Avto > Testi
7126 ogledov

Sprejeli smo izziv: Koliko vožnje zmore mehki hibrid v električnem načinu?

Peugeot 3008 na hibridnem izzivu
1/23
Gregor Prebil
Mehki hibridi so zaradi zmanjševanja emisij v ospredju številnih avtomobilskih znamk. Ne samo v razredu mestnih vozil, pač pa tudi družinskih SUV-jev. Predvsem na račun cene. Pri Peugeotu močno stavijo na hibridno tehnologijo, tudi z modelom 3008, ki ni več na voljo z dizelskim motorjem. Štiri novinarske ekipe smo sprejele izziv in tekmovale, kdo bo več prevozil na elektriko.

Pri Peugeotu pravijo, da 100-odstotno električna vozila niso edini odgovor za razogljičenje. Prepričani so, da mora biti prehod postopen in da so trenutno hibridi prava izbira, da se ljudje navadijo električne vožnje.

Peugeot 3008 na hibridnem izzivu | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Gregor Draksler, direktor marketinga za znamko Peugeot v Sloveniji, je povedal, zakaj so pripravili hibridni izziv? Njihova hipoteza je, da lahko z navadnim hibridnim pogonom od 15 do 50 odstotkov dnevnih poti prevozimo na elektriko, s tem prihranimo na porabi goriva in dosežemo manj CO2 emisij. Pri Peugeotu poudarjajo, da je ta tehnologijo tudi enostavna za uporabo, saj ne zahteva polnjenja, zato ni stresna, kar številne še vedno odvrača od nakupa električnega avtomobila. »Mi trdimo, da je blagi hibrid odlična alternativa dizelskemu motorju, predvsem pri porabi goriva, Hkrati je cena dizelskega goriva višja kot bencinskega, nižji so tudi stroški vzdrževanja bencinskega motorja,« pravi Draksler. Peugeot s 3008 sicer ne ponuja več izbire dizelskega motorja.
Dodal je, da se glavne prednosti hibridnega pogona pokažejo pri mestni in podeželski vožnji, kjer lahko, tudi na podlagi internih podatkov, hibridni 3008 do 50 odstotkov poti prevozi na elektriko.

Peugeot 3008 na hibridnem izzivu | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

V menjalnik vgradili elektromotor

Andrej Škof, nacionalni tehnični svetovalec pri znamki Peugeot, je razložil princip delovanja hibridnega sklopa, ki predstavlja kombinacijo dveh pogonov, motorja z notranjim zgorevanjem in električnega pogona. To kombinacijo obvladujejo tudi z uvedbo robotiziranega menjalnika.

Peugeot 3008 na hibridnem izzivu | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Osnova je bencinski 1,2-litrski trivaljni motor tretje generacije, ki je v korist novih zahtev po emisijskih standardih nadgrajen. Menjalnik ima sicer znano tehnologijo robotiziranega menjalnika s šestimi prestavami, s tem, da je vanj vkomponiran elektromotor (21 kW, 55 Nm navora) za pogon in koračni elektromotor za menjavanje prestav. Zelo pomemben del celotnega sistema je programska oprema, ki krmili in usklajuje vse komponente takega pogona. Baterija je še manjša kot pri klasičnem samopolnilnem hibridu, vendar pa omogoča občutek vožnje električnega vozila. Hitrost potovanja na elektriko in tudi čas potovanja sta odvisna od načina vožnje (polnjenje in praznjenje baterije). 48 V litij-ionska baterija sicer ima bruto kapaciteto skoraj 1 kWh, vendar pa je za omenjene namene na voljo nekaj več kot 600 Wh. Njena prednost je kompaktnost, saj tehta le 12 kilogramov in so jo skrili pod sedež, tako, da ne zmanjšuje prtljažnega prostora.

Peugeot 3008 na hibridnem izzivu | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

V tekmi šteje vsak odstotek

Toliko v teoriji, ki smo jo preverili v praksi, na 50 kilometrov dolgi trasi sestavljeni večinoma iz vožnje po mestnih ulicah Ljubljane, manjšega odseka ljubljanske obvoznice in podeželski vožnji do cilja Na Gorenjskem. Cilj je bil doseči 50 odstotkov poti v električnem načinu. Ker je šlo za tekmo novinarskih ekip, smo izziv sprejeli resno, tekmovalno. Štel je vsak odstotek. Porabo in način vožnje (polnjenje, praznjenje baterije) smo sproti spremljali na potovalnem računalniku. Klima je bila vklopljena, prav tako avtoradio, vozili smo v načinu Eko.

