Steve Wozniak danes na avtonomne avte gleda precej drugače kot je nekoč. Včasih je bil prepričan, da bodo robotska vozila zmogla "brati" cesto in se samodejno prilagajati trenutnim razmeram, tako kot to zmoremo ljudje. Pot do nivoja 5 avtonomne vožnje, ko vozila ne potrebujejo več volanov, se mu je zdela logična.
Wozniak danes razmišlja precej drugače, saj je prišel do spoznanja, kako nepredvidljive so lahko situacije na cesti in koliko različnih dejavnikov bi lahko vplivalo na to, kako se bo odločil računalnik v avtonomnem avtu. To pa na cesti lahko odloča o življenjih.
Wozniak je po poročanju Autonews med nedavno tehnološko konferenco v Las Vegasu dejal, da bi avtonomni avti delovali le, "če bi precej spremenili potek cest, bi podrobno mapirali določene odseke in poskrbeli za to, da bi bile vedno brezhibne in brez motečih objektov, da se na njih ne bi zgodilo nič nenavadnega in da ne bi imeli cestnih del."
Misija nemogoče, še posebej za celotno omrežje v neki državi. Wozniak meni, da je na cestah preprosto preveč nepredvidljivosti in da naj tehnologija v določenih scenarijih raje služi kot asistenca vozniku, ki pa naj nikoli ne v celoti prevzame nadzora nad vožnjo.
Tehnološki guru Wozniak se je dotaknil tudi nerealnih pričakovanj do avtonomne vožnje. "Ljudi smo zapeljali z napovedmi, da bodo imeli avti takšne možgane kot človek in da se bodo lahko učili novih stvari." A princip, da stroj opazi nekaj novega in čeprav ne ve, kaj to je, sam od sebe poišče rešitev, pri strojih ne deluje, opozarja Wozniak. Pri človeku pač ...
dezurni@zurnal24.si
Končno en pameten komentar od nekoga od “razvojnikov”. Povedano čisto in opolnoma realno. Stroj ne more razmišljati in deluje izključno tako, kot ga sprogramira človek. Ena bolj butastih je tudi beseda “pametni” telefon. Niti slučajno mi ni jasno, KAJ je… ...prikaži več v telefonu “pametnega”, saj dela izključno po vnaprej vpisanem programu. Uff, pa taka pamet... enako je pri avtih. Dovolj bo samo ena nepredvidena situacija, pa lahko sledijo smrtni primeri.