Ko je megane prve generacije udaril na ceste, je bil na cestah aktualen citroën ZX, golf tretje generacije ali astra v svoji prvi izvedbi. Pogled na za tiste čase dramatično podobo, še posebej v kupejevski izvedbi, je vse ostale potisnil na stranski tir. Bil je resnično avto prihodnosti.
V drugi izvedbi je megane z obliko še bolj polariziral, a hkrati dokazal, kako uporabna in vozljiva je lahko kombilimuzina, pa še zelo varen je bil po takratnih standardih. V tretje so Francozi ubrali veliko bolj zadržan, za znamko nerazumljivo konzervativen pristop brez pravih presežkov (no, izvzemši fantastičnega RS-a), ki so ga tekmeci zlahka zasenčili, pa čeprav je avto deloval kakovostno sestavljen.
Megane IV stvari postavlja na novo. Všečno svež je pristop k oblikovanju, ki pri zadku s skoraj dotikajočimi se lučmi prinaša izdatno evolucijo hišnega oblikovalskega jezika. Različni detajli delajo megana veliko bolj “prisotnega”, avto je podnevi na daleč opazen zavoljo C podpisa LED svetil. Zelo široka postava in kratki previsi na dolgem medosju govorijo v prid kazanju mišic, pri takšnem športnem pristopu in prepletanju steklenih površin s karoserijo prav nič ne pogrešam, da trivratne verzije ni več. GT line oprema je športnost le še poudarjala z velikimi platišči in ostrejšim izrazoslovjem (blatniki, okviri ogledal, zatemnjena stekla …).
Novi megane me je pozitivno presenetil tudi znotraj. Ostaja zvest pristopu kakovosti z občutkom naprednosti brez nepotrebnih pretiravanj, pri čemer je še posebej za voznika dobro poskrbljeno. GT line oprema v testnem avtu je dodatno poudarjala športnost z izrazitim bočnim oprijemom sedežev ter vložki modrih šivov. Megane je storil presenetljiv (meni ljub) korak nazaj, ko je namesto tipke omogočil klasično ročico ročne zavore.
Volan je ličen, GT line nappa usnje športno sede v dlani, osrednji digitalni prikazovalnik vrtljajev in hitrosti je na vizuelno jasen način združen v eno. Ustreznega položaja za volanom ni težko najti. Avto je imel 7-palčni zaslon z R-linkom druge generacije, ki je že sam po sebi dovolj velik, da ni potrebno posegati po 8,7-palčni različici s seznama dodatne opreme. V armaturno ploščo je vgrajen manj invazivno kot v kakšnem espacu. Sistem se izkaže glede prijaznega in hitrega premikanja med meniji, ko je potrebno poiskati največkrat uporabljene funkcije.
Težko bi našel resno kritiko pri ostalih elementih v notranjosti, megane deluje kakovostno sestavljen avto, ki mu gre odpustiti kakšen kvadratni centimeter plastike preveč, hkrati ostaja zvest širokemu naboru lukenj in luknjic za odlaganje stvari.
Ena najdaljših medosnih razdalj v razredu pa še ne prinaša razkošja centimetrov za zadnje potnike. Načeloma se ne bi smeli pritoževati, a vsaj tisti večji prav razbohoteno ne bodo sedeli. Prtljažnik prav tako zasluži oceno povprečno. Je sicer eden večjih v razredu kombilimuzin, prostor pa je tudi njegova glavna prvina. Pri zlaganju naslonjal je zdaleč stran od denimo kakšne honde civic in njenih magičnih pristopov ravnega dna, “zložena” naslonjala pri meganu prav starinsko štrlijo kvišku.
START OF CODEMotor:1.461 ccm, 81 kW (110 KM), 260 Nm od 1.750 vrt./min.
Poraba na testu:5,4 l/100 km, 95 g CO2/km
Zmogljivosti:187 km/h, 11,3 sek 0-100 km/h
Cena:19.890 € (testni 21.720 €)
AvtoTest
Videz, voznikov položaj, vožnja, poraba.
Skromne zmogljivosti.
Megane osnovno udobje nadgrajuje z dolgim spiskom dodatne opreme, med katero je kar nekaj uporabnih tovarniških prilagoditev, denimo prtljažnika, pa vlečne kljuke in celo snemalnika vožnje. Ujel je korak z naprednimi tekmeci tudi glede napredne asistence, ima denimo možnost barvnega HUD zaslona, internetno povezavo, pa polne LED žaromete, nadzor nad menjavo voznega pas in prostoročno parkiranje, ne pozna pa še samodejnega zaviranja AEB.
Testni avto je poganjal dizelski 1,5 dCi z 81 kW moči, katerega bistvena lastnost je zelo varčna vožnja. Porabo šestih litrov je z neko normalno vožnjo nemogoče preseči, agregat glede na svojo moč deluje dovolj prožno, čeprav ga je treba najprej spraviti z nizkih vrtljajev. Tudi ravno hiter avto z njim ne bo. Za izdatnejši izkoristek avtomobila je tako praktično nujno poseči po močnejšem, 96-kilovatnem 1,6-litrskem dCi motorju ali celo 1,2 TCe. Pa še takšni športni opremi bi se bolje podala.
Izredna konkurenca v razredu je za kupce lahko le prednost. Golfov tron skušajo tako in drugače napadati focus, nova astra, leon, P308, mazda3, auris ... Megane je med naštetimi gotovo v polju nadpovprečno udobnih in naprednih, pa tudi vizuelno najbolj opaznih. Povratek proti vrhu prodajne statistike se zdi kar logična napoved.
GT line oprema in 1,5 dCi motor brez ugodnosti zahtevata ceno 19.890 evrov, nekaj dodatne opreme je testnika dvignilo na 21.720 evrov. Brez popustov utegne biti takšna cena kar ambiciozna, saj denimo za nekaj manj denarja in ne ravno slabšo opremo pri neposredni francoski konkurenci dobite že tudi samodejni menjalnik, pri španski pa celo precej zmogljivejši motor. Ampak kot je postalo običaj pri nakupu avtomobila, je zelo veliko odvisnega od pogajalskih sposobnosti za mizo v salonu.
Mhm cena je pa kar močna, jaz sicer ne rabim luksuznega, ampak za ta denar dobim že terenca
cena je pa mal huda ,za ta dnar dobim par let star luksuzn avto ...