Avto > Kombinirana
1389 ogledov

Odlična prodaja dostavnikov kaže, v kakšni kondiciji je gospodarstvo

Ford Transit Custom Saša Despot Ford Transit Custom
V Sloveniji imamo veliko rast prodaje vozil iz programa lahkih gospodarskih vozil. Tomaž Oblak, direktor prodaje in marketinga pri uvozniku za vozila Ford, pravi, da je to pozitivno tudi za našo ekonomijo, saj je to kazalec, da gre posel malemu in srednjemu gospodarstvu zelo dobro.

Obrtniki in podjetniki so se v času krize Covid-19 in kasneje ob pomanjkanju čipov ubadali s težavami, kako svoje staro vozilo zamenjati z novim. Na trgu je vladalo veliko pomanjkanje novih vozil, ki jih podjetniki nujno potrebujemo za opravljanje svojega dela.

Zdaj se je situacija umirila, dobave so redne, prav tako so cene stabilne. Tomaž Oblak, direktor prodaje in marketinga pri uvozniku za vozila Ford, drugega največjega prodajalca LGV vozil v Sloveniji, pravi, da so pretresi, ki smo jim priča na borzah, le trenutni. Verjame, da se bo rast prodaje nadaljevala tudi prihodnje leto, kar je kazalec, da gre gospodarstvu dobro. V intervjuju za Žurnal24 je spregovoril tudi o spreminjanju trendov pri nakupu LGV vozil v Sloveniji, pa tudi o potencialu električnih dostavnikov, ki kljub besedam politikov o zelenem prehodu še niso množično na cestah slovenskih mest.

Tomaž Oblak | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Sekcija za osebna motorna in dostavna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je ravnokar objavila podatek o prvih registracijah novih vozil v Sloveniji, tudi v segmentu lahkih gospodarskih vozil (LGV), kjer beležijo veliko rast prodaje vozil. Je to odraz realne prodaje? Ali se povečuje potreba kupcev po dostavnih vozilih v Sloveniji?

V primerjavi z lanskim letom beležimo veliko rast prodaje dostavnikov v rangu 15%. Po štetju, ki ga uporabljamo mi, je ta rast kar 15,5-odstotka, Sekcija avtomobilistov pri Trgovinski zbornici, ki uporablja ločnico M1 in N1 pa beleži malenkost manj kot 15% rast. V glavnem gre za realno rast, vzrok za to pa je, da je dobavljivost avtomobilov z nekaj izjemami, ki se zgodijo zaradi specifičnega pogona, menjalnika ali opreme, dobra in bistveno boljša kot lani.

Tomaž Oblak | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Še pred dobrim letom dni so bile težave z dobavo vozil iz tovarn, predvsem zaradi pomanjkanja čipov, zelo velike. Podjetniki so tarnali, da je težko priti do novega vozila. Je mogoče trenutno rast prodaje pripisati tudi temu, da je bila toliko časa dobava novih vozil težavna?

Vedno manj. V času Covid-19 in ob pomanjkanju čipov za vgradnjo v vozila, je bila ta težava izjemna. Proizvodnja vozil je bila manjša, ponudbe je bilo manj, kar se je odrazilo tudi v povečanju cen vozil. V zadnjem letu pa opažamo, da težav v dobavljivosti generalno gledano ni več, se pa še vedno soočamo s posamičnimi izzivi, ki pa so vezani na specifične opreme, opcije, pogone.

Tomaž Oblak | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ali povečano povpraševanje po dostavnih vozil pri nas lahko povežemo s tem, da gre malemu gospodarstvu, obrtnikom in podjetnikom dobro, glede na to, da tako zelo povprašujejo po novih LGV vozilih?

Seveda, splošno gledano je potrošniško razpoloženje boljše in to velja tudi za gospodarstvo. Enako kot velja zdravorazumsko pravilo za družinski proračun, tudi podjetniki in podjetja kupujejo več, ko imajo naročila za svoje storitve ali izdelke in ko vedo, da bodo imeli posel. Vedno se najdejo skeptiki, kapital je plaha ptica, in še posebej na globalnem nivoju najdemo težave in kar nekaj tektonskih premikov. Vendar ta trenutek v Sloveniji ne moremo reči, da imamo pred seboj hude izzive v ekonomiji. Verjamem, da bo prodaja dostavnikov še naprej rasla. Morda s 15-odstotno rastjo ne, se bo pa rast zagotovo nadaljevala. Kljub nekaterim oscilacijam, ki jih na borzah zaznavamo ta trenutek - glede na komentarje borznih strokovnjakov verjamem, da gre za običajna nihanja na kapitalskih trgih, ki pa so tokrat deloma posledica nekaterih globalnih premikov v ekonomiji.

