Prve kilometre po slovenskih cestah smo naredili z električnim športnim terencem znamke Škoda, enyaqom.
Enyaq, ki ga je leta 2017 naznanil koncept vision E in kasneje študija vision iV, naj bi bil načrtovan kot prva 100-odstotno električna škoda. Na koncu ga je prehitel mestni citigo IV.
Vzrok so bile strožje emisije CO2, pri Škodi pa po aferi dieselgate, ki je pohitril preobrazbo koncerna Volkswagen, v katerega spada znamka Škoda, preprosto niso mogli čakati. V svoj portfelj so zato vključili mali mestni avtomobil brez emisij.
Prostorna kabina in velik prtljažnik
Zdaj je na vrsto prišel za znamko bistveno bolj pomemben model, električni športni terenec, ki je postavljen na platformo narejeno izključno za električna vozila, kar prinaša številne prednosti. To je torej prvi model znamke, ki je bil od začetka razvit kot povsem električni avtomobil. Temelji na modularni platformi MEB, ki je bila premierno predstavljena v VW ID.3, enyaq pa je konkurent večjega VW ID.4. Zahvaljujoč svoji modularnosti je platforma primerna za različne segmente, Škoda pa se je v električno dobo odločila vstopiti s športnimi terenci.
Dolg je 4,648, širok 1,877 in visok 1,618 metra, medosna razdalja pa je 1,618 metra. Ker so baterije vgrajene pod dno kabine, je nekoliko višji od bencinskih ali dizelskih športnih terencev, hkrati ima nizko težišče, vse to pa vizualno zgladi z daljšo medosno razdaljo. V družini SUV se uvršča med Karoqa in kodiaqa, a spet s prednostjo pri medosni razdalji. Precej razkošne zunanje mere seveda vplivajo tudi na notranjost. Pri Škodi ga primerjajo z vtisom salonskega ambienta, s katerim je po besedah Škodinega glavnega oblikovalca Oliverja Stefanjia zelo blizu škodi superb. Po prvih prevoženih kilometrih lahko trdimo, da je občutek, da gre za izjemno prostoren avto.
Obraz iz kristalov
Škoda veliko stavi na dizajn. Kompaktni športni terenec ima med drugim lahko kristalno masko s 130 diodami in LED Matrix luči. Kolesa lahko merijo do 21 palcev. Čeprav so koncepti nakazovali prihod SUV-coupeja, je serijski enyaq oblikovan bolj praktično, brez padajoče silhuete. To pomeni tudi več prtljažnega prostora, ki je družinski s spodobnih 585 litrov prostornine in nizkim nakladalnim robom, oziroma že razkošen s 1.711 litri, ko se podrejo sedeži v drugi vrsti. Škoda je kljub temu uspela doseči odlično aerodinamiko. Koeficient Cd je 0,27, kar je za terensko vozilo odličen rezultat.
Za povezljivost in infotainment bo poskrbljeno preko 13-palčnega osrednjega zaslona (v osnovni različici zaslon meri 10-palcev) in z možnostjo projekcijskega zaslona z obogateno resničnostjo, ki se neprestano osvežuje preko spleta, posebni pa so tudi trajnostni materiali, uporabili so na primer reciklirane plastenke. Seveda niso pozabili na praktične - simply clever rešitve, ki jih pri Škodi vključujejo v vse svoje modele, na primer poseben priročen nastavek za polnjenje baterije s kablom v primeru snega ali dežja.
V osnovni različici enyaqa iV elektromotor v zadku poganja zadnji kolesni par. Najmočnejše različice imajo štirikolesni pogon z dodatnim motorjem na sprednji premi, različne kombinacije motorjev pa poskrbijo za pet različnih sistemskih moči.
Večina Slovencev z najbolj zmolgjivimi različicami
Osnovni enyag iV 50 (prihaja proti koncu leta) poganja motor z močjo 109 kilovatov, baterija s kapaciteto 55 kilovatnih ur pa mu omogoča do 340 kilometrov dosega. Enyaq iV 60 razvije moč 132 kilovatov, baterija s kapaciteto 62 kilovatnih ur mu zagotavlja 390 kilometrov dosega. Najmočnejši zadaj gnani enyaq iV 80 razpolaga z močjo 150 kilovatov in baterijo s kapaciteto 82 kilovatnih ur za 510 kilometrov dosega.
Enako baterijo imata tudi štirikolesno gnana enyaqa iV z oznakama 80X in vRS, ki imata doseg 460 kilometrov. Prvi razpolaga z močjo 195, drugi pa z močjo 225 kilovatov, pospešek od 0 do 100 km/h je 6,2 sekunde, največja hitrost pa je 180 kilometrov na uro. Vleče lahko tudi 1,2-tonsko prikolico.
Omeniti velja tudi tri načine polnjenja baterij. Poleg običajne šuko vtičnice z močjo 2,3 kilovata je doma možno tudi hitrejše polnjenje z 11-kilovatno stensko polnilnico, polnjenje v tem primeru traja šest do osem ur. Na hitri polnilnici je možno baterije polniti z enosmernim tokom do moči 125 kilovatov. V idealnih razmerah jih v štiridesetih minutah napolnimo od deset- do osemdesetodstotne kapacitete.
Pri slovenskem uvozniku, kjer so prepričani, da z modelom enyaq postavljajo nove standarde pri svojih vozilih in bodo kupce iskali tudi v premijskem razredu, so si za letos v tovarni na Češkem izborili kvoto 200 vozil, prihodnje leto pa okoli 400. Kar tri četrtine vozil enyaq iV naj bi bilo pri nas v različici 80, to pomeni z največjo baterijo.
Cene za različico 60 se pri nas začnejo malo po 38 tisoč evri, za različico 80 pa pri 46.252 evrih. Cena za različico 50 naj bi bila okoli 36 tisočakov.