Na trgu prodaje novih avtov je vse prej kot rožnato, težave s ključnimi sestavnimi deli - čipi in pandemijo tresejo tudi najmočnejše igralce.
Toyota je najavila, da bo septembra zmanjšala proizvodnjo vozil po svetu kar za 40 odstotkov, z 900 tisoč na "le" 500 tisoč vozil. Toyota bo proizvodnjo zmanjšala v več tovarnah po svetu, tudi evropskih. Glavni razlog za tako velikanski rez je pandemija v JV Aziji, ki vpliva na dobavno verigo. Drugi poglavitni razlog pa je kriza s pomanjkanjem polprevodnikov, zaradi katere so glavoboli prisotni pri menedžerjih praktično vseh avtomobilskih znamk.
Posledice tudi za tiste, ki novega avta ne bi kupili
Polprevodniki že več mesecev krojijo usodo in načrte avtomobilskih tovarn, pomanjkanje pa se bo zavleklo še najmanj v prihodnje proizvodnje leto. Številni proizvajalci so v minulih dneh in tednih začasno omejili proizvodnjo (Volkswagen, Audi, Ford, Mercedes, Volvo ...).
Po drugi strani je Reinhard Ploss, šef družbe Infienon napovedal, da se bodo cene čipov v prihodnje morale zvišati. Kot je za Wirtschaftwoche pojasnil vodja enega glavnih svetovnih proizvajalcev polprevodnikov za avtomobilsko industrijo, so prav prenizke cene teh ključnih sestavnih delov današnjih digitaliziranih vozil pripeljale do situacije vsesplošnega pomanjkanja, saj njihovi proizvajalci niso želeli vlagali v širitev kapacitet.
Tesla je pred dnevi napovedal, da bodo kmalu izdelovali lastne zelo zmogljive polprevodnike
Zmanjšanje proizvodnje novih avtov popolnoma spreminja tudi razmere na trgu rabljenih vozil. Ker ni novih avtov oziroma so dobavni roki postali zelo dolgi, številni flotni kupci odlašajo z nakupom, posledično se lizinške pogodbe daljšajo, na trgu pa je veliko manj rabljenih vozil ... Idealna formula za velik skok cen, ki smo mu priča že tudi v Sloveniji.
hud udarec za bogate slovenčke, ki vsakih nekaj let kupujejo nove avtomobilčke , javni prevoz pa skoraj neuporaben ... a še kdo verjame, da nismo na pragu hude krize? naj verjame, da bo jutri sonce ... stanje na vse področjih pa vse slabše