Težave nemškega koncerna Volkswagen, ki ga je prizadela afera s protizakonito prirejeno programsko opremo, želijo nekateri tekmeci s pridom izkoristiti.
Koncern FCA oziroma Fiat Chrysler je tako v Italiji pričel s shemo dodatnih popustov za vse, ki so pripravljeni rabljenega volkswagna zamenjati za novega fiata. V primeru nakupa pande so tako poleg vseh popustov pri Fiatu pripravljeni navreči še 500 evrov popusta. Pri modelu jeep grand cherokeeja na drugem koncu velikostnega spektra pa so se pripravljeni pogoditi še za dodatnih 1.500 evrov manj.
Zgledu so takoj sledili še pri Fordu, tako je tamkajšnje italijansko zastopstvo takoj dovolilo prodajalcem dodatnih 750 evrov popusta za celotno modelno paleto.
Cene rabljenih padajo
Volkswagen pa ima težavo tudi pri rabljenih vozilih, potem ko so modeli te znamke tradicionalno zelo dobro držali ceno oziroma z leti izgubljali na vrednosti manj od večine konkurentov. Zadnji podatki iz ZDA, kjer je škandal najprej izbruhnil, kažejo, da je v treh tednih po razkritju afere Dieselgate v povprečju cena rabljenih dizelskih volkswagnov padla za 13 odstotkov v primerjavi z obdobjem prej, poroča CNBC. S tem se odraža tudi upad zaupanja pri kupcih.
Najslabše jo je odnesel dizelski model beetle, ki je v povprečju znižal ceno kar za 14 odstotkov, golf pa za 10. Pri bencinarjih je skupni upad za vozila Volkswagen le 1,8 odstotka, vseeno pa se je golf pocenil še bolj kot dizelska različica, celo za 12,4 odstotka, kažejo podatki analitske hiše Kelley Blue Book.
Medtem so v sredo pri ameriški okoljski agenciji Epa pojasnili, da programski modul z imenom EDC17 za nadzor delovanja motorja, ki ga Volkswagnu in še številnim drugim proizvajalcem, tudi Mercedes-Benzu in BMW-ju, dobavlja družba Robert Bosch, ni bil vnaprej preprogramiran za preslepitev uradnih emisijskih testov. S tem Epa jasno nakazuje, da so pri Volkswagnu modul pred vgradnjo v avtomobile sami zmanipulirali.
AVP pojasnjuje, da je vse pod nadzorom
Na agenciji za varnost v prometu (AVP), ki je po predpisih pristojna za podeljevanje homologacij vozil, ki so na prodaj pri nas, so se danes odzvali na medijsko poročanje v zadnjih dneh in številna vprašanja, zakaj slovenski državni organi ne pokažejo več odločnosti pri ugotavljanju razsežnosti afere na ravni Slovenije in zaščite tukajšnjih potrošnikov. Kot pravi vodja Igor Velov, so v tej fazi postopka pri AVP storili vse, kar velevajo pravila in evropska direktiva 2007/46/EC glede vpoklica vozil. Ta v tem trenutku določajo nemški urad KBA kot pristojnega za preverjanje resničnosti normnih podatkov o emisijah pri Volkswagnovih dizelskih avtomobilih, na podlagi ugotovitev pa bo nato objavljen vpoklic po vseh članicah unije na stroške proizvajalca.
"V konkretnem primeru AVP ne more sprejemati ukrepov namesto nemškega homologacijskega organa. Karkoli bi tudi ukrepali ne bi nič pospešilo ali spremenilo." In še: "To so dejstva in realnost, vse napovedi tožb, prepovedi prodaje itd. so samo za všečnost ali lasten PR določenih organov ali držav."
Hrvaški notranji minister je sicer včeraj napovedal, da soseda in prav tako članica EU, za katero velja ista direktiva, razmišlja o tožbi proti Volkswagnu, če se bo izkazalo, da so njegova vozila ozračje in s tem zdravje ljudi ogrožala bolj kot so to kazali uradni testi.
Medtem bodo v ameriškem kongresu zavrteli raženj
Vodja ameriške veje Volkswagna Michael Horn bo danes zaslišan pred predstavniki ameriškega kongresa. V vnaprej pripravljenem pričanju, katerega pripravljeno vsebino povzemajo ameriški mediji, se je globoko opravičil za goljufijo. Hkrati naj bi povedal, da je bil o potencialnih težavah z emisijami pri avtomobilih znamke obveščen spomladi 2014, torej približno takrat, ko je nastopil funkcijo. To pa je hkrati prej, kot so doslej priznavali vodilni v Volkswagen Group of America.
Horn pa obenem po pisanju New York Timesa trdi, da so ga vodilni inženirji potolažili, saj da bodo v sodelovanju z okoljsko agencijo Epo prišli do rešitve. Te naj bi bile pripravljene do konca 2014, a kot je znano, niso uspele prepričati Epe oziroma so izmerjene emisije Volkswagnovih vozil še vedno "strigle" z uradnimi podatki.
Šele septembra letos pa so po resnih grožnjah s prepovedjo prodaje na tamkajšnjem trgu pri ameriškem Volkswagnu priznali, da je razlog za razlike v izmerjenih emisijah v programski opremi dizelskih motorjev, ki je sposobna zavajati laboratorijske teste.
dezurni@zurnal24.si
hebeš golfa, Mečka je Mečka!
Itak, da ne vem kaj paničarijona čisto me boli qurac če so oni paklaliMeni je važno če avto dobro laufa in malo žre, za luft se mi gladko hebe...
pa sej so vsi nemci itak precenjeni, in že dolgo ne več pojem kvalitete kot je bilo pred 30 leti, takrat so rekl nemca kup.