Avto > Iz druge roke
24451 ogledov

Ta avtomobilski del v vročini najbolj pogosto odpove

Toyota servis Anže Petkovšek Pregled kapacitete akumulatorja
Tudi če avtomobil vsako leto odpeljete na redni servis, še ne pomeni, da v vročem dnevu ne boste obstali na cesti. Da bo pot na dopust brezskrbna, morate prej nujno preveriti nekaj bistvenih točk na vozilu.

Temperature zraka se lahko poleti povzpnejo tudi nad 40 stopinj Celzija, temperature asfalta pa tudi nad 60 stopinj Celzija. Kljub temu da proizvajalci avtomobilov nova vozila med razvojem izpostavljajo ekstremnim temperaturam, to ni zagotovilo, da se vam na poti na dopust ne bo zgodila tehnična okvara. Posledično so lahko stroški visoki, veliko pa je tudi slabe volje, ko čas namesto na plaži izgubljate v avtomehanični delavnici.

To lahko v veliki meri poskušate preprečiti že z rednim vzdrževanjem vozila, ki ga vsako leto pregledajo ustrezno usposobljeni tehniki z ustreznimi orodji. Veliko lahko pred potjo s pregledom vitalnih delov vozila in tekočin naredite tudi sami, zelo priporočljivo pa je, da ključne elemente na vozilu pred daljšo vožnjo pregledajo strokovnjaki. Šele ko boste s pokvarjenim vozilom obtičali ob cesti, po možnosti z natovorjenim vozilom in naveličanimi otroki na zadnjih sedežih, se boste začeli zavedati, kako pomembno je voziti tehnično brezhibno vozilo. V ta namen smo obiskali Toyotin uradni servisni center, kjer nam je direktor poprodaje pri Toyoti Slovenija Mitja Bulc svetoval, kaj bi moral vsak voznik narediti pred potjo na dopust in kaj poleti najbolj pogosto odpove na vozilu.

»Temperature okoli 40 stopinj Celzija pomenijo, da je avtomobil izpostavljen veliko težjim pogojem kot običajno. Ne zgolj visoke temperature ozračja in asfalta, avto je na poti na dopust zaradi dodatne prtljage praviloma maksimalno obtežen. Pogosto s seboj na dopust tovorimo tudi težje rekvizite, kot so kolesa. Zato so veliko bolj obremenjeni ključni sklopi vozila za zagotavljanje varnosti,« pravi Bulc, ki posebej izpostavlja pnevmatike, zavore in vzmetenje vozila.

Mitja Bulc | Avtor: Anže Petkovšek Mitja Bulc, direktor poprodaje Toyota Slovenija Anže Petkovšek

Avto po prihodu na dopust zaščitite

V kampih in apartmajskih naseljih so nekatera vozila žgočemu soncu, smoli in ptičjim iztrebkom izpostavljena celo poletje. Če je možno, naj bo vozilo v senci, nanj pa namestite varnostno pokrivalo, ki pokrije tudi pnevmatike, če so neposredno izpostavljene soncu. Po koncu dopusta odpeljite avto na temeljito čiščenje zunanjosti in kabine.

Avto se mora pravočasno ustaviti

»Na daljši poti veliko vozimo po avtocesti, kjer so hitrosti večje. Zavore morajo ob polni dovoljeni obremenjenosti vozila varno in pravočasno ustaviti tudi pri večji hitrosti. Prav tako vizualno ne moremo oceniti, v kakšnem stanju je zavorna tekočina, ki je lahko ključna, da se bo vozilo ustavilo ali ne,« pravi sogovornik, ki dodaja, da prepogosto zanemarjamo tudi stanje brisalcev in luči. Vse pogosteje se na dopust odpravljamo ponoči, ko je zastojev na poti manj. Če nam luč ne dela, obstaja možnost, da nas drugi udeleženci v prometu ne bodo videli. Tudi vreme postaja vse bolj nepredvidljivo – pri močnem deževju so na primer brisalci, ki očistijo vidno polje, ključnega pomena za preglednost.

Če boste z avtom vlekli prikolico, morate preveriti tudi stanje vlečne kljuke in svetlobnih teles, predvsem pa je treba preveriti stanje same prikolice, še posebej njenih pnevmatik.

Toyota servis | Avtor: Anže Petkovšek Pregled hibridnega sistema Anže Petkovšek

Oprema v vozilu

Slovenci se ne vozimo na dopust zgolj na Hrvaško. Z avtomobilom potujemo na skrajni sever ali jug Evrope. Ali zaradi tega potrebujemo več opreme? Mitja Bulc pravi, da če se ne odpravimo v puščave ali odročne kraje, oziroma smo na cesti, kjer so pogosti avtomobilski servisi, s seboj ni treba imeti bistveno več, kar je v osnovni opremi vozila. To pomeni rezervno pnevmatiko, oziroma orodje za zamenjavo. Če ni rezervne pnevmatike, potem se prepričajte, da imate s seboj kompresor in ampulo, ki napolni pnevmatiko in omogoča vožnjo do vulkanizerja. Prepričajte se tudi, da imate s seboj rezervne žarnice, prvo pomoč, varnostni trikotnik in liter motornega olja.

