Avto
40 ogledov

Smo v vsakem četrtem

Iztok Seljak, predsednik poslovnega odbora Hidrie (Foto: Žurnal24) Žurnal24 main
Iztok Seljak. Hidria danes izdeluje sestavne dele za četrtino evropske proizvodnje.

Izbira vaših izdelkov je izjemno pestra. Na katerih področjih avtodelov spadate med svetovne velesile?

Hidria sodeluje z večino evropskih avtomobilskih znamk – Audijem, BMW, Citroënom, Fordom, Mazdo, Peugeotom, Renaultom in Volkswagnom – ter tudi z ameriškimi in azijskimi.

Hidria se med vodilne svetovne proizvajalce avtomobilskih tehnologij uvršča predvsem z vžignimi sistemi in rešitvami oziroma proizvodi za volanske sisteme. Hidria vžiga vsako osmo novo vozilo z dizelskim motorjem na svetu, obenem pa prek rešitev za volanske sisteme soupravlja vsako šesto novo vozilo na evropskem tržišču.

Četrtina evropskih avtov naj bi že imela vgrajenega katerega izmed vaših delov. Kaj bi izpostavili kot največje uspehe v zadnjem obdobju?

Vsekakor velja omeniti izdelavo lamel za ventilator, namenjen hlajenju motorja, ki bo vgrajen v številna vozila skupine Volkswagen. Sem spada tudi aplikacija lamel za hibridni motor, s katerim prvič vstopamo na trg hibridov. Ti deli bodo vgrajeni tudi v prvi seriji hibridnih vozil korporacije PSA – modelu peugeot 3008 hybrid 4, ki na ceste zapelje prihodnje leto.

Kakšno prihodnost napovedujete slovenski avtoindustriji in kaj storiti, da se bo še bolj uveljavila?

Smo v obdobju velike revolucije v avtoindustriji. Slovenska ima za njen poln izkoristek vse potrebne kompetence; na dosegu nekaj let je za sto milijard evrov dodatne visokotehnološke prodaje, s tem pa je povezano odprtje številnih novih delovnih mest.

Katerim programom boste v prihodnosti dali prednost?

Hidria bo kljub krizi na trgu avtomobilov letos prodajo zvišala za vsaj 30 odstotkov, prihodnje leto pa bo odprla tudi prvi proizvodni obrat na Kitajskem. Pri tem je treba poudariti, da gre za širitev in ne selitev proizvodnje.
Iztok Seljak, predsednik poslovnega odbora Hidrie

 

Že pred več kot sedmimi leti smo začeli razvijati sisteme stop-start, hibridne rešitve in rešitve na glavnem električnem pogonskem stroju ter range extenderju oziroma podaljševalcu dosega električnega vozila – generatorju električnega toka v vozilu. Vse te rešitve so v različnih fazah testiranj; nekatere, denimo pri peugeot 3008 hybridu, so že v serijski proizvodnji.

Pogoni katerih vrst bodo leta 2020 po vašem mnenju vgrajeni v avtomobile?

Prihodnost so zagotovo hibridna oziroma električna vozila, in ta prihodnost je bistveno bližje, kot se nam zdi. 


Sodelujete tudi s kitajskim Great Wallom. Kakšen odnos imajo tamkajšnji kupci do vaših izdelkov in ali nameravate obrate seliti tudi na tamkajšnje tržišče?

Kitajski kupci imajo do naših izdelkov enak odnos kot do izdelkov večine evropskih proizvajalcev v avtoindustriji. Spomladi bomo proizvodnjo odprli tudi na Kitajskem, toda pri tem velja izpostaviti, da gre za širitev proizvodnje in ne selitev. Vzrok zanjo je potreba po lokalni dobavi kitajskim odjemalcem.

Ali so vaši deli vgrajeni tudi v twinga in winda, torej Revozova modela? Boste sodelovali pri projektu Daimlerja in Renaulta?

Medtem ko imamo svoje dele v modusu, cliu 3, laguni, meganu, masterju in drugod, v ta dva modela niso vgrajeni. Sodelujemo pa pri razvojnih projektih za naslednjo generacijo. To ponuja veliko dodatno priložnost za slovenske avtomobilske proizvajalce.

V zadnjih letih so bili proizvajalci sestavnih delov večkrat tarče prevzemov. Je kaj takega možno tudi pri Hidrii?

Korporacija Hidria ima stabilno lastniško strukturo, zato tak scenarij ni mogoč. Bomo pa, obratno, v prihodnosti rasli tudi s prevzemanjem drugih kompatibilnih podjetij.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.