Velikokrat lahko beseda nov zavaja in je del oglaševalne kampanje za prenovljen model avtomobila. Tudi ob prihodu nove generacije velikokrat ni vse novo. V primeru Countrymana je drugače. Že na prvi pogled. Avto je velik - XXL. Je to sploh še mini? Po dimenzijah sodeč zagotovo countryman ni mini avto, niti mestni avtomobil, je pravi družinski SUV C razreda. Govorimo o velikosti nissana qashqai, da lažje razumete velikost, pa še od Japonca, ki je začetnik SUV-jev, je prostornejši.
Countryman je bil sicer že do zdaj najbolj prostoren model znamke, po novem pa je od predhodnika daljši kar za trinajst centimetrov, pa še šest centimetrov višji! Seveda je daljša tudi medosna razdalja. To se pozna v udobju in zračnosti v kabini in tudi uporabnosti prtljažnika, a o tem kasneje.
Oblikovno drugačen kot mini cooper
Nova, precej drugačna je tudi oblika, ki ji velja nameniti pozornost. Morda bo polarizirala mnenja, a to ni nič slabega. Večini je bil všeč, predvsem zato, ker je oblikovan malo bolj robustno, masivno.
Nov je tudi obraz, ki je drugačen kot pri mini cooperju. Osemkotno navpično masko obdajajo oglate luči, tokrat brez kromiranega roba. To funkcijo so prevzele dnevne DRL luči. Napredni žarometi ponujajo do tri različne grafike in pozdravne animacije. Nov značilen element iz profila je zadnji steber z nekakšnim vstavkom v barvi strehe. Presenetljive so tudi navpične zadnje luči.
Zahvaljujoč matrični tehnologiji so pripravljeni tudi za prikaz različnih grafik. Občutek »gokarta« naj bi še naprej vzbujala v ovinke pomaknjena kolesa. 20-palčna platišča so tudi nekaj posebnega na miniju. V kombinaciji z večjo oddaljenostjo od tal (+ 6 centimetrov) želi biti čistokrvni terenec, to pa se pozna tudi v večji stabilnosti na cesti. Čeprav je štirikolesni pogon rezerviran le za elektrificirane različice.
Še en zanimiv podatek, ki se je izkazal za pomembnega, tudi med vožnjo, je koeficient zračnega upora (Cd = 0,26, prej 0,31 - kar je fantastičen rezultat). Čeprav je vozilo veliko in robustno, pa zrak reže veliko bolj učinkovito od predhodnika, to pa je ključno tudi za porabo goriva ali električne energije, udobje vožnje in še kaj.
Tako prostornega minija še nismo testirali
Medosna razdalja zdaj meri solidnih 2,67 metra, a tako prostornega minija še nismo testirali. Prostora v kabini je v obilju v vse smeri, nad glavo, pred koleni na zadnjih sedežih. Zadnja klop (deljiva po tretjinah) je tudi dovolj široka, da udobno namestite dva otroška sedeža, vmes pa ostane prostor še za mamo. Občutek zračnosti je vsaj tako dober kot v najboljših predstavnikih C SUV razreda, na primer škatlasto oblikovanem mercedes-benzu GLB.
Countryman je namreč postavljen na modularno platformo, na kateri nastajata tudi BMW X1 in BMW active tourer. Zato je to tudi prvi Mini z nemškim potnim listom, ki se proizvaja v Leipzigu.
V kabini najdemo podobnosti minija iz preteklosti – predvsem na račun okroglega zaslona. Kar je dobro, to je zaščitni znak vozila. V sprednjem delu prevladuje strogo vodoravna armaturna plošča, prekrita s tkanino, ki lahko spreminja videz zaradi projekcije razpoloženjske osvetlitve. Dobra in poceni rešitev, ki v temi naredi vtis. V središču »lebdi« nov tanek okrogel zaslon OLED brez okvirja s premerom 24-centimetrov. In tokrat mu ukazujete z dotikanjem, nič več ni vrtenja gumba med sedežema. Zahvaljujoč najnovejšemu operacijskemu sistemu je odzivnost na ravni najboljših pametnih telefonov. Posebnost je tudi OLED tehnologija, ki jo marsikdo pozna, saj ima v dnevni sobi televizijski zaslon v OLED tehnologiji. To prinaša zelo jasen pogled na podatke, tudi, ko so moteči zunanji dejavniki, na primer tema ali močno sonce, ki lahko posveti skozi veliko panoramsko streho.
Voznik pridobiva dodatne podatke tudi iz head-up zaslona, vendar na prosojnem zaslonu in ne vetrobranskem steklu, kar bi se nam zdela boljša rešitev.
Kot v igrici
Voznik lahko zdaj ustvari povsem personaliziran avatar. Na voljo so različni pogledi oziroma programi, od športnega do ekološkega in celo retro, ki omogoča, da lahko hitrost spremljate na merilnikih (sicer digitalno), ki so krasili originalno različico. Ob izbiri določenega programa se spremeni celoten ambient v vozilu, od barve, do grafike in to ne le na zaslonu, ampak po vsem avtomobilu. Obstaja toliko možnosti za zaslone in grafiko, da vas bo zagotovo zaposlilo za več tednov ali celo mesecev. A priznam, čeprav mi te digitalne novosti na dotik običajno niso všeč, Miniju nekako pristajajo in spoštujem, da bo ciljni kupec tega vozila v takem infotainmentu užival. Otrokom je bil takoj všeč.
