V ponedeljek smo pisali, da so pri Fiat Chrysler Automobiles (FCA) na Renault naslovili predlog o združitvi, pri čemer bi imel vsak od partnerjev 50-odstotni delež. Pri Renaultu so odgovorili, da bodo predlog preučili.
FCA, ki je lani po svetu prodal 4,8 milijona vozil, Renault pa 3,9 milijona, je trenutno vpleten v tri mednarodne povezave. Renault na drugi strani je močno povezan z japonskim Nissanom, s katerim sodeluje že vse od leta 1999.
Medtem, ko je sinergije lahko iskati na računalniški predstavitvah, je v praksi nekoliko drugače. Poglejmo primer. Naveza Renault-Nissan je za razvoj skupne globalne arhitekture za izdelavo vozil potrebovala kar desetletje. Poimenovana Common Module Family, ali CMF, je bila predstavljena leta 2013. Renault-Nissan je s pomočjo omenjene platforme stroške razvoja znižal za 40 odstotkov, cene komponent za izdelavo vozil pa za 30 odstotkov.
Francoske avtomobilske tovarne morajo ostati odprte, se je na predlog združitve italijansko-ameriškega proizvajalca avtomobilov Fiat Chrysler Automobiles (FCA) in francoskega avtomobilskega velikana Renault odzval francoski minister za finance Bruno Le Maire. Francoska vlada, ki je 15-odstotni lastnik Renaulta, za zdaj podpira predlog združitve.
CMF ni ena sam platforma. To je sistem modulov, ki jih lahko prilagajajo izdelavo vseh karoserijskih in velikostnih različic modelov. Razdelili so jih po razredih vozil. CMF-A za mini vozila, CMF-B za kompaktna mala vozila in CMF-C/D za kompaktna in srednje velika vozila.
Na omenjeni platformi koncern izdeluje več kot 20 različnih modelov, oziroma devet milijonov vozil na leto. Če bo združitev potrjena, bodo na platformi hitro izdelali več kot 10 milijonov vozil, saj bo imel FCA takojšen dostop do platforme. Tako bi lahko imel Fiat hitro svojega clia, lahko bi ga proizvajali tudi v Revozu v Novem mestu.
V Fiatu so sicer ob predstavitvi predloga združitve z Renaultom v ponedeljek poudarili, da posel ne bo prinesel zaprtja nobene proizvodne lokacije. V Renaultu so medtem v odzivu na predlog izpostavili, da ga bodo z zanimanjem preučili, po sestanku upravnega odbora pa napovedali, da bodo pristopili k pogajanjem.
Omenjeni clio je drugi najbolje prodajan model v Evropi, takoj za golfom. FCA in Renault bi si lahko medsebojno delila motorje in tehnologijo. Tudi Renault bi lahko veliko pridobil in se utrdil in širil na trgih, kjer ni prisoten. FCA bi Renaultu ponudil dostop do arhitekture, ki jo uporabljajo za model jeep wrangler ali poltovornjak gladiator pick up in tudi druge arhitekture, na kateri nastajajo večji športni terenci.
V Evropi bi lahko FCA delila svojo tehnologijo pogona zadaj ali štirikolesnega pogona, ki je namenjen limuzini alfa romeo giulia ali SUV stelvio. Šef FCA Mike Manley je nedavno izjavil, da bodo tehnologijo, ki jo uporablja Alfa Romeo uporabili tudi pri naslednjih modelih Maseratija.