Velar je četrti član družine Range Rover, po merah pa sodi med modela evoque in sport. Resnici na ljubo je precej bližji sportu, ne le oblikovno, temveč tudi po merah in prestižnosti. Z njim znamka lovi nove, bistveno mlajše kupce.
Velar uvaja naslednjo stopnjo oblikovalskega jezika britanske znamke v indijskih rokah. Odlikujejo ga zelo čiste linije, poudarjene z različnimi oblikovnimi detajli ter dvobarvno karoserijo. Pravi posebnež je zaradi vratnih kljuk, ki so pri zaklenjenem oziroma vozečem vozilu poveznjene v karoserijo. Nekaj podobnega pri aktualnih serijskih avtih lahko vidimo le pri Teslinih modelih, poleg vizualne pa imajo kljuke tudi praktično korist, saj zmanjšujejo piš vetra. Med vožnjo avto ne potrebuje zadnjega brisalca, kajti zadnji spojler ustvarja zračni tok, ki vodne kapljice usmerja stran od stekla. Ker so imeli oblikovalci obljubo, da bo polni LED vedno serijski, so lahko ustvarili zelo tenke linije svetilnih teles.
Razlika med kupcem range roverja sport in velar? Po besedah uvoznika je večji in višji sport izrazito moški model, medtem ko je velar bolj eleganten in s tem lahko precej bolj zanimiv tudi za žensko klientelo, ki smo si jo doslej predstavljali le v manjšem evoqueju.
Velar meri v dolžino malenkost prek 4,8 metra, a le štiri centimetre manj od sporta. Se pa od slednjega bistveno razlikuje po višini, saj je streha kar 15 centimetrov nižja. Velar zaradi nizke postave brez težav predstavlja tudi zunanjo konkurenco kupejem med križanci. Njegova konstrukcija je v veliki meri iz aluminija, platformo si sicer deli z bratrancem jaguarjem F-pace, od katerega pa je občutno daljši.
Svet zase je novinec znotraj. Avto ima tri zaslone, enega pred voznikom ter dva na armaturni plošči. Vse tri odlikuje visoka kakovost grafike, sredinska dva pa med seboj sodelujeta pri podajanju informacij. Načeloma je spodnji namenjen upravljanju klime, sedežev in nekaterih funkcij avtomobila, tudi nadzoru pogona, zgornji pa klasični infomediji. Vse skupaj dopolnjujejo še stikala na volanu, ki delujejo po principu kapacitivnosti. Na prvi vožnji sem dobil vtis, da je notranjost še posebej pri bolje opremljenih različicah lahko izredno udobna, z veliko mero smisla za materiale in njihovo skladno sestavo v celoto. Tudi prostorsko je velar velikodušen, med drugim ima s 673 litri osnovnega prtljažnika enega večjih nahrbtnikov v tem velikostnem razredu. Velar je na voljo le s petimi sedeži.
Za vsak primer vrhunsko pripravljen za terensko delo
Če je že omenjeni jaguar F-pace predvsem atlet v visokih šprintaricah, potem je velar aktivnež v pohodnih čevljih. Kot tipičen range rover namreč enako resno jemlje cesto ali brezpotje. Ima porazdelitev vektorjev za prenos motorne moči na štiri kolesa ter dve zapori diferencialov, če stvari postanejo polzeče. Inteligentni 4x4 pogon in visoka postava, ki jo zračno vzmetenje lahko drži 25 centimetrov nad tlemi, omogoča zelo visoke vstopne in izstopne kote ter kote prečenja. Ob primernih pnevmatikah bi lahko celo brodil po do 65 centimetrov visoki vodi, čeprav bi rad srečal lastnika, ki bi se s tem lepotcem lotil takšnega traktorskega početja.
Vse kar se pri terenski vožnji dogaja z avtom, voznik lahko spremlja na zaslonih in tudi na HUD projekciji na steklu. Med številnimi tehnologijami za več varnosti in udobja, od katerih je seveda marsikaj na seznamu doplačil, velja omeniti poseben "activity" ključ, ki ga lastnik nosi okoli zapestja kot kakšno uro. Avto je mogoče tudi na daleč nadzirati in nastavljati klimatizacijo. Prednja svetila so lahko kar štirih različnih tipov, najvišje je postavljena kombinacija klasične in laserske svetlobe, ki osvetljuje objekte več kot pol kilometra stran. Posebno pozornost so namenili asistenci ob vleki različnih tipov prikolic.
Motorji za velar so trije znani dizli in dva bencinarja z močmi med 130 pa vse do 280 kW, kolikor jih premore bencinski V6 supercharger. Med peterico je še en trilitrski V6, 221-kilovatni dizel. Prenos moči vedno opravlja osemstopenjski avtomatski menjalnik.
Cenovno je velar postavljen visoko v svet premium vozil. Začetna cena se prične pri 64 tisoč evrih, na razpolago pa so štiri osnovni tipi opreme. V praksi bo verjetno tako, da bo večino prodanih velarjev dosegalo šestmestno evrsko številko. Na leto pričakujejo, da se bo za "najbolj avantgardnega" range roverja doslej odločilo kakih 20 Slovencev. Oziroma Slovenk.
andrej.leban@zurnal24.si
Spoštovani Andrej Leban, pravilno je "vizualno" in ne "vizuelno".