Na daljšem druženju s Hondo ZR-V smo se do zdaj posvetili tehnični plati - ozadju pogona, ki je prvi korak v elektromobilnost, zanimivi obliki, ki je drugačna od preostalih Hondinih modelov, temeljito pa smo preizkusili tudi najnovejše asistenčne sistem, ki so od 7. julija obvezen del vsakega novega vozila, prodanega v EU.
Tokrat smo se osredotočili na uporabniško plat, pa tudi porabo goriva v praksi - pri Hondi na račun hibridnega pogonskega sklopa obljubljajo, da dizel ni več potreben, saj je lahko v optimalnih razmerah doseg s takim vozilom tudi 1.000 kilometrov.
Veliki družinski avtomobili so super, če na primer s seboj prevažamo večjega psa, tudi, ko so otroci majhni in moramo v prtljažnik spraviti še otroške vozičke in vso pripadajočo opremo, cenijo jih tudi tisti, ki aktivno preživljajo dopust in v prtljažniku pogosto vozijo različno kamp opremo, supe, tudi kolesa.
Ko pa so otroci že nekoliko večji, tudi že mladostniki, pa so ti avtomobili za potrebe, ki jih opravljamo vsak dan, v veliki večini primerov preveliki. Večja in teža vozila pa prinašajo tudi večje stroške lastništva – od zavarovanja, večjih koles, so dražja, na koncu je tudi izguba vrednosti večja, ko prodajamo vozilo kot rabljeno.
ZR-V ni majhen, ni velik, je pa v kabini prostoren SUV
Tokrat pa smo z ZR-V želeli preveriti, ali so tudi kompaktni SUV-ji primerni za pot na dopust štiričlanske družine, sploh ob dodatni opremi, ki jo danes ponujajo različni proizvajalci, od strešnih kovčkov, do prtljažnikov in nosilcev za kolesa? Koliko, če sploh je treba skleniti kompromis ob prevozu prtljage, ki jo s seboj vozimo na dopust? Plus »manjših avtomobilov« - ZR-V sicer ni majhen, saj v dolžino meri 4,6 metra, pa je, da so vsakodnevno bolj uporabni – manjša poraba goriva, so bolj okretni, lažje jih je parkirati.
Honda je ena od tistih znamk, ki je v preteklosti poudarjala veliko prilagodljivost. Žal so pri Hondi z zadnjo generacijo križancev opustili 'magične sedeže', zelo koristno dviganje sedala zadnje klopi, ki je v prostoru med prednjima sedežema in zloženo zadnjo klopjo omogočalo prevoz koles in podobnih predmetov, saj je zadnja klop postala bolj navadna. Vtis ob sedenju v kabini, spredaj ali zadaj, je, da je celo večji, kot pa bi mu ob dolžini dobrega 4,6 metra prisodili. Zasluga gre tudi zelo solidni medosni razdalji 2,657 metra, kar se obrestuje v notranjosti.
Tudi mladostniki bodo veseli, da je ZR-V s prostorom za potnike zadaj zelo radodaren, s preprosto fantastično količino prostora za noge, ki presega večino tekmecev v razredu kompaktnih športnih terencev. Prepriča tudi širina klopi, tudi prostora za glavo je dovolj, ne govorimo pa o presežkih.
Je pa to avto namenjen za 4-člansko družino, peti sedež zadaj je namenjen prevozu na krajše razdalje, sploh, če sta na zadnjo klop nameščena še dva otroška sedeža.
Če v čem Honda prednjači, je to uporaba materialov in zaznavna kakovost. Ta je tudi v primeru ZR-V na zelo visoki ravni, kar obljublja trajnost, ki je, sploh, ko vozilo vsak dan uporabljajo tudi otroci, pomembna. Poudariti velja, da so skoraj vsi elementi bogato obloženi z mehko oblazinjenim nadomestkom usnja. Morda armaturna plošča, obloge vrat in sredinski greben zato delujejo malce napihnjeni, a občutek mehkobe je zelo prijeten in kar škoda je, da takšne ureditve ne vidimo v več avtomobilih.
