Ford je ponudbo kompaktnih enoprostorcev iz programa LGV (connect, grand connect in custom) razširil za vstopni model tourneo courier. Petsedežni osebni potovalni kombi je narejen na enaki platformi kot fiesta in B-max, a je Courier, ki ga uvršamo v družino malih osebnih kombijev, s 4,16 metra dolžine primerljiv le z zunanjimi gabariti.
Pri Fordu priznavajo, da zaradi vse številčnejšega modelskega parka že sami težko ločijo med vsemi poimenovanji imen svojih kompaktnih enoprostorcev. Ti so zaradi praktičnosti in potovalnega ter tovornega prostora, ki krepko prekaša volumne v klasičnih modelih, postavil vse bolj zaželena družinska prevozna sredstva. Še posebej zato, ker so proizvajalci, kot je Ford, tovrstna vozila tehnično in varnostno opremili po receptu palete osebnih vozil.
Centimetrov več kot pri konkurenci
V dolžino meri le osem centimetrov več kot B-max, a se v prostorskem udobju enakovredno meri z razred večjim modelom C-max. Pri Fordu trdijo, da je v primerjavi z neposrednimi tekmeci, ki jih niso poimenovali, mi pa naštevamo fiat quba in citroën nema, za skoraj deset centimetrov več prostora nad glavo voznika in sovoznika, kjer je tudi priročna odlagalna polica, nad glavami potnikov na zadnjih sedežih pa za 6,7 centimetra dodatnega prostora. Tudi za noge je v primerjavi z neposrednimi konkurenti za 5,9 centimetra več prostora.
Zadaj niso trije ločeni sedeži, pač pa je klop deljiva v razmerju 60/40. Nadgradili so jo z mehanizmom za nagib in preklop (sedežev ni moč odstraniti iz vozila), kar omogoča povečanje volumna prtljažnika iz osnovnih 708 litrov na največ 1656 litrov. To omogoča prevoz večje športne opreme ali opreme za kampiranje, ki v dolžino ne presega 1,6 metra.
Novost: MyFord dock
Dostop do zadnje klopi je močno olajšan s pomočjo dvojnih drsnih vrat, za katera pri Fordu trdijo, da so za tri centimetre širša, kot pri neposrednih konkurentih. Slabša plat sedenja zadaj je, da je potnikom onemogočeno klasično odpiranje oken s pomočjo stikal, pač pa se okna v stran odpirajo le s pomočjo ročice.
Materiali in izdelava so kakovostno na ravni B-m, ki pa ga tourneo courier prekaša z uporabnostjo. Pod sovoznikovim sedežem je odlagalni predal, uporabna novost je držalo MyFord dock, ki omogoča shranjevanje, namestitev in polnjenje naprav, kot so pametni telefoni in navigacija.
Zaščita tudi za voznikova kolena
Med sedmimi varnostnimi blazinami in zavesami je v tem razredu prvič tudi varnostna blazina za voznikova kolena, serijsko je na voljo sistem za elektronski nadzor stabilnosti (ESC), vožnjo lajšajo se sistemi za pomoč pri speljevanju na klancu, pomoč pri zaviranju v sili, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, nadzor zdrsa pogonskih koles, preprečevanje prevračanja in sistem za preprečevanje zanašanja prikolice. Za razliko od Fieste, model iz programa lahkih dostavnih vozil, ne pozna Fordovega sistema MyKey, ki staršem omogoča, da v primeru, da za volan sedejo mlajši družinski člani, omejijo nekatere funkcije vozila, kot sta najvišja hitrost ali glasnost audio naprave.
Trije pogonski agregati
Že znani 1,0-litrski prisilno polnjeni trivaljni bencinski agregat iz družine Ecoboost s 74 kilovati moči in 170 njutnmetri navora se ponaša s tehnologijo ECOnetic, ki vključuje sistem start&stop in krmiljenje zračne reže. Tovarniško predpisana poraba je 5,2-litra, izpusti CO2 pa 119 gramov na prevoženi kilometer.
Na drugi strani sta 1,5- in 1,6-litrska dizelska štirivaljnika iz družine Duratorq. Za šibkejši motor z 55 kilovati moči in 190 njutnmetri navora tovarna obljublja porabo 3,9-litra in 103 grame CO2/km, za prostornejši dizel z 70 kilovati moči in 215 njutnmetri navora pa porabo 3,7-litra in izpuste v višini 97 gramov CO2/km.
K nam Ford Tourneo Courier prihaja jeseni. Cene za slovenski trg bodo znane naknadno.