Trideset gospodarskih velikanov, ki kotirajo na nemški borzi, namreč skupno razpolaga z rezervami 362,7 milijarde evrov. Najviše je sicer Deutsche Bank s 138 milijardami evrov, ki ji sledijo druge finančne ustanove. A med 26 podjetji iz nefinančnega sektorja najbolje kaže avtomobilskim proizvajalcem. Wirtschaftswoche navaja, da skupina Volkswagen razpolaga z rezervami v višini več kot 53,3 milijarde evrov, Daimler pa ima na razpolago 30 milijard evrov.
Prihajajo težki časi
A nemški strokovnjak za avtomobilski trg Ferdinand Dudenhöffer kljub temu napoveduje, da se nad avtomobilsko industrijo zgrinjajo temni oblaki, saj bi lahko delo v njej izgubilo do 100 tisoč od sedanjih 830 tisoč delavcev. Povpraševanje po avtomobilih bi se lahko namreč letos zmanjšalo za petnajst odstotkov, za njegovo povrnitev na raven pred krizo pa bi lahko bilo potrebnih celo deset let. V nemških avtomobilskih tovarnah so čez noč zabeležili presežke od 1,3 do 1,7 milijona proizvedenih vozil, česar ne bodo mogli dolgoročno urediti niti s skrajšanim delovnim časom. Hkrati je Dudenhoffer izračunal, da avtomobilska industrija vsak krizni dan izgubi 360 milijonov evrov.
Zmanjševanje povpraševanja je bilo sicer mogoče čutiti tudi pred koronavirusno krizo, saj se je proizvodnja novih avtomobilov v Nemčiji lani s 5,1 milijona leto pred tem zmanjšala na 4,7 milijona, kriza pa je problem še poglobila. Po predvidevanjih naj bi se povpraševanje po novih avtomobilih letos zmanjšalo za 15 odstotkov v Nemčiji, 20 odstotkov na Kitajskem, 25 odstotkov v Franciji in ZDA ter 30 odstotkov v Italiji. Pesimistični scenarij zato predvideva, da bodo nemški avtomobilski proizvajalci izdelali le še 3,8 milijona avtomobilov.
Težave tudi pri nas?
Dudenhöffer pravi, da vzrok za težave ne bodo prekinjene oskrbovalne verige, ampak bolj zmanjšanje povpraševanja pri kupcih, ki se bodo v negotovem ozračju krize bolj obotavljivo odločali za nakup novih avtomobilov. Kot možno rešitev za povečanje povpraševanja sicer Dudenhöffer predlaga zmanjšanje davka na dodano vrednost ali celo uvedbo negativnega davka na dodano vrednost.
Žal so to slabe novice tudi za naše kraje. Zmanjšanje proizvodnje nemških avtomobilskih proizvajalcev, kakor tudi avtomobilskih proizvajalcev v drugih državah, bi lahko namreč precej prizadelo tudi slovenske dobavitelje, ki so močno povezani z avtomobilsko industrijo in tudi odvisni od nje.
Dejstvo je, da je na vsake toliko časa treba malo počistiti. Običajno se samo nabira. Tole je lahko dobra priložnost.