Avto > Dosje Avto
22910 ogledov

Test zimskih pnevmatik: Katastrofa (pre)poceni pnevmatik

AMZS test zimskih pnevmatik 2025 ADAC/AMZS
Najboljše zimske gume ta hip: AMZS test zimskih pnevmatik 2025/2026 je dokazal, da je varčevanje pri pnevmatikah lahko na koncu ne le izredno drago, temveč tudi nevarno. Kar 11 pnevmatik dobilo oceno nepriporočljivo - katere so to?

AMZS je v sodelovanju z drugimi avtomobilskimi klubi po Evropi, med drugim z ADAC in ÖAMTC izvedel tradicionalni test zimskih pnevmatik pred novo sezono. 

Tokrat so preizkusili kar 31 modelov zimskih pnevmatik, kar je več kot kadarkoli. Tokrat so preizkusili samo eno dimenzijo in sicer 225/40 R18 s hitrostnim indeksom H ali V. Takšne pnevmatike danes uporablja zelo široka skupina avtomobilov, od nižjega srednjega do srednjega razreda: VW golf, škoda octavia, BMW serija 1, mercedes A, opel astra, ...

Letos so še posebno pozornost namenili nizkocenovnim pnevmatikam, katerih tržni delež strmo narašča.  Čeprav morda za imena, kot so Landsail, Petlas ali Radar niste še nikoli slišali, jih danes mrgoli v ponudbi, za kar so poleg spletnih trgovin odgovorne tudi razne trgovske mreže, ki takšne pnevmatike kot še posebej ugodne prodajajo na policah poleg sadja in kruha.

Avtoklubi se strinjajo, da je ponudba na prvi pogled zelo vabljiva - najcenejša guma na testu sicer zvenečega imena Star Performer Stratos UHP je stala okoli 95 evrov, najdražja Michelin Pilot Alpin pa okoli 180 evrov. To pomeni, da bi pri kompletu pnevmatik kupec 'prihranil' več kot 300 evrov. 

A na videz ugoden nakup poceni pnevmatik se lahko zelo hitro izkaže za hudo (drago) napako že, ko je treba prvič resneje zavirati v sili na spolzki podlagi. Čeprav so na zunaj vse črne in se načeloma v suhem vremenu vse dobro peljejo, je namreč v vsaki pnevmatiki vgajene ogromno tehnološkega znanja in izkušenj pri pripravi gumene zmesi in sami izdelavi. Le tako lahko pnevmatika tudi v zaostrenih zimskih razmerah, na mokri cesti z ovinki, v jutranji poledici ali sneženju, z vsega nekaj kvadratnimi centimetri ohranja zanesljiv stik s podlago dve toni in več težkega vozila s potniki. Tudi ko se zgodi kakšno presenečenje. 

Je pa res tudi, da lastnikom avtov ni treba vedno poseči po najdražji pnevmatiki, marsikatera guma srednjega razreda se izkaže za dovolj uravnotežena in z nebistvenimi pomanjkljivostmi, še posebej če so vaše poti in stil vožnje manj zahtevni. Ravno zato pa so pomembni takšni testi, kot jih izvaja AMZS s partnerji, kjer strokovnjaki v primerljivih razmerah in okoliščinah lahko soočijo različne znamke pnevmatik in stestirajo, kaj v resnici zmorejo in česa ne. 

Skupno takšnim poceni nevarnim pnevmatikam je, da v veliki večini izvirajo iz Daljnega vzhoda. 

AMZS test zimskih pnevmatik 2025 | Avtor: ADAC/AMZS ADAC/AMZS

Kaj je pokazal letošnji test?

31 pnevmatik je prihajalo iz treh cenovnih razredov, višjega cenovnega (premijskega), srednje cenovnega (kakovostnega) in nizkocenovnega (budžet).

To je bil hkrati tudi največji vzporedni test nizkocenovnih pnevmatik doslej. Rezultat pa so več kot jasni: kar 11 zimskih pnevmatik z oznako snežinke na bočnici, zaradi česar naj bi bile primerne za zimsko rabo, se je na testih odrezalo zelo slabo in so zaradi vsaj ene kritično nevarne pomanjkljivosti prejele oceno "ni priporočljivo". In vseh 11 najslabših oziroma najbolj nevarnih pnevmatik prihaja iz nizkocenovnega razreda. 

Skupna značilnost najslabših pnevmatik je bil zelo slab oprijem, še posebej pri zaviranju na mokrem, snegu ali ledu. Nekatere (Syron Everest 2) so imele resnično katastrofalno zavorno pot in se je isti avto pri začetnih 80 km/h ustavil kar 15 metrov za najboljšo pnevmatiko (Goodyear UltraGrip Performance 3). Ko je avto na slednjih že stal, je imel prvi avto še vedno hitrost 45 km/h, kar je dovolj za izredno hude, morda celo smrtne poškodbe pešca ali kolesarja.

