Dars je pred kratkim potrdil spremembe Akta o cestninjenju. V njem uvaja plačevanje cestnine prek storitve Evropsko elektronsko cestninjenje - ETTS. To omogoča interoperabilnost plačevanja cestnin po vsej Evropski uniji. Namen je, da bi imeli uporabniki samo eno napravo za cestninjenje, ne glede na to, v kateri državi se vozijo.
"Plačevanje cestnine z interoperabilno napravo je namenjeno oziroma na voljo vsem uporabnikom vozil nad 3,5 tone največje dovoljene mase, ki bodo pri enem od ponudnikov EETS pridobili to napravo in jo bodo uporabljali namesto naprave DarsGo. V praksi to pomeni, da se transakcije na cesti beležijo z interoperabilno napravo namesto z napravo DarsGo, uporabniki pa imajo pogodbo sklenjeno s ponudnikom EETS in ne z Darsom," so nam novost razložili pri upravljavcu slovenskega avtocestnega omrežja.
"Dars namesto neposredno uporabnikom cestnino zaračuna ponudniku EETS, ta pa potem naprej svojim uporabnikom. Prednost takega načina cestninjenja za uporabnike je predvsem v tem, da imajo lahko za več cestninskih sistemov (držav) eno napravo in dobijo za vso porabljeno cestnino v teh cestninskih sistemih en račun," so pri Darsu pojasnili vseevropsko novost za uporabnike avtocest.
Cena cestnin za uporabnika se ne bo spremenila, saj je pri kategoriji nad 3,5 tone odvisna na prevoženo razdaljo in EURO-emisijskega razreda vozila. Zato za Dars uvedba EETS tudi ne bo vplivala na višino prihodkov. Bo pa dolgoročno znižala odhodke, ki jih ima Dars s sistemom DarsGo, saj pričakujejo manjšo porabo teh naprav in nižje stroške njihovih servisov.
Pričakovati je, da bodo novo EETS plačevanje uporabljali predvsem mednarodni prevozniki, ki predstavljajo večino tovornega prometa pri nas. "V povprečju 40 odstotkov vseh prevoženih kilometrov v sistemu DarsGo na naših avtocestah in hitrih cestah opravijo domači uporabniki, 60 odstotkov pa tuji," so nam glede trenutnega razmerja tovornega prometa povedali na Darsu.
Za zdaj sistem DarsGo torej ostaja v uporabi, trenutno pogodba zanj velja do 31. marca 2028.
Napoveduje se davek na zastoje
Glede na napovedane spremembe zakona o cestninjenju bo sicer Slovenija močneje finančno pritisnila na tovornjake. V prihodnje bo cestnina še bolj odvisna od tega, v kateri emisijski razred spadajo vozila, prav tako pa naj bo do leta 2026 uvedli posebno pristojbino za onesnaževanje in hrup. Cestnina bo lahko zajemala tudi 'davek' na zastoje na tistih odsekih, ki so najbolj izpostavljeni gneči na cesti. S temi ukrepi želi Slovenija vsaj delno preusmeriti tokove tujega tovornega prometa stran od slovenskega cestnega omrežja.
Lopovščina itak. Plačevati bi morali kot nekdaj po prevožene km. V Avstriji ki ima 3 × več avtocest in tunelov stane 10 dnevna 10 eur. Tudi za kombije. Pri na 7 dnevna za kombije preko 30 eor.
Nisem vedel, da imamo avtoceste v Sloveniji, ker kjer se vozim je enopasovna cesta, velikokrat z omejitvijo 5km/h. Od Logatca do Ljubljane popoldne potrebuješ tri ure in to naj bi plačevali. Reševalni pas pa je očitno za arbajterje s tujimi… ...prikaži več registrskimi tablicami, ki se vračajo in očitno mislijo, da smo jim naredili prostor, da se lahko lepo pelje v svojo jugojebino.
Za avtomobile ABC kot je bilo. Mislim, da je to običajna kraja sedaj, saj ta vinjeta je čisto navadni abonma ali članarina v klubu. Ti ki odločajo, so takkuni in politiki. kateri zelo pogosto rabijo avtocesto in to z velikimi… ...prikaži več avtomobili. Starejši par z Cliom plača enako kot direktor Darsa ali politiki z avtomobili. kjer samo pnevmatike stanejo kot star Clio. Lepo in pošteno barabe in mafijci. Kaj bi napisali se za zeleno okolje?