Avto > Testi
365 ogledov

Novi doblo je naredil napredek v udobju in vožnji

Fiat Doblo
1/29
Saša Despot
Dobloju praktičnosti nismo nikoli očitali, je pa v novi generaciji bolj udoben, inženirji so izboljšali komunikativnost z volanom, zato se pelje bolje. Tudi turbodizel je ob povečni moči agilnejši in še varčnejši. Pogrešal sem več kompaktnosti, sedeži ponujajo premalo oprijema, tudi od materialov in asistenčnih sistemov sem pričakoval več.

Prvi Doblo je bil zasnovan za opravljanje prevozov za gospodarske subjekte. Avto se je izkazal s trpežnostjo, s prepoznavnimi in uveljavljenimi Fiatovimi dizelskimi motorji je bil eden sinonimov za varčno in zanesljivo gospodarsko vozilo. Predvsem pa je vedno znova prepričeval tudi s prostornostjo.

V preteklih letih je doblo ponekod postal priljubljen tudi kot družinski avto. Pri Fiatu so se poglobili v dizajn, ga naredili privlačnejšega, hkrati pa znotraj prijetnejšega za vožnjo - z boljšo zatesnitvijo potniške kabine, žal pa kaj več kot tempomata in sistema za pomoč pri speljevanju v klanec ne pozna – na primer sistem za samodejno zaviranje v sili in druge moderne pripomočke, brez katerih si priljubljenih športnih terencev danes ni več mogoče omisliti.

Še vedno oglat, a bolj potovalno orientiran

Doblo je v četrti generaciji dobil nov obraz, prodajajo ga celo v ZDA, kot RAM Promaster City. Po 15 letih od prvotne predstavitve, lahko zapišem, da tako prijazno uporaben družinam še ni bil, tudi estetsko.

Na zunaj v primerjavi s predhodnikom prevladujejo bolj ostre linije, čeprav je še vedno zelo oglat, a na ta račun prostoren. Nov je pokrov motorja, prednja maska, v vzvratna ogledala so vgradili smerne kazalce, nova sta prednja žarometa (le halogenska!), prednji odbijač in prtljažna vrata.

Fiat Doblo | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Potniki, bodisi spredaj ali zadaj, se bodo zahvaljujoč novim tehologijam, predvsem zaradi novega podvozja, počutili udobneje. S praktičnega vidika je obdržal dvoja drsna vrata, ki omogočajo lažji dostop potnikov na zadnjo klop, lažje posedanje otrok v za njih namenjene sedeže.

Dude, stekleničke, robčki, igrače – vse na dosegu roke

Posebnost vozila je polica prtljažnika z nosilnostjo 70 kilogramov, oziroma patentno odpiranje zadnjih stekel. Med testom, sam imam dva otroka in velik voziček, se je to izkazalo za odlično, saj ni treba raztovoriti pol prtljažnika, da bi se dokopali do dežnika, ali nahrbtnika.

Hvalim tudi veliko število odlagalnih površin, prostor za odlaganje predmetov ponuja tudi polica na stropu, skrivnih predalčkov je ogromno, nad njimi je bila navdušena predvsem žena, saj so med vožnjo vse stvari vedno pri roki in dud, stekleničk in „milijon“ drugih stvari, ki jih z dojenčkom vedno prevažamo naokoli. Vse je vedno pri roki, zato iskanje in brskanje po raznih torbah in nahrbtnikih odpade.

Fiat Doblo | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Prtljažni del klasičnega dobloja meri 790 litrov, z zloženimi zadnjimi sedeži 3.200 litrov. Lahko bi rekli, da prostora nikoli ne zmanjka, pa čeprav se to pri majhnih otrocih in dojenčkih včasih zdi nemogoče. Tisti, ki ima še večje potrebe, pa lahko poseže po različici doblo maxi, ki ponuja 1.050 litrov prostora v prtljažniku, oziroma 4.000 litrov s podrtimi sedeži. Model s povišano streho pa je od osnovne različice višji za 27 centimetrov, ima ojačano vzmetenje in notranjo višino 155 centimetrov.

Veliko plusov, a tudi dva velika minusa

Ko že hvalim, hvalim tudi to, da je v primerjavi s predhodnikom avtomobil v vseh predelih bolje izoliran. Kljub temu se na avtocesti ne boste izognili hrupu zaradi piša vetra v kabini.

