Dizelska giulia veloce je namenjena tešenju želje tistim, ki želijo imeti zmogljivo in vpadljivo limuzino srednjega razreda. Z dizlom. In dobil jo bo, o tem ni dvoma. Vsa dodatna bojna oprava in tehnika, ki jo s seboj prinaša oprema veloce, je na daleč opazna - še precej bolj strupen izgled že tako zapeljive lepotice, vsaj 18-palčna platišča, pri testnem avtu pa celo z izbuljenim (izpostavljenim) robom, pa Brembo prednje zavore, ZF-ov osemstopenjski menjalnik in nenazadnje 4x4 pogon.
Pri premijskih limuzinah človek pričakuje, da so nekaj posebnega tudi znotraj in da je seznam dodatne opreme dolg. Testna lepotica je navdušila v svoji notranjosti z rdečo opravo armature in sedežev, kar je še stopnjevalo vonj po adrenalinu. Veliki obvolanski vzvodi za pretikanje med prestavami so predmet neprestanega božanja med vožnjo, športno utesnjeni prednji sedeži pa enako ohranjajo trden stik z vozilom v ovinkih in na ravnem. Manj udobno je potnikom zadaj, saj je prostora za kolena relativno malo. Visok tunel prenosa moči na zadnji par koles odganja petega potnika iz vozila.
Tako kot že pri testih ostalih “julij” doslej me ni prepričala osrednja konzola z infozabavnim zaslonom. Če ga postavim vštric najbolj raznovrstnim zmožnostim, ki jih nudijo premijski Audi, BMW ali Mercedes-Benz, so programska oprema in podajanje informacij v alfi zelo plebejske narave. Kamera tako slabe kakovosti se avtu s ceno okoli 50 tisočakov ne poda!
Giulia se je na neodvisnih testih izkazala z odlično pasivno zaščito za potnike in ima tudi nekaj dobro delujočih asistenčnih sistemov (AEB, opozorilnik na nenamerno prečenje voznih pasov), med najbolj očitno praznino na seznamu doplačil pa so ksenonski žarometi, ki kaj prida prilagajanja situacijam na cesti ne zmorejo pokazati. Nepremijsko.
Vožnja!
Tu je alfa spet na svojem tiru, ki mu tempo dviguje še oznaka Q4. Veloce nima zaman takšnega imena, podvozje deluje izredno zanesljivo. V testnem avtu je sicer obstajal gumb, ki je dodatno otrdel blažilnike, a po mojem mnenju povsem nepotrebno oziroma zgolj za proizvajanje umetnih sunkov v hrbtišču. Nagibanja je malo, prednje in zadnje obese zlahka opravijo z različnimi tipi prečnih in vzdolžnih sil. Krmiljenje je zelo neposredno a natančno, kot se pritiče takšnemu avtu. Zdrs med hitrim in nasilnim menjavanjem smeri se je tudi na spolzkem cestišču hitro končal - če zadnji pogonski par že začne izgubljati tla pod “nogami,” se nemudoma vključita prednji kolesi, ki stabilizirata karoserijo. Ob strani pa stoji tudi vedno prisotni ESC.
Veloce po tej plati dovoljuje manj “plešoče” zabave kot dvostopenjsko izklopljivi sistem pri BMW, a po drugi strani to zagotavlja visoko raven varnosti. Zavore pa so pri testnem avtu pustile nekaj priokusa - v suhem vremenu so izredno zanesljive in pojemki lahko prav bolijo, v mokrem pa izgubijo velik del te zanesljivosti. Brembo gor ali dol.
2,2-litrski štirivaljni dizel ima poleg 154 kilovatov tudi ogromno navora, zato veloce izjemno hitro nabere hitrost, naj je potrebno speljati z mesta ali na avtocesti potegniti po levem pasu. Motor ostaja udoben tudi pri počasni vožnji, saj navor menjalniku omogoča brezdelje, pa še poraba je takrat naravnost fantastična.
Se tradicija nadaljuje?
Sliši se, kot da je giulia veloce dorasel tekmec germanski trojki 325d, A4 quattro ali C250 4matic. V marsičem morda res, a strah me je, da ima veloce vcepljene težave v teku na dolge proge. Tudi če ste ljubitelji tradicije, verjetno ne morete biti ravno veseli, da se vam med vožnjo prične vklapljati cela vrsta opozoril, kateri sistem vse trenutno ne deluje.
V testnem avtu te epizode niso delovale kot kaj resnega in čez minuto so same od sebe izginile vse opozorilne lučke. A ne za dolgo … Neprijeten občutek in slaba napoved za ohranjanje vrednosti avta, ki starta s ceno pri ne ravno nizkih 49.490 evrih.
Podatki o vozilu: alfa romeo giulia 2.2 JTDm AWD veloce
Motor: 2.143 cm3, štirivaljni, turbo dizel
Največja moč: 154 kW (210 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 470 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.643 × 1.860 × 1.450, medosna razdalja 2.820.
Prtljažnik (v litrih): 480
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 137 g CO2/km.
Zmogljivosti: 235 km/h, 6,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: od 49.490 € (osnovni), 59.640 € (testni z dodatki)
Plusi: videz, videz, videz, motor, podvozje, menjalnik.
Minusi: prostor zadaj, kompromisi pri opremi, zavore v mokrem, javljanje napak.
Vozil Giulio veloce,vrhunski stroj, trenutno top nakup v segmentu in ja nobene lučke se niso vklapljale...novinarčku svetijo lučke zavisti v glavi.
Alfa romeo Giulia definitivno zmaga pred nemškimi jajci
Giulia ima opcijo radarskega tempomata !