Kitajski proizvajalec vozil BYD je najprej izdeloval baterije. Kakih 20 let nazaj se je lotil okoli baterij izdelovati avte. Danes BYD izdela več električnih avtomobilov na leto kot Tesla, njegove bodoče izdelke riše skupina veteranov iz Audija, Ferrarija in Mercedes-Benza. Zdaj so že tako samozavestni, da so lani napovedali prihod v Evropo, najprej na močno elektrificirani trg bogate Norveške.
BYD je te dni poskrbel za še eno zanimivo novico in sicer so predstavili poceni električni avto z imenom e3 EV, ki pa ima ročni menjalnik. To je skregano s samo logiko delovanja električnih avtov, ki sploh ne potrebujejo menjalnika za prenos moči, saj bi prinašal le izgube. Le tisti najbolj športni električni avti imajo lahko dve samodejni prestavi.
A pri BYD razmišljajo o veliki tržni niši, ki bo postala z leti vse bolj aktualna. Avto je namreč namenjen avtošolam. Kandidati bodo lahko na njem spoznavali, kako upravljati ročni menjalnik, ki je tudi v evropski in s tem slovenski ureditvi vozniških dovoljenj stopnjo višje po zahtevnosti vožnje od avtomatskega menjalnika (koda 78).
Klasični rabljeni avti s termičnim pogonom in ročnim menjalnikom bodo še zelo dolgo na cestah, hkrati pa bodo zaradi prodora električnih avtov in prepovedi uporabe termičnih avtov v velikih mestih avtošole po svetu pred vse večjo dilemo, kako kandidate sploh naučiti umetnosti pravilnega ročnega prestavljanja.
Avto e3 EV ima torej klasično ročico menjalnika in tri stopalke. Inštruktor pa ima po novem le še eno (veliko) stopalko, saj je mogoče tudi zgolj z zavoro povsem ustaviti delovanje električnega avta, piše Insideevs.com.
Elektronika deluje tako, da pri višjih vrtljajih začne popuščati navor, zato mora kandidat s čisto pravo sklopko in ročico navideznega petstopenjskega menjalnika "prestaviti" v višjo prestavo, da lahko ohranja navor in dviguje hitrost.
Še ena posebnost avta je klasična ročica ročne zavore. Inštruktor pa ima seveda dodatna ogledala in lastno stikalo za hupo. Avto lahko deluje v štirih programih, od katerih je eden namenjen učenju, drugi pa nosi ime "throttle lock", torej zapora plina. Poleg sta še "economy" in "sport", zato ga je mogoče voziti tudi kot običajni BV avto.
Baterija ima kapaciteto 38 kWh, z enim polnjenjem prevozi do 350 km. Avto stane 131.800 juanov, kar je preračunano okoli 17 tisoč evrov. Za zdaj ga bodo prodajali le šolam vožnje na velikanskem domačem kitajskem trgu, zato je ena od opcij tudi rumenorjava kombinacija, ki je značilna za tamkajšnje avtošole.