Družba Shell Adria je v 176 dneh, odkar je v Rogaški Slatini odprla prvi izključno maloprodajni bencinski servis v Sloveniji, v mrežo vključila 47 bencinskih servisov na različnih lokacijah po Sloveniji, vključno s povsem novim mobilnostnim centrom v Žalcu. Največ bencinskih servisov je na področju Primorske, Maribora in Murske Sobote, trenutno pa nima nobenega bencinskega servisa v Ljubljani. Najbližja sta na Brezovici pri Ljubljani in v Komendi. Tržni delež Shella v Sloveniji je ta hip 12-odstotkov.
Kot je na prvem uradnem medijskem dogodku v Sloveniji povedal direktor Shell Adria d.o.o. Gregor Omejc, je trenutni projekt pri koncu. To je vključitev bencinskih servisov, ki so jih pridobili kot 'stranski produkt' velikega prevzema OMV bencinskih servisov s strani madžarskega Mol, v svojo mrežo. V bližnji prihodnosti je želja širitev v osrednji regiji, predvsem v Ljubljani in na Gorenjskem, pa tudi na avtocestnem križu. Shell Adria ima v lasti lokacijo ob ljubljanski obvoznici, kjer želijo zgraditi bencinski servis, a o časovnih načrtih še ne morejo govoriti.
Shell je eden največjih svetovnih trgovcev na področju mobilnosti z več kot 47.000 prodajnimi mesti z blagovno znamko Shell na več kot 80 trgih. V njegovi lasti ali upravljanju je približno 150.000 polnilnih mest za električna vozila po vsem svetu. Do leta 2025 želi po vsem svetu zagotoviti več kot 500.000 polnilnih mest za električna vozila, do leta 2030 pa 2,5 milijona. Shell želi do leta 2050 postati energetsko podjetje z ničelnimi neto emisijami. To pomeni ničelne neto emisije ogljika iz delovanja. Pomeni tudi neto ničelne emisije ogljika iz energentov, ki jih prodajajo, vključno s tistimi, ki jih proizvajajo drugi.
Glavna produkta gorivo in kava
Kot je povedal Omejc pri prevzemu ni šlo le za novo vizualno podobo s slavnim logotipom školjke, ampak tudi poenotenje s konceptom družbe Shell, ki velja za eno najbolj cenjenih svetovnih blagovnih znamk. Shell na svetovni lestvici blagovnih znamk zaseda 23. mesto, to je najvišje med vsemi energetskimi družbami. Prevzem je vključeval tako izobraževanje zaposlenih kot uvajanje novih produktov. Tudi v Sloveniji je po novem na voljo gorivo Shell V-Power, ki je najbolj prepoznaven produkt Shella po svetu in tudi koncept Shell Cafe, kot prodajo vročih hrenovk in prigrizkov. Kot je povedal Istvan Kapitany, Izvršni predsednik za sektor mobilnosti družbe Shell, je prav tako kot kakovostno gorivo, na današnjih bencinskih servisih pomembna črna tekočina, ki ni gorivo, ampak kava. Na svojih 47.000 bencinskih servisih po vsem svetu na leto prodajo 500 milijonov skodelic kave, vsako leto povpraševanje potrošnikov zraste za pet odstotkov. Shell ponuja tudi svojo plačilno kartico, ki jo uporablja vsak tretji voznik tovornjaka skozi tranzit v Sloveniji.
Kapitany je povedal, da zelo računajo tudi na male trge. "Kamor pridemo, tam ostanemo," pravi. K prepoznavnost Shellovih servisov v Sloveniji so pripomogli tudi trije servisi, ki so delovali v devetdesetih letih prejšnjega stoletja, in sicer na Jesenicah, v Velenju in Mariboru, ki pa jih je podjetje kasneje prodalo. Do prevzema bencinskih servisov v lasti OMV je imel vzpostavljenih tudi osem polnilnih točk po državi, od tega večinoma avtomatskih, ki so namenjena tovornemu prometu.
Shell pri nas v prvi vrsti stavi na svoje gorivo Shell V-Pover za dizelske in bencinske motorje, ki so ga razvijali tudi s pomočjo ekskluzivnega sodelovanja s Ferrari Scuderio v Formuli 1, kot tudi gorivo za tovornjake. Znanstveniki iz laboratorija v Hamburgu, ki so delovanje goriva demonstrirali na tiskovni konferenci, trdijo, da je glavna posebnost goriva, da očisti do 100 % kritičnih delov motorja.
Slovenija je za Shell postala zanimiva leta 2004, z vstopom v EU in dograditvijo AC križa, ki je imel vzrok podvojitev tranzita skozi Slovenijo. Tudi cena goriva je v Sloveniji po besedah visokega predstavnika Shella relativno ugodna v primerjavi s sosednjimi državami. "Tako smo v Sloveniji prisotni že skoraj 30 let. Priložnost, da vstopimo na maloprodajni trg, je bila za nas enostavna," pravi Omejc in dodaja, da bodo bencinski servisi v Slovenji trajnostni, saj bodo servise v prihodnje opremili z energetsko učinkovito opremo, z napajanem iz obnovljivih virov, namestili bodo sončne kolektorje. Shell ima globalno gledano velike cilje na področju postavitve polnilnih postaj za električna vozila. Kot je dejal Kapitany imajo na določenih lokacijah po svetu že več polnilnih postaj za električna vozila kot bencinskih postaj. Tak primer je Kitajske, kjer so v nekaterih mestih prisotni le še z električnimi polnilnicami.
V Sloveniji za zdaj načrtov o postavitvi električnih polnilnic ne razkrivajo, bodo pa pripravljeni takoj, ko bo to treba, pravi Omejc in dodaja, da lahko pomagajo državi pri zadostitvi pogojev EU, ki predpisujejo, da bodo morale biti hitre polnilne postaje za električna vozila postavljene na vsakih 60 kilometrov avtocestnega odseka.