Starost povprečnega slovenskega osebnega avtomobila se povečuje in je že več kot 12 let. Kako je pri dostavnikih, se po naših cestah vozijo mlajša vozila?

Bistvenih razlik med osebnimi in dostavnimi vozili glede tega ni. Podobno je tudi obnašanje lastnikov, kar zadeva menjave avtomobilov. Če posel teče dobro, so obrtniki in večja podjetja pripravljeni na osvežitev voznega parka. Če imajo manj posla ali celo finančne težave, je obnašanje podobno kot pri družinskem proračunu, so pri nakupih nekoliko previdnejši. Večje korporacije sicer predvidijo zamenjavo vozila vnaprej in pri njih je morda manj negotovosti glede menjav v voznem parku.

Tomaž Oblak | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Opažate kakšne spremembe v nakupnih navadah obrtnikov in podjetnikov in kako je z zasebno rabo teh vozil?

Da se nekateri dostavniki zaradi konfiguracije lahko uporabljajo za zasebno rabo, velja že dalj časa in tukaj večje spremembe ni. Je pa res, da Fordovi dostavniki omogočajo vse vrste predelav ali pa so celo že tovarniško predelani za najrazličnejše potrebe in zahteve, od povsem tovornih različic, furgonov, kombi furgonov, do povsem potniških različic, ki jih pri Fordu imenujemo Tourneo.
Zanimivo je, da iz leta v leto na predstavitvah poslušamo, da so LGV modeli vse bolj podobni osebnim vozilom, tudi glede na dizajn.

Proizvajalci igrajo na čustva kupcev tudi na tem področju?

Za Fordova vozila je bilo vedno značilno in tako je tudi danes, da se dobro peljejo. Enako velja za dostavnike. Naša lastnost je tudi, da podjetniki in kupci, ki vozilo uporabljajo tudi zasebno, svojega forda pogosto personalizirajo, npr. z nalepkami. Dostavnik furgon s športnimi nalepkami in platišči športnega videza je danes nekaj povsem običajnega. Vedno več kupcev podjetnikov želijo imeti svoje vozilo opremljeno na ravni osebnega vozila, npr. z izrazito Raptorjevo masko hladilnika na dostavniku. Dostavniki so lahko zelo stilska vozila, pri Fordu lahko celotno paleto vozil stranke personalizirajo in opremijo v svojem slogu.

Ford Tourneo Custom | Avtor: Ford Tourneo Custom

Ford je po številu registracij novih dostavnih vozil v Sloveniji trenutno le za Renaultom. Kaj vam še manjka, da bi bili številka 1?

Pri nekaterih pogonih in različicah ne dobimo toliko vozil, kot bi si jih želeli. Naša naročila bistveno presegajo proizvodne kapacitete, ki nam jih namenja tovarna. S tem ko se bo dobavljivost nekaterih modelov izboljšala, bomo lahko povečali tudi količine. Ali bo to dovolj za prvo mesto, ne želim napovedovati, nam bo pa pomagalo.

Na katere modele namigujete?

Gre za model potniški kombi custom, prav tako tourneo custom. To mi štejemo kot dostavna vozila, kljub temu da modela uvrščamo v kategorijo M1. Enako si želimo bistveno več dobav za kombi furgon različico customa, ki je sicer N1 kategorije, tudi teh vozil bi radi imeli še več.

predstavitev Ford Courier | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kakšen pa je delež vozil, ki jih uporabljajo predvsem fizične stranke, večje družine in ljudje, ki iščejo več prostora, kot jih ponujajo klasični osebni avtomobili?

Pri nas je ta delež vedno večji. K temu je bistveno pripomogel naš najnovejši model tourneo courier, ki smo ga predstavili spomladi letos. To je novi dostavnik, ki ima enako ime kot predhodnik, ki pa ni bil tako priljubljen, kot je novi model. Dobavljivost je dobra in prvi podatki kažejo, da je bil odlično sprejet med slovenskimi kupci. Vzrok za to je, da ponuja drugačen dizajn, privlačen, združen s prilagodljivostjo in praktičnostjo.

Ali je courier, odkar ni več v ponudbi fieste, najcenejši Fordov model?

Ja, to je naš najcenejši model ta hip. Nekaj odstotkov je celo cenejši od našega najmanjšega osebnega novega modela pume.

Ford e-tourneo courier | Avtor: Ford Ford

Ali pri Fordu pogrešate modele, kot so C-max, S-max in galaxy, ki so bili priljubljeni družinski enoprostorci. Vam je uspelo vrzel v ponudbi zapolniti s potniškimi različicami iz LGV razreda?

