Avto
33 ogledov

Nissan IDS, ali kako se bomo vozili v prihodnosti

Nissan IDS koncept
1/34
Nissan
Nissan je na tokijskem avtomobilskem salonu predstavil konceptno vozilo IDS, s katero japonski proizvajalec napoveduje prihodnost avtonomne vožnje in vožnje z električnimi vozili brez emisij.

Carlos Ghosn, predsednik in izvršni direktor podjetja Nissan, je ob predstavitvi vozila dejal: "Nissanove tehnologije bodo revolucionarno spremenile tako odnos med in
voznikom kot mobilnost prihodnosti."

Četudi voznik izbere vodeni način in vožnjo prepusti vozilu samemu, vožnja še vedno odraža voznikov slog in navade, saj se je vozilo sposobno učiti voznikovih navad - od zaviranja, pospeševanja, do dinamike vožnje. V ročnem načinu voznik ohranja nadzor poteka vožnje. Senzorji neprestano nadzirajo vozne razmere, vozilo pa vozniku nudi pomoč tudi, kadar ima ta popoln nadzor nad vožnjo.

Potovalna kabina se spremeni s spremembo načina vožnje

Mitsunori Morita, direktor oddelka za dizajn, pravi: "Najpomembnejši vidik konceptnega vozila je komunikacija. Da bi avtonomna vožnja postala del vsakdana, moramo kot družba poleg komunikacije med vozilom in voznikom upoštevati tudi komunikacijo med vozili in ljudmi. Glede na to, ali se voznik odloči za vodeni ali ročni način vožnje, nudi vodilo dve razporeditvi notranjosti. To po našem mnenju igra ključno vlogo pri predstavitvi naše ideje za avtonomno vožnjo."

Nissan IDS koncept | Avtor: Nissan Nissan


Čeprav gre za limuzino s prtljažnimi vrati, velika medosna razdalja štirim odraslim ljudem zagotavlja udobje med vožnjo na visoki ravni. Potniški prostor postane še prostornejši, ko voznik vključi vodeni način. V tem načinu se namreč volan umakne na sredino instrumentne plošče, na njegovem mestu pa se pojavi velik zaslon. Številna dejanja za upravljanje vozila med vožnjo se izvajajo s pomočjo umetne inteligence, glasovne prepoznave in voznikovih kretenj. Vse štiri sedeže je mogoče nekoliko zasukati navznoter, kar olajša komunikacijo med potniki.

Ko se voznik odloči za ročni način, se prostorna notranjost prilagodi tako, da vozniku omogoči nadzor nad vozilom. Vsi sedeži se obrnejo v smer vožnje. Znova se pojavi tudi volan v obliki vajeti, skupaj z merilnimi instrumenti in projekcijskim zaslonom za prikazovanje poteka vožnje in drugih voznih informacij. Notranja osvetlitev zasveti v modri barvi, ki krepi sposobnost osredotočanja. Votla zasnova prednjih stebričkov omogoča optimalno vidljivost, saj zmanjšuje število mrtvih kotov in daje občutek odprtega prostora.

Nissan IDS koncept | Avtor: Nissan Nissan

Vozilo komunicira s pešci in kolesarji

Prehod na ročni način s stikalom PD med sprednjima sedežema je povsem preprost. Stikalo je edini upravljalni element, ki ga voznik v vodenem načinu lahko upravlja: ko voznik želi prevzeti nadzor nad vožnjo, to stori s preklopom tega stikala za zamenjavo načina.

Številne zunanje luči in zasloni pešcem ter drugim voznikom kažejo, da se vozilo zaveda svoje okolice, obenem pa jih obveščajo o njegovih namerah. Stranska srebrna linija vozila je na primer svetleča dioda, ki jo je Nissan poimenoval indikator namere. Ko so v bližini vozila pešci ali kolesarji, linija zasveti rdeče, s čimer vozilo javi, da jih je zaznalo. Zaslon, ki je z instrumentne plošče usmerjen navzven, lahko pešcem prikazuje sporočila, kot na primer "Vi imate prednost".

Morita ob tem poudarja, da se bo do trenutka, ko bo Nissanova inteligentna vozna tehnologija vgrajena v običajnih vozilih, tehnologija električnih vozil že tako razvila, da bodo ta lahko z enim samim polnjenjem prevozila velike razdalje. Za ta napredek bo potreben razvoj akumulatorskih baterij, ključno vlogo pa bodo prav tako igrale aerodinamične lastnosti.

Baterija omogoča daljše poti

Nissan IDS koncept | Avtor: Nissan Nissan
Višina karoserije iz ogljikovih vlaken sedaj znaša le še 1380 mm, s čimer je bil zmanjšan zračni upor (Cd). Pomik koles do vogalov karoserije povečuje prostornost vozila in ustvarja videz oklepajoče kabine. Proizvajalec se je odločil za kolesa večjega premera za boljšo zmogljivost in športnost vozila, obenem pa je uporabilo zelo tanke pnevmatike, širine 175, s čimer se zmanjša zračni in kotalni upor. Kolesa so zasnovana v plasteh, ki povzročajo majhne vrtince zračnega toka na njihovi površini. Ta oblika prav tako prispeva k boljši pretočnosti zraka.

IDS je opremljen z visokozmogljivo akumulatorsko baterijo s 60 kWh, ki je primerna tudi za električno vožnjo na daljše razdalje. Vozilo vključuje tudi tehnologijo brezžičnega polnjenja in funkcijo vodenega parkiranja, pri čemer lahko voznik vozilo nadzoruje prek pametnega telefona ali tabličnega računalnika. Voznik lahko tako parkiranje in polnjenje prepusti vozilu.

Komentarjev 4
  • BenX 07:01 02.november 2015.

    edini razlog je naftni lobij + se komu bi trenutno stanje bolj ustrezalo, kot pa "elektricno". vse ostalo, kar si napisal je bilo ze pred 20 let bolj kot ne "odpravljeno". EV1 je v devedesetih bil sposoben naret do 400 ...prikaži več0 kilometrov dolgo pot. o tem, da se je Nikola Tesla s svojim elektricnim avtom bojda vozil naokoli en teden, brez da bi ga polnil, raje niti ne govorimo.

  • vzev 00:23 02.november 2015.

    In zakaj bi dajal 20.000€ ali še več za avto, ki me bo vozil sam? Kakšna korist je potem od takšnega avta. Zakaj bi me potem še sploh zanimala kakšno opremo ima avto? Zakaj bi me zanimalo kakšen motor ima? ...prikaži več Kaj še je lahko bolj brez veznega, kot pa da bi moral sedeti par ur v tej škatli, če pa lahko ta čas uživam za volanom.

  • antitrust 22:50 01.november 2015.

    Električna vozila še vsaj 25 let ne bodo množično v pogonu.Prekratka prevožena razdalja, dolgo polnjenje, najem akumulatorjev, visoka cena, dragi servisigrd izgled.....še kaj ?