V Sloveniji je bilo po podatkih Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije v letu 2024 prvič registriranih 53.018 novih osebnih vozil, kar je 4.095 oziroma 8,37 odstotka več kot pred letom dni. Če se trg prodaje novih vozil v Evropi zmanjšuje, se je pri nas konkretno povečal, vendar, kot poudarjajo sami uvozniki, je veliko znatno število vozil registriranih le za kratek čas, nato pa se izvozijo. Kot smo neuradno izvedeli gre zelo dobro prodaji vozil fizičnim strankam, ki pa je še vedno slabša kot pred časi pred covidom. Prodaja je večja tudi na račun tega, da so se dobave v letu 2024 umirile in na nova vozila v večini primerov ni treba čakati več kot tri mesece. Število prvič registriranih lahkih gospodarskih vozil se je povečalo za 11,7 odstotka na 8582.
Statistika razkriva, da Slovenci še vedno pokupijo največ športnih terencev in križancev. Skoraj vsako drugo novo vozilo je SUV. Kompaktni križanci B razreda predstavljajo 25 odstotkov celotne prodaje osebnih vozil v Sloveniji, C razreda pa dodatnih 14 odstotkov. B in C razred vozila, kamor spadata clio, golf in ostale kombilimuzine predstavljajo skupaj 25 odstotkov vse prodaje. V letu 2024 je največji padec v prodaji beležil razred večjih in dražjih vozil. Prodaja vozil višjega razreda se je skrčila za pet odstotkov, velik SUV-jev pa kar za 15 odstotkov.
Med lahkimi gospodarskimi vozili so prednjačile znamke Renault (2032 oziroma 23,7-odstotni tržni delež), Ford (1630 oziroma 19-odstotni delež) in Volkswagen (1365 oziroma 15,9-odstotni delež). Med modeli so prva tri mesta zasedli Fordov transit custom (1037), Renaultov master (950) in Fiatov ducato (789).
Volkswagen in clio številka 1, Kitajci so se uveljavili
Med osebnimi vozili je največ novih vozil prodala znamka Volkswagen (7924), kar predstavlja 14,95-odstotni tržni delež, do petega mesta pa ji sledijo Renault (5910), Škoda (5538), Toyota (3403) in Peugeot (2947). Med premijskimi znamkami ima najbolj uspešno leto Audi, ki je v Sloveniji prodal 1922 novih osebnih vozil. Tesla kot najbolj uspešna znamka z električnimi vozili je na 19. mestu s prodajo 853 novih vozil, med kitajskimi znamkami je bil najbolj uspešen MG, ki je prodala 714 vozil, kar pomeni 1,36 odstotnega tržnega deleža. Na slovenskem trgu so se pojavile številne nove kitajske avtomobilske znamke, izpostaviti pa velja še znamki Geely s 402 prodanima novima voziloma in Forthing (185 prodanih enot). Kitajske znamke so na slovenske ceste v letu 2024 poslale več kot 1.300 novih vozil. Dobro leto je tudi za športno znamko vozil Porsche, pri kateri je 252 vozil dobilo nove registrske tablice s Slovensko oznako, kar pa niso najdražja vozila pri nas v letu 2024. Slovenske registrske oznake je dobil tudi poseben Brabus, ki ga je kupil Luka Dončić in prvi električni Rolls-Royce, o čemer smo pisali tukaj.
Najbolje prodajan model vozila je bil po premoru spet renault clio (2229 enot), krono mu je predala tokrat druga škoda octavia (1723). Tretji po številu novih registracij je bil renault captur (1604), četrti peugeot 2008 (1235) in peti škoda kodiaq (12319. VW golf je bil 11. in ni presegel meje 1.000 novih registracij (977 prodanih vozil).
Velik padec prodaje 100-odstotno električnih vozil
Med prvih 20 najbolj prodajanih modelov ni niti enega 100-odstotno električnega vozila. Lani je bilo v Sloveniji prodanih 3142 novih 100-odstotno električnih vozil, kar je 1188 vozil manj kot leta 2023. Prodaja se je torej skrčila za več kot 27 odstotkov! Najbolje prodajana je bila tesla model 3 (446 prodanih enot), sledijo tesla model Y (390), cupra born (304), kitajski MG4 electric (138) in VW ID.3 (138). Nekoliko večjo prodajo beležijo priključni hibridi (PHEV), ki bodo leta 2025 zaradi strogih omejitev CO2 in s tem povezanih kazni bolj v ospredju. V letu 2024 je bilo prvič registriranih 1253 priključnih hibridov, kar je 97 več kot leto prej. Število avtomobilov s hibridnim pogonom je na medletni ravni ostalo skoraj nespremenjeno pri 3233. Pri najbolje prodajanih vozilih s takšnim pogonom so na prvih štirih mestih Toyotina. To so modeli corolla (716), yaris cross (573), C-HR (360) in RAV4 (246). Na petem mestu pa je Fordova kuga (188).
Slovenec kot Slovenec, zopet brez pameti, oz. nič več kot v času juge, ko je bilo sicer do avta dosti težje priti. Kitajska vozila, ki jih kupujejo so večinoma ne električna, ampak z motorji na notranje izgorevanje, ki so zastarelega… ...prikaži več koncepta in bistveno požrešnejši od evropskih in zato objavljajo podatke o porabi po standardu NDCE, ki se v EU sploh ne uporablja več. Imajo pa več opreme, niti ne tako bistveno nižjo ceno pa tudi po štiri auspuhe. Dovolj za naivne kupce.
Množično ? 700 električnih igrač je množično, lepo vas prosim, 1,36% delež je pljunek v morje.
Vsem ki kupjejo kitajca v poduk. Kakate v lastne roke. No hkrati tudi v moje. Vsak evro poslan na Kitajsko se ne vrne v Evropo. Sled temu smo vedno revnejši, kako pa je obogatela Kitajska pa ne rabim pisat.