Do konca leta 2025 želijo pri BMW Group na ceste pripeljati dva milijona popolnoma električnih avtomobilov. Ambiciozen cilj. Še posebej zato, ker je cilj še razmeroma oddaljen. Največ je do zdaj k cilju prispeval ukinjeni i3 – 250.000 enot. Za preostalih skoraj 1,6 milijona električnih avtomobilov imajo Bavarci še dobra tri leta. Toda v Münchnu so samozavestni. Razlog za to je tudi električni iX1.
Tretja generacija kompaktnega športnega terenca (X1) je namreč prvič na voljo tudi v baterijsko električni različici. Ker je celoten paket bolj družinam prijazen in izpolnjuje običajna pričakovanja ob nakupu SUV vozila, je X1 na voljo tudi v električni različic iX1. Zato je podobnosti (predvsem oblikovnih in prostorskih) med modeloma veliko, je pa med njima tudi velik prepad, ko govorimo o uporabi vozila in občutkov v vožnji.
Najbolj eleganten BMW
Na prvi pogled je videti večji od predhodnikov, a hkrati je zelo eleganten. V redakciji smo se strinjali, da gre za enega lepših BMW športnih terencev. V primeru iX1 gre za bistveno večji avtomobil, kot je bil i3. Od različice z motorjem z notranjim zgorevanjem se loči minimalno, predvsem po všečnih bledo modrih obrobah na sprednji maski in zadnjem odbijaču. Edina stvar, ki jo je električni avtomobil izgubil, je 10 litrov prtljažnega prostora. Od skupnih 500 litrov jih je ostalo »samo« 490 litrov. Slaba plat tega, da si arhitekturo deli z različico z motorji na notranje zgorevanje, je v prostorskem udobju. Tega v kabini ni manj kot v X1, ga je pa občutno manj kot električnih vozilih, ki so narejena na izključno električnih platformah. Predvsem za potnike zadaj.
Eden najbolj kakovostnih SUV-jev
Naslon za roke zadaj štrli v prostor, tudi dno ni čisto ravno. Spredaj je vse odlično, od sedežev, ki so odlično nastavljivi in udobni, do prilagodljivega vzglavnika. Precej je tudi odlagališč. BMW je odličen tudi z ergonomskega vidika, voznik ima vsa stikala pri roki, pa čeprav jih je veliko. Hvalimo materiale in izdelavo - to je eden najbolj premijskih in kakovostnih električnih vozil, in, če bi kje iskali prednost pred teslo, je to res občutek kakovosti.
Zelo dobro so pri BMW opravili delo tudi na področju povezljivosti, podajanja informacij (tudi v slovenskem jeziku) in na področju zabavno-informacijskega sistema. Električni SUV prihaja z osmo generacijo operacijskega sistema BMW z ukrivljenim zaslonom, ki skriva virtualni kokpit z diagonalo 10,25 in infotainment Live Cockpit Plus z diagonalo 10,7 palcev. Prinaša standardno navigacijo BMW Maps, kamero za vzvratno vožnjo, možnost posodabljanja programske opreme po zraku, napredno glasovno upravljanje, oddaljeni dostop do podatkov vozila, digitalni ključ in storitve osebnega asistenta Intelligent Personal Assistnat. Za doplačilo lahko dobite head-up zaslon z obogateno resničnostjo ali notranjo kamero, ki lahko posname slike notranjosti in jih pošlje na uporabnikov mobilnik.
Zelo spodobna je navigacija tudi na področju načrtovanja poti - vključno s podajanjem podatkov, kje in koliko časa polniti baterijo vozila, da bo pot čim bolj optimalna. Podatki se vozniku in potnikom prikazujejo v slovenskem jeziku, zato pa ponuja le osnovne stvari, ko je treba čakati v vozilu dalj časa, da se baterija napolni: na primer pregled vremenske napovedi, branje novic in podobno. Aplikacija ponuja številne možnosti povezane s polnjenjem in statusom vozila, pa tudi analizo potovalnih podatkov, zgodovino polnjenj in rezervacijo servisnega termina.
Dva elektromotorja za veliko moči
Kaj piše v osnovnih tehničnih podatkih? Osnova je baterija z uporabno kapaciteto 64,7 kWh. Zagotavlja doseg do 440 kilometrov po standardu WLTP. S hitrim polnjenjem 130 kW ga lahko napolnite od 0 do 80 % v 29 minutah. Samo 10 minut na polnilnici zagotavlja doseg 130 kilometrov. Lahko pa polnite tudi z močjo 11 kW, če se odločite za počasnejše AC polnjenje. Za doplačilo pa lahko dobite tudi vgradni polnilnik z močjo 22 kW, kar se je v našem primeru izkazalo za odlično, saj tudi malo daljši skok v trgovino po nakupih (na primer za samo 1 uro), lahko ob polnjenju na javni polnilnici pomeni doseg po mestu 150 kilometrov ali še več, na avtocesti pa 100 kilometrov.
Pod pločevino iX1 je že peta generacija sistema BMW eDrive. Elektromotorji delujejo brez magnetov in torej brez redkih kovin. Če pogledamo zmogljivost vozila, ki smo ga »testirali«, smo imeli na voljo model z dvema elektromotorjema (električni štirikolesni pogon), oba pa ponujata 140 kW (190 KM). Skupaj zagotavljata vozilu moč 230 kW (313 konjskih moči). Ker gre za električni avtomobil, je pospešek vozila hipen in vsak, ki se bo vozil z vami, bo 100 % navdušen. Pospešek od 0 do 100 km/h je športnih 5,6 sekunde, največja hitro je 180 km/h.
Med vožnjo po mestu je iX1 res naredil prijeten vtis. Presenetljiva je bila tudi njegova poraba. V mestu nam je na testu uspelo voziti s porabo 15,0 kWh/100 km, kar je zelo spodoben podatek. Na avtocesti je pri hitrosti 110 km/h avto »porabil« 18,9 kWh/100 km, pri 130 km/h poraba skoči nad 20 kWh. Povprečna poraba na celotni trasi je bila v času, ko so se dnevne temperature vrtele med 10 in 15 stopinj Celzija, okoli 18 kWh. Na polnilnici Ionity smo merili tudi hitrost polnjenja baterije od 20 do 80 odstotkov. Pri 20-odstotni napolnjenosti baterije je bila polnilna moč 128 kW/h, pod 100 kWh moči pa je padla šele, ko je bila baterija napolnjena že več kot 60-odstotno. Pri 80-odstotni napolnjenosti je bila polnilna moč le še 40 kWh.
Pod črto
BMW iX1 xDrive30 je zelo prijeten SUV. Minusov je malo, če bi kakšnega izpostavil so to zavore, veliko več je plusov in zelo prijetnih presenečenj. Navdušile so me zlasti vozne lastnosti, poraba elektrike in kakovostna notranjost vključno z odlično multimedijsko napravo in dobro delujočimi asistenčnimi sistemi. Nenazadnje je presenetila (na papirju ne preveč zanimiva) zmogljivost, kjer navdušujejo še posebno pospeški, z mesta ali med vožnjo, ko je treba na hitro prehiteti počasno vozilo. BMW iX1 v svojem cenovnem razredu sodi med trenutno bolj prepričljive električne avtomobile trenutno na našem trgu.
Cena je visoka, premijska. Za osnovno različico električnega iX1 je treba odšteti okoli 53 tisočakov, testni model je z dodatki segel do 76 tisoč evrov.