Nemški raziskovalec mobilnosti na univerzi Duisburg-Essen David Huber opozarja, da bi morali zaradi težav s tako imenovanimi "starševskimi taksiji" tudi v Nemčiji po avstrijskem modelu uvesti začasne zapore prometa, s čimer bi izboljšali varnost okolja v bližini šol.
V boju proti "starševskim taksijem" zahteva spremembe prometne zakonodaje, po kateri bodo lahko lokalne oblasti legalno blokirale prevoznost cest v času, ko starši oddajajo ali pobirajo svoje otroke. V prometni zakonodaji namreč danes te možnosti ni.
Njegov poziv je plod pilotskega projekta "Šolska ulica", ki ga izvajajo v Essnu. V jutranjih in popoldanskih urah je namreč tam tri mesece zaprt približno 170-metrski odsek ceste pred osnovno in srednjo šolo, kar pomeni, da se lahko okoli 1.800 tamkajšnjih učencev in dijakov brezskrbneje in varneje sprehodi do vhoda v šolo.
Starši otrok so si za takšno ureditev prizadevali že več let, pravi Huber, vendar pri oblasteh in politikih dolgo niso dobili sogovornika. Dodaja, da so zapore prometa velika pravna siva cona. V Essnu je bila vzpostavitev "šolske ulice" možna le zato, ker so jo časovno omejili kot testni projekt.
V zadnjem času so sicer "starševski taksiji" postali velik problem, ki ga ni mogoče rešiti le z občasnimi pozivi in prostovoljskimi akcijami. Iz psihologije prometa je namreč znano, da vozniki zelo težko spremenijo svoje navade. Alternative se sprejme le, če je to treba ali pa so vzpodbude dovolj privlačne.
V Avstriji so zadeve že veliko bolj napredovale. Tam so sprejeli ustrezne zakonske odredbe za šolske ceste, zato je vse več cest pred šolami zaprtih za promet ali pa so postale veliko bolj varne.
Jih vozijo za vsakih 100 m,pol pa jokajo,da so otroc predebeli,kdo je tle kriv,razvajenci
Pa ne samo v šolo, tudi na razne dejavnosti in potem jih čakajo v prižganih avtomobilih in onemogočajo promet. "domačinom".
JAZ SEM HODIL PEŠ 4 KM DALEČ TUDI PO SNEGU DO KOLEN ...EKOLOŠKO OSVEŠČEN :-) ŽE 45LET NAZAJ