Eden prvih takšnih avtomobilov je bila tudi hyundai kona electric, ki so jo lani hkrati z različicami z motorji na notranje zgorevanje temeljito prenovili. Kona je bila pred leti sicer eden od prvih EV avtomobilov, ki nas je prepričal.
Ob tem je, tako kot druge različice, dobila nov prednji del s širšim (zaprtim, ker nima klasične maske motorja) predelom med izrazito tankimi žarometi, ki svetijo v tehniki led, in kot takšna deluje veliko bolj trdno na tleh kot doslej. Sicer pa tudi za električno kono velja, da je na boku in zadku razlik precej manj, od zadaj pa boste električno kono tudi teže ločili od bencinskih kot spredaj.
A po prenovi se kona electric precej razlikuje predvsem od električne kone pred prenovo. Če je tedaj, ko so jo pred dobrimi tremi leti začeli prodajati v Evropi, kona electric kljub temu, da je bila eden prvih avtomobilov, ki je nastal kot različica konvencionalnega modela, precej izstopala, k čemer so pripomogle zunanje oblike, posebne barve ter poseben sklop instrumentov in regulatorjev v notranjosti, je po prenovi dobila veliko bolj vsakdanji videz. Kolikor kona kot takšna sploh je vsakdanje oblikovan avtomobil, saj s svojo »napihnjeno« karoserijo v tem pogledu gotovo še vedno izstopa iz povprečja.
Presenetljiva prostornost
Prav takšna oblika ji zagotavlja tudi prostorno notranjost, ki marsikoga, predvsem na zadnji klopi, preseneti s kar obilo prostora za noge in ramena. A z ureditvijo merilnikov se je tudi električna kona povsem približala bencinskim. Če so kone z motorji na notranje zgorevanje pridobile digitalne merilnike, je kona electric opustila poseben zaslon in se približala bencinskim. A to ni slabo, saj gre za zelo pregleden instrument. Kar velja tudi za zaslon infozabavnega sistema, na katerem imate lahko pregled tudi nad delovanjem električnega sklopa.
Nekaj pa je kona electric obdržala povsem svojega. Vozne programe električnega sklopa namreč še vedno izbirate s pomočjo gumbov, ki so v obliki križa razporejeni na sredinskem grebenu. Morda je njihova razporeditev le malce neintuitivna, saj povsem spredaj, kjer bi pričakovali program D, najdete program P, za njim pa je program N. Program D je na levi, program za vzvratno vožnjo pa na desni strani križa.
Sam sem tako namesto programa D večkrat pritisnil P ali pa obratno. A če kono electric vozite dalj časa, verjetno tudi takšna razporeditev postane obilčajna, kakor tudi dejstvo, da je večina za vožnjo potrebnih stikal tudi razporejena na sredinskem grebenu.
Zmogljiv pogonski sklop
Testna kona electric je bila opremljen z bolj zmogljivim pogonskim sklopom od obeh, pri katerem za pogon preko sprednjih koles skrbi 150-kilovatni in 395-njutonmetrski elektromotor, ki se napaja iz baterije s kapaciteto 64 kilovatnih ur (obstaja tudi šibkejša različica s kombinacijo 100 kW/395 Nm/39,2 kWh). Ta kombinacija ji teoretično zagotavlja pospešek do 100 kilometrov na uro v 7,9 sekunde, ki zaradi navora pri nizkih vrtljajih v praksi daje občutek veliko bolj bliskovitih pospeškov, ter teoretični doseg do 435 kilometrov, ki ga v precejšnji meri pokaže tudi v praksi.
Vseh 435 kilometrov morda kona electric v praksi ne bo dosegla, gotovo pa se uradnemu podatku precej približa. Vsekakor pa s polno baterijo prevozi vsaj 300 do 350 kilometrov, dober občutek pa vzbuja tudi na avtocesti, ki velja za dosegu električnih avtomobilov precej nenaklonjeno okolje.
Pri tem vam gotovo pomaga tudi zmogljiva rekuperacija z več stopnjami nastavitve. Ko se na pogonski sklop navadite, lahko vozite zgolj z zelo malo uporabljanja pedala zavor in prihranite baterijo. Žal pa kona electric ne omogoča e-pedala, torej vožnje zgolj s pedalom »plina«, čemur je verjetno botrovalo tudi dejstvo, da je nastala kot različica avtomobila, ki je bil primarno razvit za motorje na notranje zgorevanje.
Na hišnem polnilniku oziroma polnilniku z izmeničnim tokom lahko baterijo polnite z močjo največ 11,5 kilovatov, kar pomeni, da boste baterijo polnili skoraj ves delovnik, obstaja pa tudi možnost hitrega polnjenja z močjo do 77 kilovatov, ki polnjenje do 80 odstotkov zmogljivosti skrajša na dobro uro. Na testu se je pokazalo, da je polnjenje v vsakem primeru precej učinkovito in se vozniku ni treba bati zastojev pri polnjenju.
Solidne vozne lastnosti
Kona electric pa ni le soliden električni avtomobil, ampak je zelo solidna tudi ko gre za njene vozne lastnosti. Inženirjem je namreč uspelo podvozje zelo dobro uglasiti s povečano maso avtomobila zaradi težkih baterij, ki pa ne pripomorejo le k večji masi avtomobila, ampak mu, ker so vgrajene pod dno, precej znižajo tudi težišče. Lahko bi rekel, da se zaradi tega električna kona pelje celo boljše od bencinske.
Hyundai kona electric je torej zelo soliden električni avtomobil z veliko prednosti in tudi nekaj pomanjkljivostmi. Ena od teh je dejstvo, da kot električni avtomobil ni ravno poceni. Če smo za dobro opremljeno bencinsko kono 1.0 T-GDI N line ugotavljali, da stane dobrih 23 tisočakov evrov, moramo za kono electric tej vsoti tudi po odbitku subvencije in popustov prišteti še 20 evrskih tisočakov. Kona electric torej ni poceni avtomobil, vendar pa med električnimi avtomobili še zdaleč ne tudi najdražji, tako da bi se tisti, ki išče soliden in prostoren električni avtomobil za solidno ceno, gotov lahko ozrl po njej.
Hyundai kona electric impression (64 kWh)
Motor: električni
Največja moč: 150 kW (204 KM)
Največji navor: 395 Nm
Zmogljivosti: 167 km/h, 7,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.205 x 1.800 x 1.555, medosna razdalja 2.600
Baterija: li-ion, 64 kWh
Poraba: 14,7 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 0 g/km
Električni doseg (WLTP): 435 km
Čas polnjenja baterije: 29 h (šuko), 9h 35 min (AC 7,2 kW), 7 h (AC 11 kW), 75 min (DC 50 kW, do 80%), 44 min (DC 77 kW, do 80%).
Cena v evrih: 48.060 (43.560 s popusti)