Primerjava zavornih poti 80-0 km/h v spodnji tabeli (razporeditev ne odraža končne razporeditve, gre le za enega od testov)

AMZS test zimskih pnevmatik 2025 | Avtor: ADAC/AMZS ADAC/AMZS

Najslabše - prste stran od njih

AMZS in drugi evropski avtoklubi torej priporočajo, da na svoje avte nikar ne namestite naslednjih pnevmatik: Radar Dimax WInter, Nankang Winter Activa 4, Landsail Winter Lander, Petlas SnowMaster 2 Sport, Iperial Snowdragon UHP, Tomket Snowroad Pro 3, Star Performer Stratos UHP, Goodride SW608, Evergreen EW66, CST Medallion Winter WCP1 in Syron Everest 2. 

Med svetli izjemi v nizkocenovnem razredu testniki navajajo modela Matador MP93 Nordicca in Momo W-20 Nort Pole, ki imata sicer nekatere slabosti, a sta še sprejemljiva alternativa za tiste, ki ne vozijo veliko. 

Kliknite na tabelo za povečavo.

AMZS test zimske gume pnevmatike 2025 | Avtor: AMZS AMZS

Dobro razmerje med ceno in kakovostjo

V srednjem kakovostnem razredu je osem od enajstih testiranih pnevmatik prejelo oceno "priporočljivo". To so pnevmatike Kleber Krisalp HP3, Nokian Tyres Snowproof P, Ceat WinterDrive, Uniroyal WinterExpert, Fulda Kristall Control HP2, Semperit Speed-Grip 5, GT Radial WinterPro 2 Sport in Giti GitiWinter W2. 

Oceno "priporočljivo z omejitvami" so prejele tri pnevmatike iz srednjega cenovnega razreda: Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 in Apollo Aspire XP Winter. Na testu so ugotovili, da je kljub nekaterim dobrim lastnostim ta trojica zelo neuravnotežena. Na primer pnevmatika Firestona je odlična na snegu in ledu, na drugi strani pa zelo mehka in že kar nevarno vodljiva na suhi podlagi. Trojici dela družbo v kategoriji "priporčljivo z omejitvami" tudi pnevmatika evropske blagovne znamke servisov Point S Winter S. 

Morda bi bilo za tiste, ki želijo na vsak način prihraniti pri pnevmatikah, avta pa ne uporabljajo tako pogosto oziroma samo za krajše razdalje, celo boljša izbira nakup celoletnih pnevmatik. Te so v zadnjih letih naredile velik kakovostni preskok in znajo uravnoteženo skrbeti za varno vožnjo tako v mrzlih kot vročih razmerah. Seveda pa še posebej v razmerah ostre zime niso primerljive zmogljivostim namenskih zimskimh pnevmatik.

Najboljše in najvarnejše pnevmatike

Dobra uravnoteženost pri vseh temeljnih lastnostih - od zaviralne poti in obnašanja v zaostrenih razmerah do vodljivosti in obrabe - je tista, po kateri je test pokazal na trenutno najboljše zimske pnevmatike na trgu. Skupaj je šest pnevmatik prejelo oceno "zelo priporočljivo", vse spadajo v premijski rang: Goodyear UltraGrip Performance 3, Michelin Pilot Alpin 5, Bridgestone Blizzak 6 in Dunlop Winter Sport 5 niso imele nobene resne pomanjkljivosti in so se po tem vrstnem redu štirih najboljših razvrstile zaradi malenkostnih prednostih ene ali druge pnevmatike. 

Tudi Hankook Winter i*cept evo3 W330 in Continental WinterContact TS 870 P sta zelo dobri pnevmatiki, z manj pomembnimi pomanjkljivostmi.

Kliknite na tabelo za povečavo.

AMZS test zimske gume pnevmatike 2025 | Avtor: AMZS AMZS

Razvrstitev zimskih pnevmatik na letošnjem testu še posebej potrjuje reklo - "malo denarja, malo muzike." Dejansko pa bi bilo še pravilneje reči: "malo denarja, zelo malo varnosti." Le dve pnevmatiki med nizkocenovnimi sta svetli točki, ostale pa bi morale ostati na nakupni črni listi.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 14
  • Avatar Peter Klepec
    peter4 18:42 23.september 2025.

    Hmmmm. Nobenih presenečenj na testu. A noben ne bo pokomentiral da ta dimenzija ni ravno pogosta pri starejših vozilih (povprečna starost je 11,5let)? Dvomim da je pri dimenziji 18 col toliko revežev, ki se pač morajo pripeljat v službo in ...prikaži več nazaj, kot pa na primer pri 15 col ali 16 col. Sam imam Octavijo, a sem balonarce s 16-kami prodal in nabavil 2 kompleta 17-k, ki so zame primernejše a je avto hkrati še vedno predvsem udoben, saj je bočna višina gume še vedno 10cm od tal da pobira jame.

  • Avatar PomisliNaSonce
    PomisliNaSonce 17:01 23.september 2025.

    Maxxis so najboljše za še boljšo ceno, za eno leto jih tako zapečeš glede na stalne spremembe vremena na gor in na dol nonstop neglede na znamko in ceno in najboljš da niso predrage... boljš da drugo leto spet frišne gor namontiraš :)

  • bandit 16:32 23.september 2025.

    Sicer pa ta dimenzija pnevmatik 225/40 - 18 ne spada na ta vozila. Presek 40 pomeni da je vozilo poleti trdo kot gokard, pozimi pa nikamor ne prideš, mislim po vsaj 2 cm snega. Pa še drage so.

Sorodne novice