Avto
25494 ogledov

Šest ur zaprte avtoceste zaradi varčevanja pri pnevmatiki

Prevrnjen tovornjak GRS Kranj
Kratkovidnost lastnikov vozil se lahko drago maščuje.

Pred enim letom se je na naši avtocesti zgodila zelo odmevna nesreča, ki se je k sreči končala brez človeških žrtev, a z ogromno gospodarsko škodo.

24. maja 2019 se je na gorenjski avtocesti v bližini Kranja sredi dneva prevrnil tovornjak polpriklopnik s polno prikolico peska. Razsuti tovor iz 40-tonskega vozila je prekril obe strani avtoceste, zato je bila ta zaradi zahtevnega odstranjevanja vozila in priklopnika ter čiščenja dlje časa povsem zaprta. V eno smer so jo odprli šele po šestih urah, za obe so potrebovali kar 11 ur.

Že takoj po nesreči se je pojavil sum, da je bilo nekaj narobe s pnevmatiko tovornjaka. Forenzična preiskava je po več mesecih potrdila tudi vzrok za predrto pnevmatiko. "Razlog za nesrečo na gorenjski avtocesti je v predrtju neizpravne pnevmatike na tovornem vozilu," je za Žurnal24 pojasnil Bojan Kos iz PU Kranj. Z drugimi besedami, bila je preveč iztrošena ali pa nevarno poškodovana.

Nova guma za težji tovornjak, kot se je prevrnil na avtocesti, stane odvisno od znamke in namembnosti med 300 in okoli 450 evri.

Policija drugih posebnosti na vozilu ni zaznala, proti lastniku je uvedla prekrškovni postopek. Voznik se je v nesreči poškodoval in so ga odpeljali na zdravljenje. Povsem uničen je bil tovornjak, zelo poškodovana pa je bila tudi prometna infrastruktura. Gospodarske škode vseh, ki so bili tisti dan ujeti v zastojih, ni mogoče oceniti. 

Na Darsu so povedali, da so imeli sami z odpravljanjem posledic nesreče in čiščenjem za okoli 7.500 evrov stroškov, ki so jih terjali od povzročiteljeve zavarovalnice.

Gorenjska avtocesta Slovenija Slovenija Kaos na gorenjski avtocesti: Zaprta je v obe smeri, zapora bo trajala dlje časa

Kaj pomaga tehnični pregled, če so vmes takšni ...

Tovornjaki morajo enkrat letno na redne tehnične preglede, kjer bi morali nadzorniki preverjati tudi stanje pnevmatik. Kot pa je znano, so policisti novembra lani izvedli več hišnih preiskav zaradi suma korupcije pri izvajanju tehničnih pregledov tovornih vozil.

V preiskavi se je znašel izvajalec tehničnih pregledov v Škofljici, kjer naj bi se dogajale hude nepravilnosti v načinu, kako je izvajal preglede tovornih vozil. Na ceste so se vračali tovornjaki, ki so bili zaradi nedelujočih sestavnih delov nevarni. 

Blokado na Dolenjskem povzročil tujek

Mesec dni pred nesrečo na gorenjski avtocesti se je nekaj podobnega zgodilo na dolenjski avtocesti, ki jo je prav tako za več ur povsem ustavil prevrnjen tovornjak. Tudi tam se je po spletu srečnih okoliščin aprila lani končalo brez žrtev. Za tisto nesrečo so forenziki ugotovili, da je vzrok prav v pnevmatiki, vendar pa je bil razlog za njeno odpoved ne izrabljenost, temveč povožen tujek. Voznik oziroma lastnik vozila tako nista neposredno odgovorna za nesrečo.

dolenjska avtocesta nesreča Kolone Slovenija Zaradi nesreče je bila dlje časa zaprta avtocesta

dezurni@zurnal24.si

 

Komentarjev 1
  • Avatar Leon
    Leon 10:21 25.maj 2020.

    Nova guma za težji tovornjak, kot se je prevrnil na avtocesti, stane odvisno od znamke in namembnosti med 300 in okoli 450 evri. Očitno bo kazen nižja o cene gume ! Torej zakonodaja ne sledi dogodkom ,ker pač živijo v svojem svetu .