Nova funkcija je t. i. Intelligent Personal Assistant z naprednim glasovnim upravljanjem, ki ga aktivirate z besedo »Hey, Mini«. Pri tem velja opozoriti, da je delovanje glasovnega upravljanja, tako kot to velja za vse proizvajalce, zelo omejeno. Slovenskega jezika še ne morete uporabljati, v angleščini pa sistem težko razume določene izraze. Sploh, če ne govorite tekoče angleško. Je pa vseeno uporaben, saj neštetih podatkov, ki jih ponuja avtomobil, ne morete imeti vedno na zaslonih. Tako ga lahko vprašate o porabi goriva in vam odgovori, prav tako vam predlaga restavracije, ki jih ima v navigacijskem sistemu, lahko znižate, ali zvišate temperaturo v vozilu, vse te ukaze precej dobro razume. Težje pa razume, če mu na primer ukažete, da vas odpelje v neki slovenski kraj.
Vgrajen ključ za zagon vozila
Prepoznavanje imen mu še ne gre dobro. Glasovno ukazovanje bo res bolj uporabno šele, ko bo na voljo ukazovanje tudi v slovenskem jeziku.
Pod zaslonom še vedno najdemo nekaj strojnih gumbov za uporabo najpogostejše funkcij. Najbolj zanimivo stikalo je tisto za zagon motorja – v obliki integriranega ključa, ki ga zavrtimo, da zaženemo ali ugasnemo motor.
Zelo prijeten na otip in predvsem natančen je volan, ki ima v countrymanu dva kraka, ki ju dopolnjuje možnost tekstilnega traku namesto klasičnih spodnjih krakov. V primerjavi z mini cooperjem so odprtine za zrak v kabini razporejene navpično. Poseben detajl so tudi navpično in globinsko nameščeni ročaji vrat. Povsod je veliko uporabnih predalov in odlagalnih površin, predvsem pa všečnih oblikovalskih domislic.
Na splošno so pri Miniju delo opravili zelo pohvalno, saj imajo voznik in potniki res občutek, da sedijo v premijskem vozilu. Pa čeprav so Countrymanovi oblikovalci dali prednost recikliranemu privlačnemu pletenemu tekstilu kot dragim letvicam na zgornji armaturni plošči.
Prtljažnik je v skladu s pričakovanji tako velikega SUV vozila - 460 litrov se na prvi pogled zaradi plitve postavitve ne zdi veliko, vendar je prostornina izkoriščena praktično. Tisti bolj aktivni boste morali dokupiti dodatke v obliki strešnega kovčka za kampiranje ali bolj aktivni dopust, za obisk hotela pa bo dovolj velik. Je pa zato zelo prilagodljiv, saj lahko sedežno klop v drugi vrsti premikate vzdolžno - in to kar za 13 centimetrov, se tem pa povečate udobje potovanja na zadnji klopi ali pa povečate prtljažnik.
Pogrešal sem go-kart občutek
Countrymana smo za začetek preizkusili z vstopnim agregatom - 1,5-litrskim bencinskim trivaljnikom s turbopolnilnikom iz skupine BMW, ki je združen z blagim hibridom 48 V. Na papirju to pomeni moč 121 kW (175 KM) in 280 Nm navora. Moč se izključno na prednji kolesi prenaša s pomočjo samodejnega sedemstopenjskega menjalnika (edina izbira s tem agregatom).
To je več moči in navora, kot ga ponuja povprečni družinski terenec. Tudi pospešek od 0 do 100 km/h, ki je 8,3 sekunde in največja hitrost 212 km/h, nakazujeta na to. Tudi v teoriji se izkaže za nekoliko živahnejšega kot večina običajnih tekmecev z vstopnimi motorji, pa čeprav tehta dobro tono in pol. Večina navora je dosegljivega že v zares nizkih vrtljajih, zato pospeševanje ostaja užitek, največja moč pa je, tipično za trivaljni motor, na voljo šele nad 4.500 vrtljajev.
Vendar pa netipično za vozila mini pri tem XXL countrymanu nisem doživel go-kart občutka. Priznam, sem ga pogrešal. Bolj sem se počutil kot v kompaktnem BMW-ju, kar pomeni, da sta podvozje in krmiljenje zelo natančna in zato ostaja športen avto, vendar ne tako zabaven, kot sem navajen od te legendarne avtomobilske znamke.
Kljub temu sem se ga ob vsakodnevnih opravilih hitro navadil, predvsem sem cenil udobje in zvočno zatesnjenost. Tu je bil storjen velik korak naprej. Trivaljni motor deluje tiho in je dobro izoliran, z ravno dovolj brnenja, ko se zavrti, da vam sporoči, da je tam. Tudi poraba je povsem zmerna, v povprečju 6,9 litra na 100 kilometrov, kar v praksi ob 54-litrski posodi za gorivo obljublja okoli 800 kilometrov vožnje brez ustavljanja za točenje goriva. Ob polni posodi goriva je potovalni računalnik kazal celo doseg večji od 900 kilometrov, a v tem primeru bi morali voziti res eko, kar pa ni v stilu dinamične avtomobilske znamke.
Minijev sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko delo opravlja natančno in je eden boljših izdelkov na trgu. Oprijem pod prednjimi kolesi se je ob pomoči asistenčnih pripomočkov izkazal za zelo zanesljiv tudi v mokrem, enako velja za zavore.
Pod črto, tudi vstopni bencinski mehki hibrid ponuja dovolj agilnosti, a za tiste, ki želijo več, je na voljo še veliko izbire. Zato pa z zmogljivostjo raste tudi cena, ki je seveda premijska. Mini countryman C stane 37.700 evrov, brez dodatkov, ti so ceno dvignili na zajetnih 54.658 evrov.
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id03286822
Po obliki je zelo podoben Santa Fe-ju prve generacije.
Jajca