Avto
558 ogledov

Nenavadno: ko zapelješ na AC, se omejitev zniža na 100 km/h

Avtocesta Andrej Leban
V Sloveniji obstaja odsek štiripasovnice, s katero so še prav posebni križi in težave. Uradno je namreč avtocesta, a to hkrati ni, dovoljena hitrost je 130 km/h, a tega niti obstoječi znaki niti slabo stanje cestišča ne priporočajo. Kmalu se obetajo precejšnje spremembe.

Govora je seveda o 12-kilometrskem odseku med Selom in in Vrtojbo, ki je bil leta 1996 eden prvih dokončanih odsekov takrat novega načrtovanega avtocestnega križa v Sloveniji. Ker so bila pravila v sredini 90. let prejšnjega stoletja še slabo dorečena, so takratni tehnični pogoji dovoljevali, da je kot avtocesta lahko neka cesta okategorizirana, četudi nima odstavnega pasu. Da le ima štiri pasove in odstavne niše. 

Kasneje zgrajeni odsek med Vipavo in Selom je bil že okategoriziran po novih pravilih, ki so uvedla pojem hitre ceste, štiripasovnice z odstavnimi nišami. Vozniki se tako še danes pri vožnji skozi Vipavsko dolino soočajo z zanimivo situacijo, ko kar naenkrat zapeljejo iz hitre ceste na avtocesto in obratno, pa čeprav se vmes ne zgodi ničesar. Pravzaprav se, saj jih na avtocesti pričaka znak, ki jim priporoča znižanje hitrosti na le 100 km/h (na hitri cesti velja 110 km/h). Znak priporočena hitrost je bil sprva postavljen, da so salomonsko rešili zaplet s kategorizacijo (takrat je na hitri cesti veljala omejitev 100 km/h), danes pa je na avtocesti nižja hitrost kot na hitri cesti priporočljiva zaradi zelo slabega stanja vozišča na odseku Selo-Vrtojba. 

Na Darsu priznavajo, da "trenutno stanje vzpostavljene prometne signalizacije, ki se najbolj odraža na kažipotni signalizaciji (ta je zelena), ni v skladu z določeno kategorijo državne ceste (po uredbi o kategorizaciji državnih cest), ki je hitra cesta in ne avtocesta. Torej, danes bi morala biti kažipotna signalizacija že modre barve."

In zakaj še ni? Dars je lani in letos izvedel že dva javna razpisa za zamenjavo kažipotne signalizacije v modro barvo, a sta bila oba neuspešna in sedaj čakajo na razplet že tretjega razpisa. Upajo, da bo kažipote izbrani izvajalec vendarle zamenjal že letos ali najkasneje do prihodnje pomladi. 

Bitka s časom - bo prej sanacija ali uradna omejitev na 100 km/h?

Za dodaten zaplet pa je poskrbel še nov pravilnik o znakih, saj ta ne dovoljuje več znaka za priporočeno hitrost. Zato bo Dars na odseku morda zamenjal te znake (uradno znaki za obvestila) in namesto njih zapičil znake za omejitev (znak za izrecne odredbe). Hitrost bo v tem primeru uradno omejena na 100 km/h vse dokler ne bo končana sanacija. Do tega scenarija pa morda vseeno ne bo prišlo, saj pri Darsu upajo, da bosta prej zamenjana signalizacija in sanirano vozišče. Rok ta odstranitev znakov za priporočeno hitrost po vsej državi je namreč 5. julij 2017.

Ko bodo zamenjane tudi zelene oznake v modro, se bo skozi celotno Vipavsko dolino (43 km) vozilo z najvišjo dovoljeno hitrostjo 110 km/h.

dezurni@zurnal24.si

 
Komentarjev 10
  • zdrej 09:44 11.julij 2016.

    Zakaj nenavadno visoka? Največja dovoljena hitrost je 140km/h razen Nemčije in en del Avstralije, ki imata brez omejitve, če ni drugače označeno. 140 imajo Poljska, Teksa (ZDA), Dubai, Bulgarija, dosti je 130 kmh mali več pa še je 120 kmh ...prikaži večh omjetive. Torej 130 je čisto normalna. Tudi 140 bi bila vredu vendar 160 kmh pa bi bila krepko preveč. Ni so samo osebni avtomobili na teh cestah!!

  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 13:42 10.julij 2016.

    V Sloveniji je že tako ali tako nenavadno visoka hitrost dovoljena na avtocestah. Skoraj povsod drugod je dovoljena hitrost avtocest nižja. Tako da kazat s prstom na Slovenijo v tem primeru ko gre za dovoljeno najvišjo hitrost avtoceste ni ravno treba.

  • Skippy 13:14 10.julij 2016.

    Slovenija je dežela fanatikov glede omejitev. Največja žalost pa je tako, da smo se skozi avstrijska naselja že pred 30.-imi leti lahko vozili hitreje kot danes skozi naša. Pa pri nas še kar znižujejo.