Peugeot 3008 na hibridnem izzivu | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Moramo priznati, ker je šlo za tekmo, da smo vozili počasneje, kot bi sicer, a še vedno v sklopu pravil, ki jih veleva zakonodaja. V mestni vožnji je velika prednost mehkih hibridov ta, da so zagoni lažji (manjši premiki so lahko samo z elektromotorjem, tudi obračanje vozila ali parkiranje), ki jih je bilo v mestni gneči zagotovo veliko. Dizelski motor je manj primeren za to. Tako je tudi emisijska slika pri taki uporabi ugodnejša, kar je za mesta in ljudi v njih še posebej pomembno. Poudariti velja, da je navor elektromotorja na voljo praktično takoj, kar pa ni primer pri motorju z notranjim zgorevanjem.

Peugeot 3008 na hibridnem izzivu | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Pri vožnji na podeželskih cestah se prednosti pokažejo pri zelo konstantni vožnji in spet ne prehitri vožnji. Ne smemo zanemariti dejstva, da nekaj energije lahko tudi povrnemo v obdobjih, ko vozilo pojema in jo zato uporabimo kasneje, ko to potrebujemo zaradi pospeševanja, na primer med zaviranjem pred krožišči ali križišči. Zanimiv podatek, ki ga je zabeležila sicer konkurenčna ekipa, je, da je bila največja hitrost v električnem načinu na ljubljanski obvoznici 104 km/h. Tudi na avtocesti je kljub majhni prostornini do hitrosti 130 km/h motor lahko zelo uglajen, a takrat je tudi poraba goriva večja kot pri dizlih, ki seveda ponujajo še več moči, večjo vlečno zmogljivost, možnost štirikolesnega pogona, možnost vleke težjih prikolic, kar smo ugotovili že na predhodnem testu mehkega hibrida peugeota 3008.

Peugeot 3008 na hibridnem izzivu | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Rezultati so nas presenetili

Po 50 kilometrih hibridnega izziva so bili rezultati presenetljivi, saj so vse štiri ekipe, glede na podatke potovalnega računalnika, dosegle zastavljen cilj - to je 50 odstotkov vožnje v električnem načinu. Zmagovalna ekipa je ob povprečni hitrosti 36 km/h in porabi goriva, manjši od petih litrov, dosegla celo rezultat 58 odstotkov prevožene poti na elektriko. Še enkrat je treba poudariti, da bi v realnosti vozili hitreje, še vedno pa smo tudi na testu ugotovili, da lahko ob umirjeni vožnji, po cestnoprometnih predpisih, v kombinaciji podeželske in mestne vožnje, s hibridnim 3008 naredimo več kot 40 odstotkov vožnje na elektriko. Za vse, ki ste redni dolgoprogaši na avtocesti, radi vozite tudi hitreje, potrebujete štirikolesni pogon, ali pa vlečete prikolico in potrebujete več moči in navora, pa je dizelska izbira še vedno priporočljivejša.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • jakec1575 09:14 06.november 2024.

    pizda ste spet delal zastoje. najbolj na kurac mi grejo vozniki, ki sparajo in v prometni konici serjejo in delajo zastoje, ker uspejo ujeti vsak rdec semafor. pa avtosole tud. ce nima kandidat vsaj 24 ur, bi jaz prepovedal voznjo ...prikaži več v jutranji in popoldanski konici. zadnjic je cez center vozil tovornjak s proklopnikom L avtosola v prometni konici. tam, kjer sploh ne sme.

  • Fredi34 08:43 06.november 2024.

    Vredni bodo pa 0, ker se jih bodo vsi lastniki poizkušali znebiti. Edin koliko toliko dober motor je bil 1,5 dizel, pa še ta gre kot kaže v pozabo. Čeprav pije tudi po mestu manj kot hibrid. Da ne omenjam ...prikaži več relacijske vožnje, kjer je nasploh šparavček. Tako da dragi moji, vso srečo z 1,2 puretechi.

  • BenX 08:42 06.november 2024.

    Povprečna hitrost 36 km/h... Pa ne me f... no! In poraba manjša od 5 litrov! To je dosežek ali kaj?! Jaz mam porabo pod 5 litrov pri povprečni hitrosti okoli 85 km/h, 10+ let star dizel, 330.000 prevoženih. Ne o ...prikaži več nekih alternativna dizlu s temi trivaljnimi jajci.