Edini dosedanji priključni hibrid serije 5, ki seveda ostaja še naprej v ponudbi, je bil BMW 530e, v katerem za osnovni pogon skrbi turbobencinski vrstni štirivaljnik in v različicah z zadnjim ali štirikolesnim pogonom razpolaga s sistemsko močjo 215 kilovatov in navorom 420 njutonmetrov. Novost z novo generacijo je, da se bo limuzini novembra pridružila še karavanska različica.
BMW 545e xdrive je torej peti priključno hibridni BMW serije 5, »superstar« in »češnja na torti« modela, kot se je izrazil vodja programa za BMW serije 5 Emanuel Varga, ki je tudi najbolj uspešni elektrificirani produkt v BMW-jeven portfelju. Samo lani so namreč prodali skoraj 50.000 primerkov priključno hibridnih različic serije 5.
BMW 545e xdrive bo v nasprotju s šibkejšim bratom na voljo le kot limuzina s štirikolesnim pogonom, ki na ceste posreduje sistemsko moč 290 kilovatov (oziroma 394 'konjev', kar je bila raven zmogljivosti BMW-ja M5 izpred tridesetih let) in navor natanko 600 njutonmetrov (isti M5 je imel pred tremi desetletji 100 njutonmetrov navora manj).
Najboljše iz dveh svetov
Pri BMW-ju pravijo, da tako motorizirani BMW 545e xdrive gotovo blesti kot najbolj dinamični BMW s šestvaljnim priključno hibridnim pogonom, saj do 100 kilometrov na uro potrebuje le 4,7 sekunde, ustavi pa se pri 250 kilometrih na uro. Varga je poudaril, da združuje zmogljivosti zdaj že starodobnega BMW-ja serije 5 v kombinaciji z visoko učinkovitostjo električnega pogona. BMW 545e xdrive torej kombinira najboljše z dveh svetov.
Pogon je sicer enak kot v priključno hibridnih X5 45e in 745e, vendar pa je z njim opremljeni BMW 545e xdrive do 450 kilogramov lažji, kar se pozna predvsem v večji dinamiki. To je torej trenutno najbolj dinamična različica priključnega hibrida z vrstnim šestvaljnikom v središču.
Ta motor, ki je enak kot v BMW-ju 540i, sicer samostojno razpolaga z močjo 210 kilovatov, sinhroni elektromotor pa z močjo 80 kilovatov omogoča tudi popolnoma električno vožnjo do hitrosti 140 kilometrov na uro in do za priključni hibrid že kar tipične razdalje 54 do 57 kilometrov, ki, kakor zatrjujejo tudi pri BMW-ju, v skladu z rezultati anket popolnoma zadošča za dnevne vožnje na delo in po opravkih. Visokonapetostna litij-ionska baterija je sicer vgrajena pod zadnji sedež, zato ne posega prevel v prtljažnik in potniško kabino avtomobila.
Pripomočki za večji doseg
Kaj moramo storiti, da zares prevozimo teh 50 kilometrov električne vožnje? Varga pravi, da v vročih dneh recimo lahko izkoristimo možnost vnaprejšnje daljinske vključitve hlajenja, v hladnih krajih pa gretja avtomobila in s tem prihranimo elektriko za dobre štiri kilometre vožnje, ki bi jo sicer izgubili med začetnim prilagajanjem temperature v kabini. Pri tem nam pomaga BMW-jeva aplikacija za pametni telefon, s katero lahko upravljamo tudi polnjenj baterije. Poiščete lahko tudi polnilne postaje v okolici in celo preverite, če so proste.
Pomembno vlogo pri upravljanju baterij igra tudi navigacija, saj s tem, ko v navigacijsko napravo vnesete cilj vožnje, avtomobilu omogočite, da vožnjo upravlja na energetsko čim bolj učinkovit način. To pomeni, da se namesti vas odloča, če bo rekuperiral, križaril, vozil v električnem načinu ali uporabil motor na notranje zgorevanje. Med spustom s klanca lahko denimo hitrost avtomobila prilagodi čim večji proizvodni električne energije z rekuperacijo, pred znakom za naselje pa lahko samodejno začne zmanjševati hitrost in podobno. Priključno-hibridni BMW-ji so opremljeni tudi s sistemom »eDrive Zones«, ki bo v primeru, ko bo voznik zapeljal vstopil v zeleno cono, ki so v nemških in tudi drugih mestih že zelo pogoste, avtomobil samodejno preklopil na električni pogon.
Melodija namesto hrupa
Na predstavitvi so izpostavili še eno lastnost novega priključnega hibrida. Ko ga voznik vžge, se namreč zasliši zagonski napev, ki so ga pri BMW-ju zasnovali s sodelovanju s slovitimi skladateljem filmske glasbe Hansom Zimmerjem. Tako kot drugi električni in priključno hibridni BMW-ji tudi BMW 545e xdrive med počasno električno vožnjo standardno oddaja brbotajoči zvok za opozarjanje pešcev, ki bo sicer obvezen šele sredi prihodnjega leta. Po drugi strani so inženirji okrepili tudi zvok motorja v športnem načinu, ki vozniku da veliko večji občutek hitrosti, čeprav tudi pri tem gre za povsem sintetični zvok, ki ga ustvarjajo zvočniki.
O tej "dinamičnosti" pa bi se dalo še marsikaj razpravljati-ampak vsak čevljar hvali svoje čevlje....