Ford je bil narekovalec trendov z omenjenimi modeli. To so bili vse po vrsti uspešni modeli po vsej Evropi. V zadnjih letih pa je povpraševanje upadlo, količine so bile majhne. Kljub temu, da so ljudje nostalgični do teh modelov, tudi sam sem vozil S-maxa, ki je bil res odličen družinski avto, pa so športni terenci na koncu na evropskih trgih prevladali. Vrzel smo deloma zapolnili prav s športnimi terenci, tisti z večjimi potrebami pa zdaj posegajo po naših potniških modelih iz segmenta LGV vozil, npr. novi tourneo courier.

Na cesti sam opazim veliko Fordovih poltovornjakov, veliko je tistih dražjih, športnih raptorjev. Je ta trend v porastu? Kakšen je potencial v Sloveniji pri teh vozilih, ki so v svetovnem merilu med najbolj popularnimi?

Potencial še ni povsem izkoriščen. Deloma je tudi zaradi višjega standarda ta tip vozila dosegljiv več ljudem kot v preteklosti. Številni ga želijo iz vidika dizajna, saj jih lahko na primer spominja na ameriško kulturo, del kupcev si želi prav to. Potencial je, Ford je z rangerjem vodja segmenta, verjamem, da bo tako tudi v prihodnje, saj imamo najširšo paleto znotraj razreda poltovornjakov, tako, kot si upam trditi tudi, da imamo najbogatejšo paleto dostavnikov. Prej sem omenil courierja, ki je na voljo v treh različicah – od tovorne, do potniške, enako velja za večji connect. Imamo absolutnega zmagovalca trga dostavnikov customa, ki smo ga predstavili z novim modelom na začetku leta, ta omogoča še več različic – od potniške, do kombi furgona in povsem tovorne različice, pa tudi več različic je znotraj teh treh modelov. Imamo še največjega dostavnika transita, ki je namenjen predvsem za podjetja in dostave, ta je na voljo tudi z zanimivim električnim pogonom.

Tomaž Oblak | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Z mesecem julijem so začela znotraj EU veljati pravila o obvezni opremi vozil, ne samo osebnih vozil, tudi dostavnikov. Govorimo predvsem o izboljšanju varnosti na račun obveznih asistenčnih sistemov. Je to povzročilo skok cen dostavnih vozil?

Evropska unija je najavila nova pravila dovolj vnaprej, zato so se pri Fordu pravočasno prilagodili in bistvenih odstopanj v ceni ni bilo. V času pomanjkanja vozil so se cene dvignile. Sledilo je nekaj pocenitev in ta nivo cen zdaj vztraja. V naslednjih mesecih ne pričakujemo znatnih sprememb.

Posebnost LGV segmenta so predelave. Za različne potrebe kupcev, od gasilskih vozil, do avtodomov. Koliko vaših vozil gre v predelavo?

Natančne statistike glede tega ni, dejal pa bi, da bi velika večina, okoli 80 odstotkov vozil je vsaj v manjšem obsegu predelanih, če ne ob nakupu pa naknadno. Tovarne in tudi Ford so se naučili, da želijo kupci svoja vozila individualno prilagoditi svojim potrebam. Najbolj tipične predelave lahko zato večino naredijo že v tovarni, veliko predelav pa je zaupanim zunanjim partnerjem. Specifike in zahteve kupcev so tako zelo različne, da se večina vozil predela lokalno. Ford v Sloveniji sodeluje z več predelovalci. Slovenija ima v primerjavi z Nemčijo nekaj cenejšo delovno silo, zato smo na tem področju zelo konkurenčni. Hkrati imamo dobre inženirje in pridne delavce, zato so slovenska podjetja tako uspešna na tem področju.

Ford Ranger Raptor | Avtor: Saša Despot Ford Ranger Raptor Saša Despot

Kje še vidite priložnost za rast, predvsem pri predelavah dostavnikov. So to avtodomi, ki so v času zdravstvene krize in tudi po njej doživeli pravi razcvet?

Mi z nekaterimi proizvajalci avtodomov že sodelujemo, dogovarjamo se še za dodatne posle. Tudi Ford je na tem področju že aktiven, naj omenim model custom nugget, ki ga je možno naročiti po katalogu pri Fordu. Nov model nuggeta bomo v Sloveniji predstavili predvidoma v naslednjih mesecih. Moram pa omeniti, da se kovidna evforija na področju avtodomov nekoliko umirja, tudi dobavni roki naj bi se skrajšali.

Trend pri osebnih vozilih je, da je na voljo vse manj dizelskih modelov, predvsem v nižjih segmentih. Kakšen je miks energentov v LGV razredu?

Tukaj je treba poudariti, da je razlika med osebnimi in dostavnimi vozili. Če so se pri osebnih vozilih električni razmeroma dobro prijeli, ne glede na podatke v zadnjih mesecih, je pri dostavnikih ta rast zelo sramežljiva. Delež električnih je še zelo majhen. Ford je med prvimi predstavil e-transita, ki ima povsem električni pogon, pri prodaji tega modela smo bili zelo uspešni. Treba pa je povedati, da so količine prodanih modelov vseeno majhne v primerjavi s klasičnimi agregati.

