Amazon je pri proizvajalcu Daimler Truck naročil 202 električna tovorna vozila eActros 600, ki bodo v prihodnosti zagotavljala emisijsko nevtralno dostavo paketov v Nemčiji in Veliki Britaniji.
Električni tovornjaki bodo uporabljena v srednjem transportnem omrežju Amazona za prevoz tovornih kontejnerjev med distribucijskimi centri, sortirnimi centri in dostavnimi postajami.
Načrtuje se, da bodo vozila letno prepeljala več kot 350 milijonov paketov brez emisij na razdalji 20 milijonov kilometrov.
Od skupnega naročila bo 147 vozil delovalo v Veliki Britaniji, 55 pa v Nemčiji. Že od konca leta 2024 po evropskih cestah vozi 38 električnih tovornih vozil, ki jih je naročil Amazon.
O vrednosti posla pri proizvajalcu ne govorijo.
Doseg in zmogljivosti eActros 600
Električni tovornjak eActros 600, paradni model Daimler Truck, je opremljen z baterijo kapacitete 600 kWh. Z dosegom 500 kilometrov pri polni obremenitvi 40 ton omogoča učinkovito delovanje v vsakodnevnem prometu.
Ob ustrezni polnilni infrastrukturi lahko vozilo v enem dnevu prevozi več kot 1.000 kilometrov. Na dolgi rok naj bi bil eActros stroškovno ugodnejši od primerljivega dizelskega tovornjaka, pri čemer se upoštevajo vsi stroški, vključno s cestninami.
Amazonovo širjenje električne flote
V prihodnosti Amazon načrtuje uporabo več kot 1.500 električnih tovornih vozil v svojem evropskem transportnem omrežju, od tega več kot 500 v Nemčiji. Podjetje je že leta 2020 z električnimi vozili Mercedes-Benz pridobilo dragocene izkušnje.
Trenutno je na cestah 1.500 električnih dostavnih vozil Amazona, od katerih je 600 modelov proizvajalca Rivian. Skupno po svetu Amazon upravlja z 24.000 električnimi vozili, poroča Automobilwoche.
Izzivi ostajajo velikanski
Kljub rasti prodaje električnih tovornjakov, ki je leta 2024 dosegla 4.035 enot (17 odstotkov več kot leto prej), se je skupna prodaja Daimler Truck zmanjšala za 12 odstotkov. V Evropi je prodaja znamke Mercedes-Benz upadla za 20 odstotkov, v Aziji pa za 22 odstotkov.
Na severnoameriškem trgu je bil rezultat stabilen, tam znamka Freightliner prinaša Daimlerju največji zaslužek.
Ti tovornjaki so že v štartu preden so sploh prišli na cesto pokrili emisij, da glava peče. Ne nam prodajat nekih "brez emisijskih" butalaščin. Me zanima, če bodo paketi čakali, ko se bodo te zadevščine filale, ali bodo takrat dizli morali vskočiti...
Torej se bodo izdelki podražili ali pa sama dostava.... vse na plečih potrošnika, naj bo eko pa ni važno koliko stane, kajne?