Materiali ostajajo robustni, trde plastike je veliko, v primerjavi z Fiatovimi modeli z oznako 500 je precej nedomiseln in dolgočasen. Plastika naj bi na prvi pogled obljubljala trpežnost - a se s tem vsaj za testni avtomobil ne bi mogel strinjati. Kljub dobrim 20 tisoč kilometrov, ki jih je izdajal potovalni računalnik, je bila tkanina na sedežih zgubana in mestoma raztrgana, tudi "prepih" med plastiko je bil viden na kakšnem mestu. Olajševalna okoliščina je bila zgolj ta, da gre za testni primerek, pri katerem uporabniki ne varčujejo, tako, kot bi varčeval nek skrben oče, ki ga ima parkiranega v garaži.

Fiat Doblo | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Fiat Doblo | Avtor: Saša Despot Saša Despot


 

 

 

 

 

Me je pa zmotilo nekaj. Tovrstne avtomobile zaradi družinske prostornosti avtomobilisti radi naglašujejo za družinske – zato ne morem mimo skope založenosti z modernimi varnostnimi pripomočki. Teh, razen tistega, kar je zakonsko predpisanega in tempomata, pa mora še sistema, ki vozilo zadrži na klančini ni. Kje so napredni žarometi, ali pa sistem za samodejno zaviranje v sili, radarski tempomat in drugi, katerim celo zavarovalnice prepoznavajo, da so več kot prepolovili število škodnih primerov.

Dizel prva izbira

Dvolitrskega dizelskega motorja ni več v ponudbi potniške različice, saj gre še za Euro5 motor (ostaja v dostavni različici), zato pa je bil izboljšav deležen 1,6-litrski dizelski agregat, ki razvije 88 kilovatov moči (120 konjskih moči) in ima tudi več navora, 320 Nm. To je največ kar lahko doblo ponudi.

Multijet turbodizelski motor, ki predstavlja alternativo 1,4-litrski bencinski različici, je v primerjavi z upokojenim motorjem veliko bolj prožen, pri Fiatu pravijo, da za 40 odstotkov. Če toliko, težko presodim, je pa dejstvo, da dobro vleče tudi v nizkih vrtljajih. Pospešek na papirju, 13,4 sekunde od 0 do 100 km/h ne prepriča, a je v resnici doblo, ves navor je na voljo pri 1.500 vrtljajih v minuti, dovolj energičen za vse tipe vožnje, naj si bo to pospeševanje med semaforji, prehitevanje na podeželski cesti ali križarjenje po avtocesti. Najvišja hitrost je povsem spodobnih 176 km/h. Za varčne voznike je na voljo funkcija eco, takrat bistveno upade vozna dinamika. Ročni šeststopenjski menjalnik ima dolga prestavna razmerja, a ne razočara. Poraba je nekoliko višja, pričakovano zaradi oblike karoserije na avtocesti, nekaj nad sedmimi litri, namerjeno povprečje raznovrstne vožnje pa je bilo 6,5 litra plinskega olja na 100 kilometrov poti.

Fiat Doblo | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Novo vzmetenje za manj nagibanja

Doblo se hvalim z zelo naprednim sistemom vzmetenja. Odvisno od različice je na voljo neodvisno vzmetenje, ki je klasično ali ojačano. Pri bolj dinamični vožnji skozi ovinke, se doblo še vedno nagiba, a manj kot prej, predvsem pa prepriča v udobju. Vozniki takih vozil verjetno tudi niso pretirani dinamični vozniki.

Podatki o vozilu: Fiat doblo 1.6 multijet 16v 120 (City)
Prostornina motorja: 1598 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 3.750 in 5.600 vrt./min
Navor: 320 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 176 km/h, 13,4 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,6 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.406 x 1.832 x 1.895 medosna razdalja 2.755
Prostornina prtljažnika (v litrih): 790-3200
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 124 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 15.950 (osnovni testni)/ 17.420 (testni z dodatki)

Plus: Poraba goriva, motor, prostornost in prtljažnik, odlagalne površine

Minus: Veliko plastike, materiali, pomanjkanje naprednih sistemov;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.