Znano je, da je Norveška država z največjim deležem električnih avtomobilov na svetu. Njihovi lastniki so namreč doslej uživali številne privilegije. Vendar pa se stvari spreminjajo, saj država ukinja privilegij za privilegijem, cene polnjenja baterij pa so poletele v višave. Vsaj v prestolnici Oslu.
Najbolj fundamentalna sprememba v odnosu do električnih avtomobilov na Norveškem bo delna ukinitev oprostitve plačila 25-odstotnega davka na dodano vrednost. Tega bodo zaračunavali za avtomobile s ceno nad 500.000 norveških kron, kar je približno 48.000 evrov. Z letom 2023 bodo morali kupci električnih avtomobilov plačati tudi davek na maso, ki bo tudi precej dodal k ceni električnih avtomobilov, saj znaša 12,5 norveške krone oziroma 1,2 evra za vsak kilogram nad 500 kilogrami mase. Podražili bodo tudi registracije rabljenih in uvoženih električnih avtomobilov in še kaj.
Strma rast cene
K temu pa bodo morali lastniki električnih avtomobilov, kot poroča norveška revija Motor, dodati še strmo rast cene elektrike oziroma polnjenja baterij. Do konca leta 2019 je bilo polnjene v Oslu, mestu z največjim številom električnih avtomobilov, še popolnoma brezplačno. Celo še pred enim letom so lastniki električnih avtomobilov za njihovo polnjenje plačevali smešno nizke vsote. Urna postavka na večini mestnih javnih polnilnic je ponoči znašala 5 kron (0,47 evra), podnevi pa 10 kron (0,95 evra).
Potem pa so začele cene polnjenja rasti. V začetku 2022 se je tarifa le rahlo povečala za 2 kroni na uro, potem pa so sledile bolj občutne podražitve. Nočno polnjenje se je sčasoma podražilo na 13 kron (1,24 evra), dnevno pa na 18 kron (1,71 evra) na uro. Dokler ni pred koncem leta prišlo do šoka.
S pojasnilom, da ne bodo več podpirali lastnikov električnih avtomobilov, se je mestni svet soglasno odločil za ekstremno zvišanje cen polnjenja. V Oslu tako po novem ura polnjenja ponoči stane 35 kron (3,33 evra), podnevi pa celo 49 kron (4,67 evra). Nočno polnjenje se je tako v dobrem letu podražilo za sedemkratnik, dnevno pa za petkratnik cene v začetku letošnjega leta.
Nora odločitev
Sprememba je šokirala tako Norveški avtomobilsko zvezo (NAF) kot tudi Norveško združenje lastnikov električnih avtomobilov (Norsk elbilforening). NAF-ov predstavnik za tisk Nils Sodal je podražitev imenoval za noro, kar je ilustriral s primeri starejših električnih avtomobilov in priključnih hibridov, ki so opremljeni zgolj s šibkim 3,6-kilovatnim polnilnikom. Kilovatna ura elektrike bo takšne po novem stala do 17 kron (1,67 evra). Če porabijo 20 kilovatnih ur na sto kilometrov, jih bo sto kilometrov lahko stalo več kot 33 evrov.
To je celo veliko dražje od polnjenja na hitrih polnilnicah v zasebni lasti, ki so tarife zasnovale bolj na porabljeni energiji kot na urnih postavkah. Polnjenje električnih avtomobilov na njih povprečno stane 0,95 evra na kilovatno uro. Tudi to sicer ni poceni, saj ob takšni ceni in povprečni porabi 20 kilovatnih ur vožnje lastnika stane 19 evrov na sto kilometrov.
Vrh vsega so na Norveškem po dolgem času občutno padle cene fosilnih goriv. Liter 95-oktanskega bencina tam trenutno stane 1,69 evra. Če torej lastnik električni avtomobil s povprečno porabo 20 kilovatnih ur polni na hitri polnilnici s ceno 10 kron za kilovatno uro plača za energijo toliko, kot bi lastnik bencinskega superšportnega avtomobila s porabo 11,2 litra na sto kilometrov. To pa gotovo ni vzpodbudno.
Tako bo pri nas, ko bodo kupil električni avto bodo novi in novi davki, prispevki za električni avto. Moje mnenje bencinar in to je to..
HAHAHA in spet smo eni teoretiki zarot in rasisti ker že skos govorimo da to nikakor pod nobenim pogojem ne bo možno izpeljati na masovno! e-vozila bodo šla kmalu v pozabo
Električni avtomobili iz 60 . let so žalostno končali na odpadu . Upam,da bo tokrat več sreče . Delnice Muska so padle ...https://www.dnevnik.si/1043003917