Ameriška zvezna država Teksas se namreč že nekaj časa sooča s pomanjkanjem elektrike. Vzrok za to je hud mraz, ki je ustavil tudi vetrne elektrarne, ki v tej državi tvorijo kar 25 odstotkov oskrbe z elektriko, omejena pa je tudi proizvodnja elektrike v plinskih elektrarna, ki tvorijo več kot 45-odstotni delež.
Teksas je sicer bogat z nafto, a ta pri cenah elektrike ne igra nobene vloge, saj so te odvisne od ponudbe in povpraševanja, zato so v teh razmerah dosegle zelo visoke ravni. Cena za megavatno uro elektrike se povprečno sicer giblje okoli 35 dolarjev, na zahodu države pa so zaradi kriznih razmer trenutno dosegle celo 9.000 dolarjev za megavatno uro.
100 evrov na 100 kilometrov
Izredno povečanje cene električne energije je prizadelo predvsem gospodinjstva, poleg njih pa tudi lastnike električnih vozil. Pri ameriškem mediju The Drive so izračunali, da polnjenje baterije tesle model S s kapaciteto 100 kilovatnih ur, ki sicer stane okoli 18 dolarjev, v sedanjih razmerah lahko stane tudi 900 dolarjev, kar je okrog 740 evrov. In tudi, če imate manj stremuški nissan leaf s kapaciteto 40 kilovatnih ur, boste za polnjenje baterije odšteli 290 evrov.
In če to primerjate s cenami bencina, ki v Teksasu stane okoli 50 centov za liter, hitro ugotovite, da bi za ceno polnjenja baterij v primeru tesle lahko kupili 1.480, v primeru nissana pa 580 litrov goriva. Zanimiv je tudi izračun cene na kilometer. Ker ima tesla model S standardni doseg okoli 600 kilometrov, bi lastnika vsakih sto kilometrov stalo 123 evrov. Pri leafu bi se povprečje gibalo pri 107 evrih na sto kilometrov.
Seveda gre v tem primeru za ekstremne razmere, ki se bodo končale s stabilizacijo dobave elektrike, vendar pa kažejo na nepredvidljive okoliščine, ki bi lahko večkrat prizadele lastnike električnih vozil. V primeru cen bencina in dizla se ne more zgoditi, da bi v višino poletele večkrat na dan, v primeru elektrike pa se to očitno lahko zgodi, sploh, če se cene oblikujejo prosto v skladu s povpraševanjem in dobavo.