NAIAS 2008
|
Več o avtosalonu si preberite
tukaj.
|
Velika trojica (Ford, GM, Chrysler) je tudi sicer neizbrisno povezana z zgodovino mesta, v dobrem ali slabem. V zadnjem času predvsem v slednjem, saj v gospodarstvu v tem mestu ob kanadski meji in z njim vred vsej zvezni državi Michigan pošteno škriplje.
Tretja značilnost pa je sama izvedba salona. Pustimo ob strani policijske pse, ki v strahu pred vtihotapljenjem bombe v konferenčni Cobo kompleks dobro prevohljajo vsak košček prtljage. Tudi hostese so, kolikor jih sploh je, v nasprotju z evropskimi saloni tukaj skorajda neopazne. V ospredju je šov. Američani so mojstri reklamiranja avtomobilov, pri čemer ne poznajo tabujev, saj rade volje primerjajo svoje vozilo z vozilom konkurence in ob tem navedejo vsaj deset razlogov, zakaj je njihov avtomobil boljši.
Glede dramaturškega vložka velja še posebej izpostaviti tri
premiere. Dodge je novinarje povabil, naj se mu pri predstavitvi prenovljenega rodu tovornjaka RAM
pridružijo na tiskovni konferenci sredi (mrzle) ulice pred kongresnim centrom. Med tako zbrano
množico sedme sile in naključnih mimoidočih je nato prišla čreda dolgorogih krav, ki so jih po
ulici prignali kavboji na konjih. Med živalmi sta se pripeljala dva prenovljena dodgea, a se je
zdelo, da so jima vso pozornost pobrale krave, ki so poskrbele za nekaj zanimivih vložkov.
Konkurenčni Fordov model F-150 so razkrili na slovesnosti v družbi
rodeo, country in NASCAR zvezd. Za tretji vrhunec je poskrbel GM s pompoznim razkritjem
najhitrejšega hišnega modela doslej – corvetto ZR1. Za dodatno vzdušje pa so poskrbeli trije
republikanski kandidati, John McCain, Mitt Romney in Mike Huckabee, ki so se tik pred volitvami v
zvezni državi sprehodili med avtomobili.
|
Na prvi pogled torej letošnji NAIAS (North Americah International Auto Show) ostaja zvest malikovanju velikih in zmogljivih avtomobilov, ki da le v takšni obliki lahko prinesejo srečo in zadovoljstvo v življenje povprečnega ameriškega moškega in njegove družine. Težko je namreč verjeti, da mislijo Američani resno glede zelene prihodnosti, ko pa istočasno predstavijo RAM s 5,7 litrov delovne prostornine.
Pa vendar je po povedanem na konferencah na obisku razstavnih prostorov hitro jasno, da so, sicer gnani bolj zaradi cen fosilnih goriv kot pa resnične skrbi za okolje, tudi preko luže začeli z dolgimi koraki slediti azijskim in evropskih proizvajalcem pri razvoju alternativnih virov pogona. V tem razvoju prodor dizelskih avtomobilskih motorjev na doslej zelo skeptični ameriški trg pomeni še najmanjšo stopnico. Dejansko prav vsak ameriški razstavljalec, pa četudi vsaj za potrebe marketinga, poudarja zeleno plat, pri tem pa padajo konkretne obljube.
|
Sliši se lepo, ampak podobno so v uspeh lastnih tehnologij
prepričani tudi Japonci, ki vidijo rešitev predvsem v električnem pogonu, ali Nemci, ki zaenkrat
dajejo prednost dodelavi dizelskih motorjev. S svojim videnjem električnih avtomobilov se je tekmi
pridružil Chrysler, velik poudarek pa je tudi na na t. i. plug-in hibridih, torej avtomobilov, ki
si čez noč baterije napolnijo prek električnega omrežja, kar več kot zadostuje za povprečno
kilometražo njihovih lastnikov. Če električna energija vendarle poide, šele priskoči na pomoč
običajni motor in znova napolni baterije. Tovrstne rešitve predstavljata predvsem Toyota in Volvo.
Naj mislijo Američani resno ali ne, ko začnejo o varovanju narave govoriti pri gmotah, kot sta hummer ali cadillac escalade, potem je jasno, da se vendarle nekaj premika.