Pred kratkim je bruseljska organizacija Green NCAP objavila primerjavo okoljskih vplivov avtomobilov po novi metodologiji.
Na Žurnal24.si smo pisali, da to vključuje vse emisije CO2, ki izhajajo iz pridobivanja surovin, proizvodnje vozil, delovanja vozila do recikliranja. Izkazalo se je, da električni avtomobili niso tako čisti in primerni za čisto ozračje kot so prvotno menili. Njihova prednost pred vozili z modernimi motorji z notranjim zgorevanjem je minimalna, tudi če vozila prevozijo 240.000 km. Kar je seveda malo verjetno. Morda je zato nekoliko rezerviran tudi šef Renaulta Luca de Meo, ki je januarja napovedal, da bo Renault leta 2030 ukinil proizvodnjo avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.
Na konferenci »Future of the Car«, ki jo je organiziral Financial Times, je podvomil o električnih avtomobilih. To je nenavadno, saj je Renault eden od pionirjev elektromobilnosti. Zoe ali twizy sta na trgu že več kot desetletje. Pa tudi električni fleuence, kangoo ali najnovejši mégane E-tech. Kljub temu je de Meo posvaril pred prehitrim in prisilnim vstopom električnih avtomobilov, načrtom EU o prepovedi prodaje avtomobilov na fosilna goriva do leta 2035.
»Prva stvar, ki jo želim povedati, je, da Renault ostaja zavezan električnim avtomobilom. Z njimi smo začeli zelo zgodaj in verjamemo, da so električni in morda celo vodikovi avtomobili dobra rešitev,« je začel šef Renaulta in dodal: »Če pa pogledate podatke, je jasno, da prodaja avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, tudi hibridnih, še ni dosegla vrhunca. Upoštevati moramo vse okoliščine, ki zadevajo družbeno, finančno in okoljsko perspektivo. Gre za baterije, ki so primerne za 85 % običajne uporabe avtomobila, ne pa za dva ali tri daljša potovanja na leto. To ljudi odvrača od nakupa električnih avtomobilov. In potem je tu še življenjski odtis CO2, govorimo o konceptu od zibelke do groba, kjer nimamo jasnega odgovora. Nekatera alternativna goriva ali hibridi so lahko pri teh meritvah čistejši od električnih avtomobilov."
Poudaril je tudi, da so električni avtomobili bistveno dražji in zato številnim kupcem nedosegljivi. »Pričakovali smo, da se bo prilagoditev cen zgodila leta 2025, zdaj pa se, glede na podražitev surovin, potrebnih za proizvodnjo baterij, zdi, da se bo to zgodilo kasneje.« Dodal je, da je treba zagotoviti dostop do tehnologija za vsakogar. Opozoril je tudi, da bi prepoved prodaje avtomobilov na fosilna goriva lahko škodovala okolju, saj bi ustavila naložbe v razvoj čim čistejših motorjev z notranjim zgorevanjem. "Seveda bomo vlagali v prihodnje tehnologije, vendar bi morali razmisliti tudi o vplivu zmanjšanja vlaganja v to, kar razvijamo danes."
Kot primer je navedel, da bo Renault letos predstavil nov hibridni motor z najvišjo toplotno učinkovitostjo na svetu, višjim kot pri dizelskih motorjih, kar kaže, da obstaja potencial za izboljšave. Tako se je de Meo pridruži številnim visokim menedžerjem v avtomobilski industriji. Carlos Tavares, vodja Stellantisa, Akio Toyoda, vodja Toyote ali evropski vodja Honde Ian Howells opozarjajo na podobne stvari. Kritike se slišijo tudi iz proizvajalca vozil Mercedes-Benz in BMW. Paradoksalno je, da vsi proizvajalci avtomobilov vlagajo milijarde v razvoj električnih avtomobilov.
Najblizji in edini dovoljen servis za elektricno vozilo znamke renault je na Madzarskem…..pol pa kupi ce se upas!