Novi X-trail bi tako lahko označili predvsem kot otroka evolucije, ki bo zaradi izboljšanih
zmogljivosti in praktičnosti še vabljivejši za ljubitelje kompaktnih SUV, hkrati pa ne bo
predstavljal preloma s predhodnikom, ki je bil prava prodajna uspešnica. Zato novinec vsaj na prvi
pogled ne prinaša velikih oblikovnih sprememb.
Novinec, postavljen na Nissan/Renaultovo platformo C, ki si jo z njim deli tudi manjši
qashqai, v dolžino meri 4360 mm, kar je 175 mm več od predhodnika, obenem pa je tudi nekoliko
širši. Oboje je v prid prostornejši notranjosti, medtem ko 20-milimetrska oddaljenost od
tal in dolga medosna razdalja skrbita, da bo vozilo brez skrbi dirjalo tudi po brezpotjih.
Zunanjost sicer izžareva "mišičast" videz, bočna linija se od vetrobranskega stekla prek
A-stebrička skorajda navpično dvigne in nadaljuje prek strehe proti zadku. Ta je ostro odsekan, kar
omogoča dobro preglednost nazaj, na njem pa kraljujejo velika zadnja vrata, ki skrivajo dostop do
prtljažnika. Ta bo lastnikom pričaral nasmeh do ušes, tako s prostornino 603 litre kot tudi z
uporabnim dvojnim dnom. Zaradi nizkega dna je nalaganje tovora kar se da olajšano, notranja obloga
pa se zaradi uporabljenega materiala hitro očisti.
Prednja svetila so nekoliko spremenjena, a ostajajo velika, zadnja pa so postavljena pokončno
v rob karoserije, kar omogoča še boljši izkoristek velikanskih zadnjih vrat. Tudi sicer karoserija
v notranjost prepušča veliko svetlobe, prava X-trailova posebnost pa sta (za doplačilo) strešna
nosilca z dodatnimi nezasenčenimi lučmi. Za potnike je zelo dobro poskrbljeno, prostora je dovolj
tudi za tiste na zadnjih sedežih, dvobarvna notranjost in polno odlagalnih površin pa
potovalno udobje še povečajo. Lastnikom prejšnjega X-traila bo v oči najprej padla selitev
merilnikov iz sredine armaturne plošče nazaj za krmilo.
Kupci lahko izbirajo med dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema. Vstopni 2,0-litrski
bencinar ponuja 104 kW (141 KM) moči in 196 Nm navora, medtem ko 2,5-litrski agregat, ki je edini
poznan še iz prejšnje generacije, iz sebe iztisne 124 kW (169 KM) in 233 Nm navora. Veliko večino
X-trailov bo kljub temu poganjal eden izmed obeh s turbopolnilnikom podprtih dvolitrskih dizlov,
nastalih v sodelovanju z Renaultom. Šibkejši vozniku ponuja 110 kW (150 KM) in 320 Nm, močnejša
različica pa 127 kW (173 KM) in 360 Nm navora. Menjalnik je pri vseh motorjih šeststopenjski ročni,
na voljo je tudi avtomatika z enakim številom stopenj.
Srce X-traila je posodobljeni pogon 4x4-i all mode , ki praviloma poganja sprednji par koles,
po potrebi pa se vključi še zadnji par. Množica senzorjev nenehno spremlja vožnjo in razporeja
pogon na tisto kolo, ki ima v danem trenutku najboljši oprijem. Rezultat je viden v lahkotni vožnji
in (za razred) izredno stabilni legi tudi med hitro vožnjo skozi ovinke. Vožnjo po terenu olajšata
pripomočka za vožnjo po strmem pobočju navzdol ali navzgor.
Ravni opreme so tri. Pri opremi XE avtomobil krasijo 16-palčna aluminijasta platišča, medtem
ko so ta pri opremi SE in LE 17-palčna. Pri slednjih so na voljo tudi naprednejši avdiosistem,
različni dodatki v notranjosti in elektronska pomagala, pri obeh pa je na voljo tudi navigacijska
naprava s kartami, ki obsegajo ozemlje Slovenije. Na velikem zaslonu je mogoče spremljati tudi
sliko, ki jo med vzvratno vožnjo posreduje kamera na zadku. Najvišja raven opreme LE med drugim
vsebuje ksenonske luči ter inteligentni ključ za vstop v avtomobil in zagon motorja brez
vstavljenega ključa.
15
ogledov
Nissan X-trail – prepričljiva evolucija
Nissanovi inženirji, ki so gradili novo generacijo X-traila, so imeli nenavadno nalogo, saj so bili kupci s prejšnjim "rodom" tako zadovoljni, da so si želeli čim manj sprememb.