Pri Fordu so s športnimi dodatki na karoseriji in vpadljivimi kolesnimi platišči izboljšali dinamični vtis že tako zelo dinamično oblikovanega avtomobila, ki na samosvoj način izstopa iz razrednega povprečja, prav tako pa so športno okrepili tudi podvozje, ki omogoča bolj gotove vožnje skozi ovinke.
Športni nastop
A športni nastop je le navidezen. Pod motornim pokrovom testnega focusa se je namreč skrival povsem običajni litrski turbobencinski trivaljnik z močjo povsem treznih 92 kilovatov (oziroma bolj domačih 125 'konjev') in navorom 200 njutonmetrov, s katerima focus do sto kilometrov na uro uradno prisopiha v nič kaj športnih 10,3 sekunde.
A tudi tukaj je vtis precej varljiv, saj imate za volanom občutek, da so 'konji' precej bolj iskri, kar je odvisno tudi od tega, kako ravnate z zelo natančnim in hitrim šeststopenjskim ročnim menjalnikom in kako težko nogo imate. Občutek hitrosti je namreč lahko presenetljivo dober. Le poraba se v tem primeru žal močno oddalji od uradno obljubljenih 4,9 litra in je bliže sedmim, osmim ali celo več litrom na sto kilometrov, sploh, če se poženete v strme slovenske klance. Mi smo na testu povprečno porabili 7,3 litra bencina na sto kilometrov.
In na ovinkastih cestah vam vožnja kljub razmeroma šibkemu motorju pripravi veliko veselja, kar gre tudi na račun focusovega podvozja, ki močno presega zmogljivosti motorja. A natančnega volana in predvidljivega podvozja, ki dovolj dobro opravi tudi s cestnimi neravninami, smo pri Fordovih izdelkih že vajeni in tudi novi focus pri tem ne razočara. Je pa focus s tem motorjem povsem solidno opremljen za vsakdanje opravke in neutrudljive vožnje po avtocestah, kjer kakšnega pomanjkanja moči niti ne občutite.
Usklajen s tekmeci
Focus se je z novo generacijo postavil ob bok drugim novincem v ponudbi, zato ponuja precej visoko stopnjo digitalizacije. Digitalnega kokpita si v njem vendarle ne boste mogli omisliti, deloma ga nadomešča le majhne zaslonček med analognima merilnikoma, zato pa so na armaturni plošči marsikateri gumb ali stikalo svoje mesto prepustili navideznemu stikalu na osrednjem zaslonu, preko katerega lahko med drugim preko vmesnika sync3 na učinkovit način dostopate tudi do pametnih telefonov. Med koristnimi dodatki velja omeniti vsaj še žaromete, ki učinkovito upravljajo svetlobni snop, vzvratno kamero, ki pride prav zaradi slabšega razgleda nazaj, in pregleden projekcijski zaslon. Izčrpen je tudi seznam varnostnih pripomočkov, tako serijskih kot tudi tistih za doplačilo.
Voznik in sovoznik na sprednjih sedežih sedita udobno, voznik nima težav s prilagoditvijo svojega delovnega okolja in doseganjem pomembnih elementov za upravljanje avtomobila, dovolj prostorno pa je tudi na zadnji klopi. Prtljažnik pa bi lahko bil večji, saj je s 375 osnovnimi litri med bolj tesnimi v razredu.
Podatki o vozilu (Ford focus 1.0 ecoboost ST line business)
Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm
Največja moč: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrtljajih
Največji navor: 200 Nm pri 1.400 vrtljajih
Zmogljivosti: 198 km/h, 10,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.378 x 1.825 x 1.471, medosna razdalja 2.700
Prtljažnik (v litrih): 375—1.354
Poraba: 4,9 litra/100 km (kombinirani cikel), izpusti CO2: 112 g/km
Cena v evrih: 21.220
Konkurenti: VW golf, seat leon, peugeot 308, opel astra, hyundai i30, škoda octavia, kia ceed, renault megane
Plusi: Zunanji in notranji videz, oprema, vozne lastnosti, menjalnik, vsakdanje uporaben motor, podvozje
Minusi: majhen prtljažnik, motor ni kos športnemu videzu, razgled nazaj
En avto , ki bo hitro izgubljal vrednost! Škoda dnarja !
Približno kot fičko s sekvenčnim 6-stopenjskim menjalnikom-ampak občutki so važni,čeprav mimo tebe drvijo celo malo naviti tovornjaki.....