Dvestoosmica je bolj kot nadaljevanje številke sedem naslednik zelo uspešnega modela 206, s tem pa se tudi vrača k nagovarjanju bolj ženskih odjemalk. V merah se je avantgardno glede na konkurente raje skrčil in padel pod štiri metre, hkrati ima trenutno najbolj dinamičen obraz, boke in tudi zadek. Spredaj levčku pečat dajejo LED-svetila, zadnje so opazne po dvojnem zajedanju v bok, ki ima od stekel do poda več poudarjenih linij.
Tudi notranjost je razgibana in razmeroma zelo radodarna s prostorom, vsaj kar se potnikov tiče. Zadaj je denimo udobneje kot v 207-ici, prtljažnik je s 311 litri eden največjih v segmentu in precej prekaša fiestinega, še bolj pa polovega. Zaradi močno naprej potisnjene armaturne plošče ni težav s sedenjem niti spredaj. Je pa predal za rokavice precej skopo odmerjen, še posebej, ker se v njem nahaja DVD-enota infotainment sistema.
Sedeži so bili v opremi allure udobni, preglednost izven avtomobila pa le povprečna, saj motita debela A in C stebriček. Zlasti za parkirišča je tako doplačilo za parkirne senzorje nujno.
Zelo zmoti postavitev merilnikov, saj jih sicer nenavadno majhen volanski obroč hitro prekrije. Tukaj ni sledu germanske natančnosti. Lični volan je neposreden, zaradi majhnosti prav gokardski, škoda, da ni še bolj informativen o dogajanju pod kolesi. Ostaja pa tipična hiba avtomobilov iz koncerna PSA, to je plešoča ročica menjalnika. Materiali v testniku so bili raznovrstni, ni manjkala vedno bolj modna piano črnina, ki pa se hitro navda prstnih odtisov in prašnih delcev.
Samo podvozje malega peugeota je zelo všečno. Ponuja pravšnjo zmes udobja in športnosti in nima težav z raznovrstnostjo cest. Avtomobil med ovinki ostaja dolgo nevtralen, nato pa hitro poseže vmes ESC.
Čist in varčen motor
Testnika je poganjal 1,6-litrski eHDI motor, ki je pisan na kožo nabiranju kilometrov. Zamerimo mu zaspanost pri nizkih vrtljajih, nato pa dobro skoči in z dobro preračunanimi prestavami kljub le petim nima težav z avtocestami. Poraba se brez težav vrti okoli petih litrov, zaradi naprednega stop&start sistema, ki ugaša avto že med ustavljanjem, je tudi v mestih ostala pod šestimi litri. Hkrati v zrak izpusti pod sto gramov CO2, kar je zelo dober rezultat. Cenimo tudi asistenta za speljevanje.
Meri na vrh, a se tudi ceni
Ima 208 dovolj lastnosti za naskok samega vrha razreda? Menimo, da ja. Polo in fiesti parira s prostornostjo in učinkovitostjo, malce zaostaja v vožnji, a prehiteva z modernostjo po meri mladih. Vendar je na obzorju že tudi nov adut velikega francoskega rivala, ki ga Slovenci še posebej cenimo – govor je seveda o cliu četrte generacije.
Cena je v veliki meri odvisna od dodatne opreme, ki avtomobil hitro prestavi med za številko višje avtomobile. Končno ceno 18.360 evrov je tako mogoče še kar precej oklestiti in se brez slabe vesti odpovedati kakšnemu sladkorčku.
Podatki o vozilu (peugeot 208 1.6 e-HDi allure)
Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.560 cm
Moč: 68 kW (92 KM) pri 4.000 vrt.
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrtljajih
Poraba na testu: 5,4 litra/100 km (mešani cikel), izpust 98 g CO2/km
Zmogljivosti: 185 km/h, 10,9 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 3.960 x 1.739 x 1.460, medosna razdalja: 2.538
Prtljažnik (v litrih): 311
Cena (v evrih): 16.390 (osnovni)/18.460 (testni)