Euro 7 standard bo zaostril merila glede emisij vozil med vožnjo, veliko vprašanje pa je, na kakšen način.
Pričakuje se, da bo euro 7 stopil v veljavo okoli leta 2025 in da bo verjetno zadnji standard, ki bo še pokrival emisije termičnih motorjev, saj bodo najkasneje po letu 2030 številni proizvajalci prenehali izdelovati nove modele na motorje z notranjim zgorevanjem. Za zdaj še ni omembe, da se bo EU v prihajajočem standardu lotila tudi drugih škodljivih emisij, ki nastajajo pri vožnji kot so emisije pnevmatik, zavor, kaj šele celostnega pogleda na emisije med izdelavo, uporabo in razgradnjo posameznih tipov vozil, kjer so razlike med emisijami električnega in klasičnega avta lahko zelo zmanjšane.
Britanski Autoexpress se je dokopal do internih predlogov, ki jih imajo od konca lanskega leta na mizah v Bruslju glede prihodnjega okoljskega standarda. Očitno gre smer razmišljanja oziroma zaostritev izpustov v tri smeri.
Prva, najblažja različica eura 7: po tem predlogu bi šlo le za revizijo zdajšnjega euro 6 standarda, ki bi prinesla nekatere zaostritve pogojev emisij škodljivih in toplogrednih pogonskih emisij.
Druga, ostrejša možnost: precej ostrejši pogoji glede emisij CO2 in NOx ter testi za emisije še dodatnih toplogrednih plinov poleg CO2.
Tretja, najostrejša možnost: poleg upoštevanje prvih dveh predlogov bi morali avtomobili avtomatsko in ves čas samostojno izvajati meritve v realnem prometu in to skozi celotno življenjsko dobo. Na ta način bi zagotovili zanesljivost proti poskusom zlorab ter stalnost upoštevanja okoljskih standardov. Da bi to dosegli, dokumenti predvidevajo tudi možnost novega tipa OBD priključka. Podatki naj bi se zbirali v anonimiziranem stanju, predlog pa tudi pravi, da bi jih lahko uporabili na preizkusih tehnične brezhibnosti, torej tehničnem pregledu. Morda bi avtomobili kar samodejno izvajali test na emisije, ki je danes del tehničnega pregleda.
Še en daljnosežen predlog v tej tretji skupini je tudi možnost, da bi hibridni avtomobili na določenih odsekih morali avtomatsko preklopiti v električni način delovanja. Odseke bi avto prepoznal na podlagi satelitskega signala.
Stroški bi bili nižji zaradi zgodnejših popravil
Dokumenti so tri različne skupine predlogov ovrednotili tudi stroškovno. Prva najblažja različica sprememb bi imela "pozitivne gospodarske učinke" zaradi poenostavitve postopkov in stroškov. Vmesna različica bi na krajši rok lahko prinesla višje stroške za uporabnike, a bi se zmanjšali zdravstveni in okoljski izdatki. Tretja skupina ukrepov bi prav tako prinesla višje stroške za potrošnike, a po mnenju piscev predlogov relativni stroški stalnega spremljanja emisij ne bi bili visoki, saj naj bi jih pomagala znižati sinergija pri uvajanju nove OBD diagnostike in sprotnega merjenja učinkovitosti avta. Nov način spremljanje vozila naj bi namreč omogočil tudi zgodnje odkrivanje napak in zato cenejša popravila, s tem pa bi se tudi okrepilo zaupanje potrošnikov v evropske standarde.
Proizvajalci: euro 7 bo pokopal termični motor
Na drugi strani evropski proizvajalci vozil, združeni v organizacijo ACEA, spremembe spremljajo z veliko skepse. Že pred nekaj dnevi je bilo iz njihovih vrst slišati jasno opozorilo, da bo euro 7 zelo verjetno pomenil točko preloma, ko se termičnih motorjev, niti takšnih s hibridnim pogonom, ne bo več izplačalo izdelovati. Po tem scenariju bi globalne potrebe po bencinarjih in dizlih namesto evropskih proizvajalcev pokrili azijski in ameriški proizvajalci, kar bo močno udarilo po evropski delovni sili, so še posvarili.
Auto Express je govoril s predstavniki EU, ki so pojasnili, da so tri različice standarda euro 7 za zdaj predvsem izhodišča, na katerih naj bi unija oziroma skupni raziskovalni center pri Evropski komisiji zasnoval realistično pot k zmanjševanju emisij vozil na eni ter ohranjanju konkurenčnost evropske avtoindustrije na drugi strani.
Po pisanju medija se v EU zavedajo razsežnosti ukrepov in so zato pripravljeni poskrbeti za takšne pogoje, ki bi lahko termični motor ohranili v vozilih še tudi v vmesnem obdobju do masovnega preklopa potrošnikov na alternativne pogone.