Tomaž Oblak | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Zakaj električni dostavniki ne morejo prodreti na ceste, glede na to, da od politike, tudi lokalne, pogosto slišimo besedo zeleni prehod. Slovenija nima velikih mest, ima pa vsaka občina komunalne in druge službe, z obsežnim voznim parkom, katerih vozila ne potujejo po Sloveniji gor in dol? Je cena vozila res tako velik dejavnik?

Dejstvo je, da Slovenija ni velika država in nimamo velikih mest. Mi smo večino električnih dostavnikov prodali v Ljubljani, saj se je dostavnik do zdaj najbolj izkazal za zadnje kilometre dostave. Drugače je v večjih mestih v Evropi, potenciali so neprimerljivi. Razlog je tudi, da so cene električnih dostavnikov višje kot pri dizelskih. Prav tako je še vedno veliko skeptikov. Potencial je velik, predvsem pri občinah, kot ste omenili sami in imajo obsežen vozni park LGV vozil. Strategija zelenega prehoda obstaja na nacionalnem nivoju, na drugi strani pa občine nimajo zadostnih spodbud ali pa zavez, da bi svoje vozne parke opremljali z vozili na električni pogon.

Pri električnem ford mustangu mach-e smo opazili, da se je v zadnjem letu močno pocenil. Je enako mogoče pričakovati tudi s Fordovimi električnimi dostavniki?

Nekateri popravki morda bodo, ampak to se zanesljivo ne bo zgodilo generalno in po vseh segmentih. Ob novostih, ki prihajajo na trg, skupaj s proizvajalcem vedno natančno pregledamo konkurenčen položaj in poskušamo uskladiti cenovno politiko. Ne verjamem, da se bodo zgodile radikalne pocenitve.

Tomaž Oblak | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Ali lahko v kratkem pričakujemo še več Fordovih električnih dostavnikov?

Seveda. E-transita smo predstavili pred letom in pol, sledi pa predstavitev novega customa z električnim pogonom. Predvidoma se bo to zgodilo na začetku prihodnjega leta, v tem čas bomo predvidoma predstavili tudi novega courierja s povsem električnim pogonom. Oba modela znata biti zelo zanimiva kupcem, ki dnevno ne delajo res velikega števila kilometrov in niso zelo veliko na avtocesti.

Ali je garancija na baterijo enaka kot pri električnih osebnih vozilih, torej osem let?

Tako je, s tem, da imamo pri Fordu pri vseh dostavnikih, brez izjeme, v garancijskem roku neomejeno število prevoženih kilometrov. To je naša velika prednost.

Koliko več kilometrov na leto naredi povprečen uporabnik Fordovega dostavnika v primerjavi z uporabnikom Fordovega modela osebnega avtomobila?

Točnih podatkov nimam, je pa dejstvo, da povprečen uporabnik dostavnega vozila na leto prevozi bistveno več kilometrov kot uporabnik osebnega avtomobila. Imamo stranke, ki na leto prevozijo z dostavnim vozilom tudi 200.000 kilometrov in več.

Ima to vpliv na strategijo garancije? Pri avtomobilih so se garancije razvlekle tudi na že 10 let.

Bi rekel, da se v industriji garancije ne podaljšujejo tako kot pri osebnih modelih. Moram pa poudariti, da ima Ford nekatere prednosti v primerjavi z drugimi znamkami, to je petletno jamstvo in neomejeno število prevoženih kilometrov.

Ford Tourneo Custom | Avtor: Ford Tourneo Custom

Se na področju LGV vozil uvajajo kakšni novi produkti, se pojavljajo novi trendi?

Mi nenehno spremljamo, kaj kupci potrebujejo in iščejo. Opažamo, da je nekaj več operativnih najemov, kar je že stalnica pri osebnih avtomobilih. V LGV razredu se to sicer uveljavlja počasi. Tukaj sodelujemo s partnerji na področju financiranja in s tem omogočamo pakete za mesečno najemnino z več ali manj vključenimi storitvami, odvisno od potreb uporabnika.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • ico8 07:20 11.avgust 2024.

    Pa saj niste normalni! Za to placano reklamo najslabsih dostavnih plehnatih kist, napisete, da gre nasemu gospodarsemu kupu gnoja vedno bolje!??? Da vas le ni nic sram za taksen naslov clanka na prvi strani! Fuj in fej, prodane duse!!!

  • optimist11 06:53 11.avgust 2024.

    Za potrebo po več dostavnih vozilih je kriv predvsem TEMU.