»Posebej bi izpostavil stanje pnevmatik – te morajo imeti ustrezen dezen, hkrati pa ne smejo biti prestare. Le dobra pnevmatika lahko na razbeljenem asfaltu ponuja dober oprijem. Če je pnevmatika preveč obrabljena ali stara, ne vzdržuje dobrega stika s cestiščem. To je tudi edini stik vozila s cestiščem. To je pogosta povezava z nesrečami,« pravi Bulc, ki dodaja, da Toyota v okviru 10-letnega jamstva Relax ponuja tudi 10-letno jamstvo na pnevmatike.

Toyota servis | Avtor: Anže Petkovšek Pregled brisalcev Anže Petkovšek

Cesta je nepredvidljiva

Čeprav danes nova vozila opozarjajo na pravilen tlak v pnevmatikah, velja na cilju še enkrat preveriti, ali so te dovolj napolnjene. Nikoli pa ne prezrite opozoril, ki vam jih na armaturni plošči javlja vozilo. Bulc pravi: »Naša vozila znamke Toyota in Lexus imajo senzorje za merjenje tlaka v pnevmatiki. Avto sam z opozorilno lučko javi, da je treba preveriti tlak v pnevmatikah. Načeloma pa proizvajalec pnevmatike oziroma vozila določi, kakšen tlak mora biti v pnevmatiki.« Tako žarometi kot brisalci in pnevmatike, vključno z rezervno pnevmatiko, so točke, ki jim tehniki na Toyotinih servisih ob rednih pregledih vozila posvečajo pozornost in so ključne pri pripravi vozila na dolgo pot.

Toyota servis | Avtor: Anže Petkovšek Obrabljene zavorne obloge in disk Anže Petkovšek

Tudi s 15 let starim vozilom brez skrbi na dopust

Pri Toyoti imajo zaradi 10-letnega jamstva Relax na rednih pooblaščenih servisih pogosto tudi vozila, stara 10 ali 15 let. Stranke po besedah Mitje Bulca cenijo, da vozilo servisirajo s strani proizvajalca podučeni tehniki s specialnimi orodji in originalnimi nadomestnimi deli. Zato lahko z redno servisiranimi avtomobili odrinemo na dolgo pot tudi s 15 let starim vozilom. »Pred potjo se poleg preventive na naših servisih stranke ustavijo tudi zaradi dodatne opreme, kot so strešni nosilci za kolesa in prtljago, kljuke za vleko prikolic itd.« 

Bulc dodaja, da redni letni servis ni 100-odstotno zagotovilo, saj lahko že takoj po servisu voznik zapelje na rob vozišča in poškoduje pnevmatiko, poškodba pa se lahko razkrije šele kasneje. »Cesta je nepredvidljiva. Stalno je treba spremljati stanje vozila. Vedno poudarjam, da bo, kar zadeva motorno olje in filtre, po opravljenem rednem servisu na poti vse v redu, kar zadeva zunanje elemente, gumice brisalcev, žarnice, stanje žarometov in pnevmatik, tukaj pa lahko pride do sprememb tudi po rednem servisu.«

Toyota servis | Avtor: Anže Petkovšek Kontrola tlaka v pnevmatiki Anže Petkovšek

Kaj poleti najpogosteje odpove?

Čeprav številni menijo, da lahko akumulator odpove le v mrazu, v zimskem času, je to najpogostejša okvara v vročih dneh. »Zato je test akumulatorja, ki ga izvajamo na naših servisih v sklopu rednega in preventivnega pregleda, nujen za brezskrbno pot na dopust,« pravi Bulc, ki pojasni, da na servisu z napravo simulirajo večkratni zagon motorja in spremljajo odziv akumulatorja. »Ko je avto na visoki vročini parkiran teden dni, akumulator nima več dovolj kapacitete. Čeprav je ob prihodu na cilj čisto dober, se velikokrat zgodi, da na poti z dopusta domov odpove,« pojasnjuje sogovornik.

Toyota servis | Avtor: Anže Petkovšek Pregled podvozja Anže Petkovšek

Z Nasino tehnologijo nad nevidnega sovražnika

Sonce je pogosto nevidni sovražnik avtomobila, predvsem avtomobilskega laka. »V našem naboru dodatne opreme ponujamo premaz za lak, ki se imenuje Toyota ProTect. Toyota ProTect je revolucionaren nov premaz na osnovi silicija, ki je razvit z Nasino pomočjo in nudi visokokakovostno zaščito površin na vozilu. Gre za novo tehnologijo, ki tvori molekulsko vez z lakom vašega avtomobila in na ta način ustvari izjemno odporno zaščito. Z enim nanosom zaščitite lak vozila za naslednjih pet let.«

Bulc še pojasnjuje, da lak vozila brez zaščite na soncu postane porozen, voda pa začne prodirati skozenj do pločevine. Avto zbledi, dolgoročno pa je pločevina izpostavljena vlagi, kar privede do rjavenja.

