Nemška avtomobilska industrija je v veliki krizi. Proizvodnja avtomobilov v nemških tovarnah je padla na raven iz leta 1996. Razlog za manjše število proizvedenih avtomobilov ni prodaja vozil v Nemčiji, kjer je bila rast 5-odstotna, prodali pa so 3,6 milijona novih vozil kar pomeni, da je za prodajalci najboljše leto v zadnjem desetletju.
Proizvodnja avtomobilov v Nemčiji je kljub uspešnemu poslovanju nemških avtomobilskih proizvajalcev, ki imajo tovarne po vsem svetu, žrtev globalnih trgovinskih vojn - predvsem med ZDA in Kitajsko, ki je največji avtomobilski trg na svetu. Prodaja avtomobilov na Kitajskem je v veliki krizi, ki ji še ni videti konca, piše Bloomberg.
Pri delovni skupini Nacionalne platforme Prihodnost mobilnosti se boji, da bo v nemški avtomobilski industriji ogroženo do 410.000 delovnih mest, piše Automobilewoche. Razlog je pospešek elektromobilnosti. Strukturne spremembe v avtomobilski industriji bodo s prehodom na električno mobilnost velike, opozarjajo in ocenjujejo, da nemški industriji po analizi strokovne komisije grozi izguba od sto tisoč delovnih mest do 410 tisoč delovnih mest v industriji. Če se konkurenčni položaj nemške industrije v elektromobilnosti v prihodnjih letih ne bo izboljšal, je pričakovati "znatno zmanjšanje zaposlenosti" do leta 2030, kaže poročilo, ki ga je predložila delovna skupina Nacionalne platforme Prihodnost mobilnosti.
Skupina Volkswagen Group, BMW in Daimler so po pisanju omenjenega finančnega medija lani v nemških tovarnah proizvedli 4,66 milijona vozil. Padec v primerjavi z letom prej je 9-odstoten, nič kaj lepše leto pa nemških delavcev in uprav avtomobilskih tovarn v Nemčiji ne čaka v letu 2020. Pri nemškem avtomobilskem združenju VDA, predvidevajo, da se bo prodaja vozil na svetu iz lanskih 80,1 milijona vozil zmanjšala na 78,9 milijona v letu 2020.
Vseeno strokovnjaki opozarjajo, da so razlogi za krizo globlji kot le trgovinska vojna med ZDA in Kitajsko. Stroge ekološke zahteve EU, ki jih je v zadnjih letih še pospešil največji škandal v avtomobilski industriji "diseselgate" v letu 2015 - od proizvajalcev vozil zahtevajo hiter zasuk k elektrifikaciji. Takšna preobrazba z motorjev na notranje zgorevanje na elektromotorje pa zahteva naložbe v višini več milijard evrov.
Pri podjetju FTI Consulting, ki se ukvarja z analitiko, so navedli podatke raziskave, da bodo dobavitelji ob prehodu na elektrificirana vozila proizvedli kar 38 odstotkov manj delov in komponent, proizvajalci vozil pa bodo proizvedli za 17 odstotkov manj komponent kot do zdaj, ko so v ospredju vozila z motorji na notranje zgorevanje.
Daimler, Volkswagen, Audi in dobavitelja sistemov in tehnologij avtomobilski industriji Continental in Bosch sta zato že napovedala krčenje števila delovnih mest v Nemčiji.
Pri Audiju nameravajo število delovnih mest v naslednjih petih letih v Nemčiji skrčiti za 9.500 (od skupno 61.000 zaposlenih v Nemčiji), pri čemer bodo ustvarili 2.000 povsem novih delovnih mest, povezanih z elektrifikacijo in digitalizacijo proizvodnje in vozil. Pri Volkswagnu so že pred dobrega pol leta naznanili, da bodo zaradi digitalizacije podjetja do leta 2023 odpustili 4.000 ljudi, v glavnem v administraciji. Daimler bo število svojih zaposlenih po vsem svetu zmanjšal za 10.000. Na tisoče svojih zaposlenih bodo v bližnji prihodnosti odpustili tudi pri Boschu in Continentalu.
Vsi po vrsti nameravajo prihranke pri stroških vlagati v razvoj elektrificiranih vozil.