Avto
813 ogledov

Pony je z nami že več kot pol stoletja in vedno svež in zabaven

Pony
1/10
Saša Despot
Marsikdo v Sloveniji se še spomni Rogovega ponyja, legendarnega zložljivega kolesa, ki je v naši nekdanji državi dolga leta prevažalo in zabavalo mlade in tudi ne tako zelo mlade. Dobri dve leti je spet na voljo v pomlajeni podobi, ki so mu jo dali v velenjskem podjetju Gor kolesa.

Pony je izdelovala tovarna kolesa Rog iz Ljubljane in v svoji najbolj priljubljeni obliki z 20-palčnimi kolesi in možnosti zlaganja s spono na sredi okvirja, zaradi katerega si ga lahko spravil tudi v avtomobilski prtljažnik, je kmalu postalo obvezni dodatek mestnih in vaških ulic.

Pony | Avtor: www.rogbikes.com www.rogbikes.com

Pony se je ostalim Rogovi izdelkom pridružil leta 1964. Njegovo osnovo so si "sposodili" pri italijanskem otroškem kolesu graziella, a so ga prilagodili odraslim kolesarjem. A pony ni ostal le pri osnovni izvedbi, ampak so mu z leti v Rogu dodali še nezložljivega, takšnega s kovinskim prtljažnikom ali z večjimi kolesi, pony s prestavami ali vzmetenjem in celo kolo z motorjem pony express. Pony se je med drugim prebil tudi v zahodno Evropo, Iran in celo v ZDA in Kanado. Potem pa je leta 2006 prišel konec Roga, z njim pa tudi ponyja.

Ponovno vstajenje ponyja

A ne za dolgo. Leta 2016 so namreč v velenjskem podjetju Gor kolesa pony obudili v osveženi in tehnično izboljšani obliki in ga spomladi 2017 izročili prvim novim lastnikom. Na voljo sta dve osnovni različici, rog pony classic in rog pony sport, ki se med seboj razlikujeta predvsem po tem, da ima rog pony classic nad zadnjim kolesom integriran prtljažnik.

Obe kolesi imata aluminijasti okvir in opremo ugledne angleške znamke Sturmey Archer. Spredaj imata namesto starih in nezanesljivih čeljustnih zavor V-zavore, zadnja pa je tako kot na starodobnem ponyju ostala nožna. Odpadel je tudi dinamo za proizvodnjo elektrike za luči, nad katerim so vsi lastniki hitro obupali, namesto njega pa ima novi rog pony led svetilke.

Novodobni pony ima v nasprotju z večino starodobnih predhodnikov tudi menjalnik. Ta je skrit v pestu zadnjega kolesa in ima lahko tri ali pet prestav. A osnovna različica rog ponyja classic za "puriste" je še vedno brez prestav.

Pony | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kolo kolesarji zavore sedeže Nasveti za nakup Avto Katerih napak ne narediti pri nakupu mestnega kolesa

Podjetje Gor kolesa pa ni ostalo le pri teh dveh ponyjih. Konec leta 2017 so namreč predstavili še svoj tretji izdelek, rog marine, posebno različico ponyja za navtične navdušence in tiste, ki se na dopust radi odpravijo s kamperji in počitniškimi prikolicami. To kolo je še bolj praktično od ponyja, saj je na njem mogoče zložiti tudi pedala in krmilno oporo, menjalnik ima sedem prestav, ima pa tudi bitvo za varno pritrditev na vozilo ali plovilo.

Nostalgičen na sodoben način

Pony nove dobe zato kljub temu, da nostalgično spominja na svojega starodobnega predhodnika mestnim kolesarjem v sodobni podobi ponuja sodobno dinamično in udobno prevozno sredstvo, ki jim ga bodo zavidali tako lastniki manj vpadljivih tekmecev kot tudi avtomobilisti, ki bodo morali čakati v prometnih zastojih.

Pony | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri podjetju Gor kolesa pa niso ostali zgolj pri prodaji osnovnega kolesa, ampak ponujajo tudi posebne serije, kakršna je denimo nastala v sodelovanju z oblikovalko Sari Valenci.

Prav tako se lahko lastniki novih in starih ponyjev zberejo nad različnih prireditvah, kakršna sta denimo zabavno kolesarjenje okrog Blejskega jezera Rogokrog ali pa Goni Pony na Vršič, vzpon s starodobnimi ponyji na najvišji slovenski cestni gorski prelaz Vršič, ki se je že razvil v eno najbolj priljubljenih slovenskih kolesarskih prireditev, predvsem ko gre za takšne posebne vrste.

Ta bo tudi letos 1. junija, ko bo praznoval okroglo peto obletnico.