Toyota servis | Avtor: Anže Petkovšek Nove zavorne obloge in disk Anže Petkovšek

Zavarovanje na poti

Pri Toyoti izpostavljajo še svoj nov produkt zavarovanja, ki krije večja tveganja. »Vsi zavarovanci, ki imajo Toyota zavarovanje in popravljajo svoja vozila na pooblaščenem servisu s tehniki, ki so šolani za ta popravila, kjer uporabljajo originalne dele, s katerimi tehniki avto spravijo nazaj v originalno stanje, kot ga je naredil izdelovalec, tvegajo manj,« pravi Bulc. Dodaja, da zavarovanje velja tudi na poti v tujini. Izpostavlja pa predvsem to, da ciljajo tudi na starejša vozila, in sicer tista, kjer škoda pogosto presega vrednost vozila. S povečanim cenovnim pragom totalke tako omogočajo popravilo avtomobila, ki je sicer še v povsem dobrem stanju in bi ga stranka rada vozila še naprej. Na ta način ji torej ni treba zamenjati vozila. Za 30 do 40 evrov letne premije pa Toyota v primeru sklenitve zavarovanja, v času do dveh let po nakupu novega avtomobila, v primeru totalke kupcu zagotovi novo vozilo.

Toyota servis | Avtor: Anže Petkovšek Pregled podvozja Anže Petkovšek

Prtljaga je lahko smrtonosno orožje

Prtljaga je ena od stvari, ki voznikom povzroča sive lase. Težava je že, kako jo spraviti v prtljažnik in potovalno kabino, situacija pa postane resna, če ta ni pravilno zložena. Ni namreč pomembno samo, kako boste v avto spravili vso prtljago, ampak tudi, kako jo boste pravilno zavarovali. Nepravilno zavarovana prtljaga je lahko že ob sicer nedolžnem trku smrtonosno nevarna za potnike.
Nalaganja prtljage se lotite sistematično, kar pomeni, da jo začnite v prtljažnik zlagati šele, ko boste imeli vse zloženo v kovčke, torbe, vrečke ... in boste vedeli, kam gredo kateri predmeti glede na velikost in težo. Težje predmete, po navadi so to večji kovčki, zložite na dno prtljažnika in takoj za zadnjo klop, nanje pa naknadno zložite ostale, lažje kose prtljage. Prtljaga naj ne sega prek višine zadnjih sedežev, nikakor pa na vrh ne zlagajte predmetov z ostrimi robovi ali veliko maso, saj lahko v primeru trka potnikom povzročijo hude poškodbe.

Vozniška dovoljenja | Avtor: D. J. D. J.

V strešni prtljažnik zlagajte prtljago po enakem načelu – težje na dno, lažje na vrh, pri tem pa obvezno upoštevajte navodila proizvajalca glede obremenitve tako prtljažnika kot tudi avtomobila. Količina prtljage v strešnem prtljažniku naj bo takšna, da ga ne bo treba na silo zapirati. V primeru zapiranja na silo lahko poškodujete tečaje ali ključavnice, prav tako pa se lahko zgodi, da spoj pokrova prtljažnika ne bo zadostno tesnil in bo zato v primeru dežja prepuščal vodo. V vozilu imejte vedno opozorilni trikotnik, komplet prve pomoči in varnostni jopič. Preverite, da rok uporabe prve pomoči ni pretečen.

Domača naloga vsakega voznika

Najmanj, kar si na poti na dopust želimo, so težave z vozilom. Preventivni pregled je zaželen, veliko pa lahko z redno vzdrževanim vozilom za brezskrbno pot na oddih postorite sami. Znate napolniti pnevmatike in preveriti vse tekočine v avtu? Brisalci še ustrezno opravljajo delo? Znate pravilno zložiti prtljago v vozilo? Imate urejene vse dokumente? To je domača naloga vsakega voznika.

Vsak šesti že imel težave z dokumenti

Pred odhodom v tujino preverite, ali imate ustrezne dokumente za vozilo in potnike. Na meji daleč stran od doma bo prepozno. Preverite veljavnost prometnega dovoljenja, zelena karta je obvezna le še v nekaterih državah, recimo v BiH in Črni gori. Če ne potujete z lastnim vozilom, potem uredite ustrezne dokumente, tudi dovoljenje za vožnjo tujega vozila. AMZS je pred leti v anketi ugotovil, da se je vsakemu šestemu vozniku ali voznici, v anketi je sodelovalo 662 oseb, na meji že zgodilo, da je imel v vozilu potnika brez veljavnih dokumentov. Ugotovili so tudi, da več kot tretjina voznic in voznikov vozi tako dolgo, da zasveti lučka za gorivo. Kar se tiče cen goriva je v večini držav pravilo, da je gorivo na avtocestnih bencinskih črpalkah dražje kot v mestih, običajno pa je najcenejše v bližini večjih trgovskih središč.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.