Kia je v zadnjem času precej agresivno predstavljala nove modele in če sta v ospredju zadnje invazije predvsem križanec spodnjega srednjega razreda sportage in električna kia EV6, veliko pridobitev prinašata tudi novi niro in tokratni junak zgodbe, sorento.
Sorento si je, kljub temu, da ne spada ravno v razred, ki bi se pri nas najbolje prijel, vse od svojih začetkov precej uspešno utrjeval svoj položaj. Predvsem za prvo generacijo, ki je na ceste zapeljala leta 2002, velja, da je dokončno utrdila sloves Kie kot izdelovalke konkretnih avtomobilov.
A če je tedanji sorento navduševal predvsem zaradi daljne podobnosti s tedanjim mercedesom ML, sicer pa razen solidnosti ni ponujal veliko zares izstopajočega, in če so tudi njegovi nasledniki oblikovno, čeprav čedalje manj tudi tehnično, zbledeli v povprečju, to gotovo ne velja za sedanjo, že četrto generacijo sorenta, ki nas je v marsičem zelo pozitivno presenetila.
Velik in prostoren
Ni dvoma, da je tisto, kar vam pri sorentu četrte generacije pade v oči, precej razčlenjena karoserijska oblika, predvsem pa sprednji del s široko "tigrovo" masko in ozkimi lučmi, ki lahko svetijo v polni led tehniki. Takšen sorento na cesti pusti vtis velikega avtomobila, ki ga tudi upraviči z prostornostjo njegove potniške kabine. Kljub temu, da je od predhodnika daljši za vsega centimeter.
Po drugi strani je medosna razdalja daljša za polčetrti centimeter, kar se odraža predvsem na prostornosti zadnje klopi, kjer se potnika ali potniki ne bodo imeli razloga pritoževati. Spredaj pa je bilo že doslej vedno zelo prostorno, čeprav za malce manj zračnosti tokrat poskrbi za dobre tri centimetre nazaj pomaknjen stebriček A. Zato pa je pogled na podaljšani pokrov motorja tudi z vozniškega sedeža zelo impozanten, pa čeprav malce na račun razgleda naprej.
Kia sorento je sicer na voljo tudi s sedmero sedežev. Takšnega smo preskusili jeseni. Tokratni testni primerek pa jih je imel le petero. Je pa zato imel velik prtljažnik z osnovno prostornino 910 litrov, ki ga je poleg tega zaradi precej kvadraste zasnove možno dodobra izkoristiti. In čeprav se vam na prvi pogled morda zdi malce plitev, kmalu ugotovite, da je pod dnom, kjer sta v sedemsedežni različici shranjena dodatna sedeža, še nekaj prostornih vdolbin za manjše stvari.
Dobro opremljen
In tudi sicer v sorentovi notranjosti ne zmanjka različnih odlagališč. Kabino sicer obvladuje predvsem precej nizko nameščena armaturna plošča, iz katere vidno izstopajo štirje trapezasti vstopniki za zrak. Sicer pa je zbirka digitalne armaturne plošče in zaslona infotainmenta ter drugih stikal in gumbov zelo podobna tistemu, kar ponujajo drugi novi avtomobili v ponudbi Kie in navsezadnje tudi hišnega prijatelja in tekmeca hkrati Hyundaija. Prijeten del notranjosti je tudi nastavljiva ambientalna osvetlitev v različnih barvah svetlobe.
Bogat pa je tudi nabor pripomočkov za pomoč vozniku in večjo varnost. Monitorja mrtvega kota, ki bi ga lahko imenovali tudi digitalno vzvratno ogledali in, ko vklopimo smernik, sliko prikazuje na ustreznem delu armaturne plošče, smo se že z veseljem navadili, kakor tudi na navigaciji zasnovanega tempomata, za dober občutek pa skrbi tudi sistem za izogibanje pred čelnim trkom, trkom ob bok in predvsem preprečitev sekundarnega trka, ki po prvotnem trku nadzorovano ustavi vozilo.
Verjeti moramo zagotovilom o učinkovitem delovanju, saj ga v praksi nismo preskusili. Sorento pa vam lahko pomaga tudi s samodejnim parkiranjem in vrsto drugih pripomočkov.
Klasični pogon
V zadnjem času smo vajeni, da veliki avtomobili prihajajo s hibridnimi pogonskimi sklopi in tudi sorento ga lahko ima. In to kar dva. Vendar pa to ni veljalo za testnega. Pod njegovim motornim pokrovom je namreč delovala klasika v obliki 2,2 litrskega turbodizelskega štirivaljnika, ki je svojo moč na cesto pošiljal preko štirikolesnega pogona in osemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika. Pospeševanje je primerno in zelo zvezno, poraba goriva redko seže preko osem litrov, za dober občutek na cesti pa poskrbi tudi učinkovito podvozje, ki v ne izda, da pravzaprav podpira velik avtomobil, čigar masa se giblje v okolici dveh ton.
Podvozje zmore tudi kar precej zahtevno terensko vožnjo, gotovo pa obvlada vsakršne podlage, na kakršne lahko pri nas legalno zapeljemo. Tudi upravljanje pogonskega sklopa je preprosto, saj za izbiranje voznih programov namesto ročice skrbi okrogli regulator, poleg njega pa je še manjše okroglo stikal z dvojno funkcionalnostjo. V prvi lahko voznik izbira med udobno, okolju prijaznejšo, športno ali "smart" vožnjo, ko se sistem samodejno prilagaja njegovemu slogu vožnje, v drugi funkcionalnosti pa lahko izbere pomoč sistema pri vožnji po snegu, blatu ali pesku.
Sorento v svojem razredu ponuja veliko in to za razmeroma v redu ceno. Dobro opremljen in motoriziran testni primerek bi ob upoštevanju prodajnih popustov denimo stal malce manj kot 60 evrskih tisočakov. Če pa ste malce bolj skromni z opremo in se odpoveste tudi štirikolesnemu pogonu, pa ga še vedno povsem dobro opremljenega lahko kupite že za 48.199 evrov.
kia sorento 2.2 CRDi AWD EX limited panorama ISG 8DCT
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 2.151 ccm
Največja moč: 142 kW (190 KM) pri 3.800 vrtljajih
Največji navor: 440 Nm pri 1.750-2.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 205 km/h, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.810 x 1.900 x 1.695, medosna razdalja 2.815
Prtljažnik (v litrih): 910-2.100
Poraba: 6,5-6,7 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 169-174 g/km
Cena v evrih: 59.499