Sistem sekcijskega merjenja hitrosti na štirih odsekih avtocestnega omrežja bo predvidoma začel delovati v drugi polovici leta 2025, so ocenili na Darsu. Izbrani dobavitelj opreme, ljubljanska družba Intermatic, je v fazi pridobivanja certifikatov o ustreznosti opreme. Glavni cilj vzpostavitve sistema je umiriti hitrosti in povečati varnost.
Dars je omenjeno podjetje na javnem naročilu za dobavo, vzpostavitev delovanja in vzdrževanje opreme sistemov sekcijskega merjenja hitrosti izbral februarja letos. Intermaticova ponudba je znašala 434.000 evrov brez davka oz. skoraj 529.500 evrov z davkom.
Intermatic je pogodbo podpisal marca, policija, ki bo s sistemom upravljala in kršitelje oglobila, pa sredi junija. Trenutno je pogodba še v postopku podpisovanja na Darsu kot naročniku opreme.
Pogodba predvideva maksimalne roke za vzpostavitev sistema, v javnem razpisu je bil naveden rok 20 mesecev od podpisa. Izvajalec mora pred vzpostavitvijo sistemov pridobiti certifikat o odobritvi tipa merila in potrdilo o skladnosti, zaradi česar je Dars kot naročnik postavil razmeroma dolge roke, so pojasnili pri upravljalcu avtocest in hitrih cest.
Druga polovica naslendjega leta
Izvajalec je po Darsovih navedbah že v fazi pridobivanja certifikatov o ustreznosti, sistem pa bo predvidoma začel delovati v drugi polovici leta 2025.
Sistem bo vzpostavljen na štirih lokacijah - na štajerski avtocesti na območju trojanskih predorov v smeri Maribora, na gorenjski avtocesti med priključkoma Ljubljana Brod in Vodice v smeri Kranja, na primorski avtocesti med priključkoma Logatec in Vrhnika v smeri Ljubljane in na dolenjski avtocesti na območju višnjegorskega klanca v smeri Novega mesta.
Širitev sistema na druge dele avtocestnega omrežja za zdaj ni predvidena, so na Darsu pojasnili že ob objavi javnega naročila.
Sistem bo meril povprečno hitrost vozila med vstopno točko A in izstopno točko B. Če bo višja od dovoljene, bo voznik kaznovan.
Lopovščina. Čez Trojane so bili postavljeni sekcijski radarji in potem odstranjeni. V številu prometnih nesreč pa ni bilo nobene razlike. V času, ko ni radarjev ni več nesreč kot jih je bilo ob njihovi prisotnosti.
Bedarija. Namesto, da bi zvišali omejitev hitrosti, ki so tako krepko prenizke se zopet grejo inkasanstvo.
Kakšna sekcija,če se pa stoji v koloni,idi