Volkswagnov slovenski zastopnik Porsche Slovenija je v svojo ponudbo uvrstil volkswagen caddy nove generacije, ki prinaša marsikaj novega.
Slovenski direktor znamke Volkswagen Marko Škriba je povedal, da je caddy za njih zelo pomemben model, saj poleg transporterja oziroma multivana in crafterja tvori kar tretjino njihove prodaje lahkih gospodarskih vozil. Caddy v svojem segmentu na slovenskem trgu sicer predstavlja dvajset odstotkov prodaje, kar v praksi pomeni, da jih na leto prodajo od 900 do 1.000. To je vsaj veljalo do lanskega leta, ko jih je bilo zaradi aktualnih dogodkov manj, za letos pa načrtujejo, da jih bo na ceste zapeljalo okrog 700. Škriba je dodal, da bo segment lahkih gospodarskih vozil letošnje leto zaključil precej prenovljen, saj proti koncu leta pripelje še novi volkswagen T7 transporter/multivan.
Caddy je za Volkswagen precejšnja uspešnica, ki je na trgu že dobra štiri desetletja. V tem času se je precej spremenil. A če je bila prva generacija preprosti golf prve generacije s kesonom in lahko nadgradnjo, v drugi generaciji pa si je gene delil s seatom inco, ima od leta 2003, ko ga izdelujejo v poljski tovarni v Poznanju, predvsem enoprostorsko zasnovo. Ta bo še bolj do izraza prišla v novi generaciji, za katero pri Volkswagnu računajo, da bo vpričo izginjanja razreda »pravih« enoprostorcev postala blizu tudi več družinam kot doslej.
Bliže osebnim avtomobilom
Novi caddy je zato popolnoma prenovljen in bolj na uporabniški in udobnostni ravni osebnih avtomobilov, čeprav se je dimenzijsko razmeroma malo spremenil. Različica s kratko medosno razdaljo je denimo v dolžino zrasla za 93 milimetrov, v širino pa za 62 milimetrov, tovornemu furgonu, ki se bo po novem imenoval caddy cargo, pa so zaradi drugačnega pristopa izračunali celo 0,1 kubičnega metra manj prostora. Podobno velja tudi za daljši caddy cargo maxi.
Kaj pa cene? Dizelski caddy bo na voljo za najmanj 22.462 evrov, v izhodišču močnejši bencinski pa bo zaradi večje moči stal vsaj 22.907 evrov.
Caddy je v sodobnost vstopil predvsem po zaslugi koncernske platforme MQB, ki mu je omogočila uporabo sodobnih tehnologij, ki so v ponudbi Volkswagnove skupine. Med njimi je tudi devetnajst asistenčnih sistemov, med katerimi je šest popolnoma novih. Izpostavljajo sistem za pomoč pri upravljanju vozila travel assist, pomočnika za manevriranje s prikolico trailer assist in side assist za opozarjanjem pred nevarnostmi v mrtvih kotih ter možnost delno avtomatizirane vožnje. Prehod na novo platformo se odraža tudi v bolj dinamičnih oblikah karoserije s količnikom zračnega upora 0,30 namesto dosedanjega 0,33. Pomembna so tudi bočna drsna vrata z veliko odprtino in vrata prtljažnika, ki se lahko glede na izvedbo odpirajo navzgor, ko je pod njimi več kot dva metra višine, torej so lahko tudi zatočišče pred dežjem za uporabnika, lahko pa tudi vstran.
Na predstavitvi so izpostavili tudi dejstvo, da bo caddy še naprej na voljo v vseh karoserijskih različicah kot doslej. Jeseni prideta tudi novi caddy alltrack, ki se bo po novem imenoval panamericana, in mini bivalnik caddy california.
Pri Volkswagnu ocenjujejo, da je bilo med kupci caddyja doslej dobra tretjina zasebnikov, če pa upoštevajo še majhne podjetnika, ki avtomobil uporabljajo tudi za družinske potrebe, pa je bilo teh več kot polovica. Z novo generacijo bi radi to razmerje nagnili še bolj v prid fizičnih strank. V Sloveniji je bilo sicer konec decembra registriranih 6.595 caddyjev. Glede na to, da je na znanem slovenskem portalu za prodajo rabljenih avtomobilov trenutno vpisanih 70 rabljenih caddyjev, od tega pa je bilo le 30 takšnih, ki jih prodajajo zasebniki, bi lahko sklepali, da gre za avtomobil, ki pri hiši ostane dolgo časa.
Caddy bo v osnovni različici sicer na voljo s klasičnimi merilniki, v višjih stopnjah opreme (te bodo kombi, caddy, life in style) pa bo kokpit lahko tudi digitalni, skupaj z zaslonom infozabavnega sistema in sodobnimi kontrolnimi enotami pa bo tvoril povezano interaktivno okolje za voznika in sovoznika. Med drugim so rotacijsko stikalo za luči levo od volanskega obroča nadomestili z virtualnimi gumbi. Na voljo je tudi dostop do mobilnih spletnih storitev, kot je bilo že omenjeno, pa bo širok tudi nabor asistenčnih in varnostnih pripomočkov.
Sprva le konvencionalna ponudba motorjev
Motorno ponudbo bodo sprva sestavljali 1,5-litrski bencinski štirivaljnik TSI z močjo 84 kilovatov, ki bo pozneje na voljo tudi kot 96-kilovatna različica za pogon na stisnjeni zemeljski plin, dizelsko konjenico pa bo predstavljal 2-litrski turbodizelski motor TDI z močmi 55, 75 ali 90 kilovatov. 110-kilovatnega ne bo več, saj naj bi njegova prilagoditev na sodobne okoljske predpise ne bi imela smisla.
Bencinski motor bo sicer na voljo zgolj s prednjim pogonom in v kombinaciji s peststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim menjalnikom DSG, šibkejša dizelska bosta lahko le v kombinaciji s prednjim pogonom in šeststopenjski ročnim menjalnikom, pri najmočnejšem dizlu pa bo možnosti več, saj bo na voljo z ročnim ali samodejnim menjalnikom, v kombinaciji z ročnim menjalnikom pa tudi s štirikolesnim pogonom.