Pisali smo o spremenjeni cestni signalizaciji v Ljubljani. S ciljem spodbujanja večje pozornosti voznikov so pristojne mestne službe preuredile številna križišča tako, da so z njih pometali prometne znake ali pa spremenili pravila prednosti.
Predvsem je izstopala ureditev, ko so prejšnje križišče prednostne in neprednostne ceste preuredili v križišče enakovrednih cest, na katere pa so postavili znak STOP - ustavi. Glede na idejo v ozadju naj bi se vozniki v križišču razporedili glede na to, kdo je prvi pripeljal do znaka. Osnovni pogoj za delovanje takšnega križišča pa je, da bi se moral voznik pred znakom oziroma črto dejansko ustaviti in počakati nekaj sekund. S tem pa ima veliko voznikov ogromne težave.
Ker gre za križišča z razmeroma veliko prometa, je prihajalo do nevarnih situacij oziroma množičnega neupoštevanja pravil, o čemer smo se po opozorilu izkušenih poklicnih voznikov lahko prepričali tudi sami.
Spodaj isto križišče v času eksperimenta križanja štirih enakovrednih cest.
Nedavno smo opazili, da je eno od najbolj izpostavljenih križišč Pot na Rakovo jelšo - Cesta dveh cesarjev spet dobila novo signalizacijo. Vzpostavljena je prednostna smer, ki polkrožno zavija, ostala dva kraka pa sta neprednostna.
"Zaradi vztrajanja, da prometne signalizacije ... ne bodo spoštovali, smo ocenili, da bo bolj varno, da vzpostavimo prejšnje stanje prometne signalizacije."
MOL
Ko smo o spremembi vprašali ljubljansko občino, so nam z Oddelka za gospodarske dejavnosti in promet potrdili novost. Poudarjajo, da vsakodnevno prejemajo pobude glede ureditve cest in da razmere v križiščih tudi sami spremljajo ter po potrebi ukrepajo. "Tako smo prejeli več pritožb občanov, uporabnikov in udeležencev v prometu, ki se na spremenjeno prometno signalizacijo v križiščih Pot na Fužine–Nove Fužine in Pot na Rakovo Jelšo–Cesta dveh cesarjev očitno niso navadili in jo zato odklanjajo."
"Zaradi vztrajanja, da prometne signalizacije, ki označuje križišče enakovrednih cest, ne bodo spoštovali, smo ocenili, da bo bolj varno, da vzpostavimo prejšnje stanje prometne signalizacije in označimo potek prednostne/neprednostne ceste," so novo-staro ureditev pojasnili v pristojni mestni službi.
Zaradi znaka o prednosti vozniki pohodijo plin
Na ostalih 11 lokacijah, kjer velja pravilo štirih STOP znakov, pa bodo ureditev za zdaj ohranili. "Na podlagi podrobnejših preveritev najbolj izpostavljenih lokacij je razvidno, da gre za križišča znotraj gosto pozidanih stanovanjskih območjih, v katerih je najvišja hitrost omejena na 30 km/h."
"V opisanih okoliščinah je za voznike, ki se približujejo križišču, hkrati pa že na daleč vidijo znak prednostna smer, obremenjujoče ohranjati nizko vozno hitrost. Vozniki pogosto vozijo 'na pamet' in so zato prehitri in manj pozorni na druge prometne udeležence, predvsem pa ne prepustijo prednosti pešcem in kolesarjem," pristop utemeljujejo na MOL.
Kot dodajajo, po namestitvi znakov STOP na teh križiščih ne beležijo nobene prometne nesreče, hitrosti vozil v križiščih pa so se zmanjšale, kar je bil tudi cilj tovrstne ureditve.
Odstranjujejo znake? Kdaj pa bodo Ljubljančani odstranili tega župana? Pa kanalizacijo preko vodovarstvenih območij? Pa korupcijo in 'demokracijo' v mestnem svetu? Pa... Nikoli. Ker Ljubljančanov ni več. Samo mufti ali morda še paroh ga lahko odstavita.
Če je enakovredno, naj bo enakovredno brez stop znakov. Tako smo vsi ustavili in potem tudi vsi speljali ter se srečali na sredini. Bolana ureditev.
"Zaradi vztrajanja, da prometne signalizacije ... ne bodo spoštovali, smo ocenili, da bo bolj varno, da vzpostavimo prejšnje stanje prometne signalizacije." TAKO TOREJ DELUJE PRAVNA DRŽAVA IN ZAKONODAJA. Ali bo kaznovan Janković?