Ena od pozitivnih lastnosti sodobnih avtomobilov je dobra končna izdelava, zaradi katere je v kabini razmeroma malo hrupa. Dobra zvočna izolacija je osnova za zvočno udobje voznika in potnikov. Zato lahko tudi toliko hitreje opazimo, če v kabino prihajajo tudi nenavadni zvoki.
In teh ne bi smeli prezreti. Če namreč lastnik avtomobil v servisno delavnico odpelje takoj, ko se mu zdi nekaj v zvoku avtomobila neobičajno, lahko tam okvaro preprečijo še preden sproži učinek domin, ki je običajno vzrok za veliko dražja popravila.
Neobičajno ropotanje v motornem prostoru lahko denimo napoveduje številne okvare, ki vas lahko drago stanejo. Podobno je tudi s škripanjem zavor ali pa ropotanjem v ohišju sklopke ali menjalnika. Praktično vsak avtomobilski del na svoje težave opozarja z značilnim zvokom, pa naj gre za motor, šasijo ali karoserijo, in pogosto je lahko za težave krivo celo nekaj tako banalnega, kot je prenizek nivo motornega olja.
Zaznavanje nenavadnih zvokov avtomobila ne bi smeli biti težavno, saj običajno niso ravno tihi, vendar pa vozniki avtoradio radi poslušajo tako glasno, da ne slišijo niti običajnega zvoka motorja, kaj šele netipične zvoke. Morda bi zato lahko radio vsaj na vsake toliko ugasnili in namesto tega prisluhnili, kaj nam z zvoki morebiti poskuša sporočiti avtomobil.
Kovinsko ropotanje v motorju
Možni vzrok za ta pojav je prenizek oljni tlak v hidravličnih odmikačih motornih ventilov. Tak zvok se sicer pogosto pojavi takoj po zagonu motorja in po nekaj sekundah izgine, če pa vztraja dlje časa ali ves čas delovanja motorja, je potrebno popravilo.
Rožljanje sklopke
Če tedaj, ko potisnemo pedal, zaslišimo rožljanje sklopke, je lahko za to vzrok izrabljen izklopni ležaj sklopke. Njegova menjava zahteva razstavljanje menjalnika, zato zahteva obisk servisne delavnice.
Rožljanje ali cviljenje sklopke med prostim tekom
Vzrok za to so lahko počene blažilne vzmeti na lameli sklopke. V tem primeru je treba zamenjati lamelo ali celo ves sklop sklopke. Kompleksnost opravila zahteva strokovnjaka, ki ve, kaj počne.
Rožljanje menjalnika, ki pojenja v prostem teku
Ta zvok je težko ločiti od rožljanja sklopke, nanaša pa se na motnje v tolerancah med posameznimi sestavnimi deli. Pojav je večinoma neškodljiv in ne zahteva posebnega posega.
Rožljanje, ki ga zaslišimo med dodajanjem ali odvzemanjem plina
Za to bi lahko bila kriva razrahljani ali izrabljena vpetja nosilcev motorja. Rešitev je njihova zategnitev ali zamenjava.
Cviljenje ali brenčanje motorja
Za zvok, ki ga lahko slišimo le med vožnjo, so lahko krivi izrabljeni ležaji v menjalniku. Rešitev je zamenjava izrabljenih delov, za kar je potreben obisk servisne delavnice.
Tiktakanje, ki ga slišite le pri odprtem pokrovu motorja
Verjeten razlog za to je zvok, ki ga pri delovanju oddajajo injektorji goriva, kar je očitno predvsem pri dizelskih motorjih. Če ne pride do očitne spremembe v delovanju motorja, popravilo ni potrebno.
Brenčanje, ki ga slišite takoj po vzpostavitvi kontakta
Verjetno gre za delovni zvok črpalke za gorivo. Popravilo ni potrebno.
Šumenje, rožljanje ali škripanje, ki ga slišite predvsem v ovinkih
Morebitni vzrok za to je poškodba kolesnega ležaja. Najprej je treba ugotoviti, kateri ležaj je poškodovan, saj je občutek za to, od koder zvok prihaja, lahko varljiv. Če se oglasi v levih zavojih, je verjetno pokvarjen desni ležaj in obratno. Bolj natančno bo to mehanik ugotovil na dvigalu. Popravilo zahteva obisk servisa in ga je dobro opraviti čim prej.
Silovito tresenje kolesa v ovinku, do katerega pride le med hitro vožnjo in med spremembami obremenitve na mokri cesti
Vzrok za to je verjetno delovanje sistema ESP, ki se trudi stabilizirati avtomobil. V tem primeru se prižge tudi opozorilna lučka za delovanje sistema ESP na armaturni plošči. Rešitev: bolj umirjena vožnja.
Pokanje in ropotanje, ki je očitno predvsem na ovinkih
Vzrok za to je lahko poškodovan homokinetični zglob na gonilni gredi. Zglob je treba v tem primeru zamenjati in opravilo zaupati mehaniku.
Škripanje in rožljanje zavor med zaviranjem
Vzrok za to so verjetno izrabljene obloge zavornih ploščic ali čeljusti, zaradi česar ob kovino koluta ali bobna pritiska kovina ploščice ali čeljusti. Avta s to okvaro ne bi smeli voziti dokler se oblog ne zamenja, saj lahko v skrajnem primeru pride do blokade zavor in nenadzorovanega zdrsa koles. Če se popravilo predolgo odlaša, bo verjetno potrebna tudi zamenjava koluta ali bobna.
