Avto
2259 ogledov

Prihodnost je v dostavi na vodik

Renault in vodik Renault
Gospodarska vozila na vodik - zakaj bi lahko bila to prihodnost?

Renault v partnerstvu s podjetjem Symbio uporabo električnih lahkih gospodarskih vozil razširja z uvedbo vodika. Gre za pilotni projekt, zato tovrstna vozila na začetku še ne bodo na prodaj v Sloveniji. Deljenje izkušenj prvih uporabnikov pa bo kasneje predstavljalo koristne informacije, potrebne za preverjanje zanimanja potencialnih kupcev za take rešitve tudi pri nas.

Poleg Renaulta se z vodikom pri gospodarskih vozilih že dejavno ukvarjajo pri Toyoti in Daimlerju.

Avto na gorivne celice Avto Težava manj za avtomobilski pogon prihodnosti

Skupina Renault je vodikovo tehnologijo preskušala od leta 2014 in razvijala v partnerstvu s podjetjem Symbio, ki je podružnica Skupine Michelin. Vozila so opremljena z gorivno celico za povečevanje dosega (range extender), ki zagotavlja 10 kW električne in toplotne moči, s tem pa doseg modelov renault master Z.E. hydrogen in renault kangoo Z.E. hydrogen poveča na več kot 350 km. Dodatna prednost vodika je, da polnjenje traja le pet do deset minut.

Vodik omogoča izpolnitev potreb poklicnih uporabnikov, ki jih za sedaj električna vozila še ne morejo, to je intenzivna raba vozil in vožnje na daljše razdalje.

Električni vozili na vodik obratujeta z dodano gorivno celico, ki proizvaja električno energijo (za pogon elektromotorja) s kombinacijo vodika iz posod in kisika iz zraka. Prva prednost teh vozil je, da ustrezata novim okoljskim zahtevam sodobne urbane mobilnosti. Poleg tega ponujata večjo avtonomnost, naglo polnjenje z vodikom (od 5 do 10 minut) in enostavno vzdrževanje. Te prednosti pomenijo, da so električno gnana vozila na vodik posebno primerna za intenzivno in poklicno rabo v velikih urbanih območjih vse do obrobja mest: za prevoze in oskrbo, mestne službe in lokalne skupnosti, hitro ali posebno dostavo ...

Predvidoma v prvem polletju 2020 uvedeni Renault Master Z.E. Hydrogen bo imel potrojen doseg (s 120 km na 350 km 1 * in bo na voljo v različicah furgon (dve izvedenki) in podvozje s kabino (dve izvedenki). Pod karoserijo bo imel vgrajeni dve posodi za vodik in s tem postal bolj vsestransko uporaben, ne da bi bila okrnjena velikost tovornega prostora, ki znaša od 10,8 m 3 do 20 m 3 , teža vozila pa se ob tem poveča za zmernih 200 kg.

Renault in vodik | Avtor: Renault Renault

Renault kangoo Z.E. hydrogen se bo od konca leta 2019 ponašal z največjim dejanskim dosegom med vsemi električnimi dostavniki na trgu, ki bo znašal 370 km (kangoo Z.E. ima doseg 230 km po WLTP). Ta dostavnik s 3,9 m 3 velikim tovornim prostorom in razumnim povečanjem teže za 110 kg bo v Franciji naprodaj za 48.300 evrov (brez DDV), v kar je vključen nakup akumulatorja, ne pa tudi okoljski bonus.

Renault in vodik | Avtor: Renault Renault

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.