Gospod Ghosn, tukaj v Ženevi smo bili priča predstavitvi winda, ki ga bo Renault proizvajal v slovenski tovarni Revoz v Novem mestu. Kako ocenjujete položaj Revoza znotraj koncerna?
Revozova tovarna v Sloveniji je zelo dobra in za Renault zelo pomembna. V prvi vrsti gredo zato zasluge slovenski ekipi v Revozu. Tovarna je povsem primerljiva z našimi tovarami na zahodu. Za nas je pomembno, da se lahko zanesemo, da bo izdelek, ki bo proizveden kakovosten, produktivnost pa na visoki ravni, zato se ni danes ni treba treba bati, da ne bi sodelovali še naprej v prihodnosti. Zelo smo zadovoljni s proizvodnjo twinga, ki ga proizvajajo s polnimi kapacitetami. Trudili se bomo, da bo tako tudi v prihodnosti, pri tem pa bomo tudi s stalnim napredkom in posodobitvami podjetju stali ob strani.
Kako resna je možnost, da bi se Renault in Mercedes-Benz združila pri projektu naslednika sedanje generacije smarta? Daimlerjev šef Zetsche je dejal, da pogajanja dobro napredujejo ...
Ghosn na vprašanje, kaj imajo od krize v branći pozitivnega kupci.Dobili bodo boljše avtomobile za manj denarja.
V zadnjih časih se v tej smeri pojavljajo številne govorice, ki jih ni treba jemati povsem resno. Danes je povsem naravno, da se proizvajalci avtomobilov med seboj pogovarjajo o investicijah, kako bi zmanjšali stroške in podobno. Kar se tiče Revoza pa v tem trenutku ni toliko pomembno kateri model bomo tam proizvajali, pač pa je bolj pomembno, da je sposobna zadovoljiti našim bodočim potrebam. Trenutno podjetje izkazuje svoje znanje z visoko kakovostjo izdelkov, fleksibilnostjo in motiviranostjo. V takšni tovarni bi vsi želeli izdelovati svoje avtomboile.
Zadnje čase je bilo v svetu avtomobilizma kar nekaj združitev, prevzemov in strateških povezav, s katerimi skušajo proizvajalci zmanjšati stroške. Kakšen nadaljni razvoj dogodkov napovedujete?
Menim, da večjih sprememb v korporacijah ne gre za pričakovati. Bo pa več sodelovanja znotraj obstoječih korporacij. Razmah tehnologij, število produktov gledano globalno, število trgov, le ena sama tovarna ne bo mogla zadovoljiti. Potrebno bo iskati dogovore z drugimi proizvajalci vozil, npr. Renault, Nissan in AvtoVAZ. Le na tak način bo moč zagotoviti kontakt z vsemi novimi tehnologijami in biti konkurenčen največji svetovnim proizvajalcem avtomboilov.
Se strinjate z izjavo finančnega šefa VW Hansa Dieterja Poetscha, da bo letošnje leto najbolj kritično za avtomobilsko industrijo doslej in da da krize v branži še zdavnaj ni konec?
Mnenja z mojim kolegom ne delim. Najtežje leto za avtomboilsko industrijo je bilo leto 2009. Zelo majhna verjetnost je, da bo 2010 težje oziroma slabše leto. To pa ne pomeni, da nam bo lahko.
Katera podjetja bodo po vašem mnenju uspešno prebrodila krizo, kaj je recept za uspeh?
Na trgu so se pokazali številni trendi. Veliko je razredov, ki jim ne gre slabo, od majhnih in poceni avtomobilov, avtombolov z nizko porabo in emisijami, avtomobilov s štirikolesnim pogonom, ... Kupci na koncu odločajo kaj si želijo in kaj ne.
Generalni direktor VW Martin Winterkorn pravi, da prihodnost pripada električnim avtomobilom. Kakšen je odgovor Renault-Nissana?
Naveza Nissan-Renault je vodilna na področju električnih vozil. Tako Nissan kot Renault bosta na tržišče ponudila po štiri električna vozila, prvi izdelki bodo na tržišču že konec leta.
Kako gledate na hibridna vozila? Je to le vmesna faza pred prihodom povsem električnih vozil.
Po mojem mnenju hibridi v Evropi nikoli ne bodo v popolnosti zaživeli, imajo pa lepšo prihodnost v ZDA, kjer so že sedaj zelo priljubljeni.
Kaj bodo imeli od sedanjih razmer in rekonstrukcije avtomobilske industrije končni kupci?
Dobili bodo boljše avtomobile za manj denarja.