Ropotanje oziroma rožljanje na cestah s slabo podlago
Najbolj pogost vzrok za to so izrabljene puše stabilizatorja ali poškodbe delov vpetja koles. Poškodovani so lahko tudi blažilniki. Rešitev za to je menjava izrabljenih delov za nove. Popravilo zaupajte servisu.
Rožljanje v zadnjem delu avtomobila
Vzrok za to je lahko zelo banalen: orodje in drugi objekti, ki ležijo v vdolbini za kolo pod dnom prtljažnika. Vdolbina ima namreč visoko sposobnost resonance in deluje kot ojačevalnik zvokov. Rešitev: pospravljen prtljažnik.
Škripanje, ki ga slišite, ko pritisnete pedal
Verjetni vzrok za to je so suhi pritrditveni ležaji pedala, ki jih lahko namažete s silikonskim oljem. Izogibajte se mazivom na osnovi naftnih derivatov, saj lahko ti poškodujejo plastične dele pedala.
Ropotanje, pokanje ali trkanje v armaturni plošči, predvsem med vožnjo po slabi cesti
Verjeten razlog za to so svežnji kablov, ki tolčejo po ceveh klimatske naprave ali katerem drugem delu. Rešitev: kable ovijte v mehko peno in jih pritrdite na armaturko. V starejših avtomobilih boste to lahko morda naredili celo sami, v novejših z zapleteno elektroniko pa opravilo raje zaupajte mehaniku. Zavedati se je treba, da kabli pod armaturno ploščo prenašajo tudi signale za proženje zračnih vreč in druge varnostne sisteme, ki jih nočete sprožiti ali onemogočiti.
Trkanje, udarjanje ali pokanje pod oblogami vrat in stebričkov
Verjeten vzrok za to je drgnjenje plastičnih delov ob kovinske. Problem lahko rešite, če zlepite stične točke oblog in kovine. Lahko jih tudi namažete s silikonom ali voskom, saj bodo stične površine v tem primeru laže drsele ena na drugi.
Škripanje sedežev, ne glede na maso potnika
Vzrok za to je lahko nepodmazan mehanizem za nastavljanje naklona naslonjala sedeža ali pa nepodmazani drugi deli. Rešitev je mazanje suhega sklopa, vendar bo to opravilo lahko zahtevalo, da sedež vzamete iz avtomobila, saj pogosto le tako lahko dosežete problematične dele.
Škripanje in škrtanje v armaturni plošči in osrednji konzoli
Vzrok za to bi lahko bilo drgnjenje med plastičnimi deli. Rešitev: na problematične stike nalepite trakove iz filca.
Ropotanje v spodnjem delu, predvsem med menjavo obremenitve motorja in na slabih cestah
Vzrok za to so lahko izrabljeni ali strgani plastični nosilci izpušnih cevi. Rešitev za težavo je menjava poškodovanih nosilcev. Delo lahko sicer opravite sami, vendar je skoraj vedno potrebno avtomobil dvigniti na dvigalo, zato popravilo raje zaupajte mehaniku.
Rožljanje na sredini avtomobila med pospeševanjem ali med zaviranjem z motorjem, odvisno tudi od hitrosti
Vzrok za to je lahko razbita keramična ali kovinska sredica katalizatorja, lahko pa tudi razpoke na pločevini toplotnega ščita. Pogosto je lahko za to kriv tudi zrahljan dušilnik zvoka, za kar je lahko vzrok korozija ali pa mehanska poškodba. Poškodbo se lahko odkrije s trkanjem na izpuh, ko pa je enkrat odkrita, je potrebna le še zamenjava problematičnega dela.
Brenčanje ali celo hrumenje med delovanjem motorja, predvsem, ko avtomobil stoji na mestu
Vzrok za to so lahko zrahljane ali zlomljene spojke posameznih komponent izpušnega sistema. Preglejte izpuh in poiščite problematične spojke, potem pa jih zamenjajte.
Sikanje in žvižganje v motornem prostoru
Vzrok za to bi lahko bile zelo tanke razpoke v izpušnem zbiralniku. Verjetna rešitev za to je menjava izpušne cevi.
Glasno pokanje, predvsem med vožnjo čez hitrostne ovire
Vzrok za to bi lahko bili suhi ležaji vrat in suhe ključavnice. Rešitev za to je, da ležaje in ključavnice namažete z ustreznimi mazivi.
Žvižganje v območju stebričkov A in B
Vzrok za to je lahko piš vetra, ki ga povzročijo nepravilno uležajena vrata, ki se ne prilegajo pravilno, ali poškodovana tesnila vrat. Rešitev za to je ponovna nastavitev vrat. Opravilo zahteva izkušenega mehanika, zato ga zaupajte strokovnjaku.
Neprestano škripanje v območju vrat in sončne strehe
Vzrok za to so lahko nenamazana in zato krhka tesnila vrat in sončne strehe. Vsi ti deli učinkujejo tudi kot resonator, zaradi česar je pravi vzrok za težave zelo težko določiti. Rešitev je, da vsa tesnila preprosto namažete s silikonskim mazivom.
Škripanje brisalnikov vetrobranske šipe, predvsem ob blagem dežju
Vzrok za to je lahko postarana guma na metlicah brisalcev, ki je postala trda. Rešitev je zamenjava metlic.
pametni da vam kar skoduje