Prtljažnik bolj kot v litrih prepriča v zasnovi
Če k temu dodamo še prtljažnik, ki v osnovi meri 390 litrov (vključno s prostorom za shranjevanje pod podom), z zlaganjem naslonjala zadnje klopi pa ga lahko povečamo do 1.332 litrov, pa je podoba prostornega križanca spodnjega srednjega razreda zaokrožena. Prtljažnik volumensko ni velik, je pa pametno oblikovan in ima nizek nakladalni rob. Zložljiva polica je hkrati robustna in neverjetno enostavna za odstranitev ter namestitev. Pospravimo jo kar v dno prtljažnika. V prtljažniku sta tudi dve kljukici za vrečke (vsaka po 3 kg) in 12-voltna vtičnica.
Pametna zasnova potovalne kabine se kaže tudi v številnih odprtih ali skritih odlagališčih. Pod sredinskim grebenom, ki je zaradi višjega sedenja in s tem boljše preglednosti višji kot v civicu, so oblikovalci uredili še koristno odlagališče za drobnarije. Omeniti velja, da je predal za rokavice precej velik. Po drugi strani pa so odprtine na vratih malo premajhne, spredaj so ozke in kratke, v žepe zadaj pa lahko pospravite kakšno stekleničko.
Pod lebdečim delom sredinske konzole je še ena majhna polička, na kateri sta dva vhoda USB. Potniki zadaj dobijo komplet zračnikov, skupaj z dvema lastnima priključkoma USB-C.
Kljub temu, da na papirju podatek o velikosti prtljažnika ni rekorden, pa smo na naši poti na dopust v kamp, sicer v šotor opremljen s kopalnico, kuhinjo in posteljami, v prtljažnik pospravili vse, kar smo potrebovali za teden dni bivanja na morju. Tudi zrele domače pridelke z vrta, da niso propadli v času, ko nas ni bilo doma. V prtljažnik smo brez težav umestili en velik, en srednje velik kovček, pa dva nahrbtnika, prav tako dva zložljiva manjša skiroja in še nekaj večjih vrečk. Le mehke stvari smo pospravili pod noge ali pod zadnje sedeže. Če so vaše potrebe še večje, si lahko omislite tudi strešni kovček, ali pa nosilce za prevoz koles, ali pa izbirno gumijasto preprogo za prtljažnik, ki je idealna za prevažanje blatnih škornjev, vrtnih sadik, pohodnih palic ...
Morda je minus ZR-V, da med vozniki počitniških prikolic ne bo ravno privlačen, saj ima največjo vlečno zmogljivost 750 kilogramov, če vlečete zavorno prikolico, bo treba izbrati večji model.
Hibrid je lahko nadomestilo za dizla
Honda nikoli – niti v dobrih starih časih – ni bila med najbolj radodarnimi pri ponudbi motorjev. Za ZR-V je rezerviral eno samo alternativo – hibrid z atmosferskim dvolitrskim motorjem. Gre pa za »avtomobilski« hibrid, kjer kolesa poganja predvsem elektromotor in je primarna naloga motorja z notranjim zgorevanjem poganjanje generatorja in proizvodnja električne energije za pogonski elektromotor. Fizično je vključen v pogon le v nekaterih primerih, praviloma takrat, ko deluje v optimalnem območju in je njegovo delo zato maksimalno učinkovito.
In deluje zelo dobro, motor je varčen, kar dokazuje naša vsakodnevna poraba Kamnik - Ljubljana, ki je bila 5,8 l/100 km, medtem ko je na avtocesti poraba nekoliko večja, s štirimi osebami v vozilu in polno obremenjenim prtljažnikom je bila malo nad sedmimi litri. V povprečju pa tak hibrid brez težav s polno posodo goriva prevozi med 800 in 900 kilometri, ob zelo varčni vožnji pa bi utegnili priti tudi do magične tisočice.