Nissan e-NV je kot električni limuzinski kombi, ponekod je na voljo sicer tudi kot lahka gospodarska furgonska različica, pri nas na voljo šele krajši čas, saj je bolj zanimiv postal šele potem, ko je predlani dobil bolj zmogljivo baterijo s kapaciteto 40 kilovatnih ur, ki je postala kar za 67 odstotkov bolj zmogljiva od predhodnice.
Nissan e-NV200 se je s tem po bateriji izenačil s osnovnim nissanom leafom druge generacije, a ni dobil tudi njegovega elektromotorja, saj je ta enak kot v leafu prve generacije in razvija moč 80 kilovatov in navor 254 njutonmetrov, ki je, kot to velja za elektromotorje, na voljo že pri zelo nizkih vrtljajih. Takšen motor e-NV200, ki že prazen tehta več kot poldrugo tono, seveda ne more spremeniti v dirkalnik, saj do 100 kilometrov na uro pospešuje celih 14 sekund, a je občutek varljiv. Če pedal plina hitro pritisnete do konca, namreč avtomobil kar živahno poskoči in zdi se vam, da mu podvozje ne bo kos.
Tu se kaže ena od posledic tega, da e-NV200 s tehnično zasnovo dejansko sega v prvo desetletje tega stoletja. Kot električni e-NV200 je sicer na ceste zapeljal leta 2014, kar ga že kategorizira kot starejši model, nissan NV-200 z motorji na notranje zgorevanje, ki mu je služil za osnovo, pa je bil predstavljen pred natanko desetletjem. Podvozje zato deluje nekoliko negotovo in neusklajeno z motorjem, zaradi zelo navpičnih bočnih površin pa je tudi zelo občutljiv že na manjše sunke vetra v boke.
Manga merilniki
Generacijska starost nissana e-NV200 se pozna tudi v notranjosti z veliko trde plastike in oblik, ki spominjajo na nekoliko pretekle avtomobilske čase. O infozabavnem sistemu ni govora, z izjemo denimo klasične povezljivosti z mobilnim telefonom in zanimivega prikazovalnika vzvratne kamere na zaslončku med merilniki. Za merilnike bi lahko rekli, da so zanimiv oblikovni dosežek, saj so Nissanovi inženirji zaslone digitalnih prikazovalnikov vgradili kar v ohišje analognih, namenili pa so jim tudi privlačno grafiko v slogu japonskih stripov manga.
Nissan e-NV200 zaradi teh merilnikov deluje celo nekoliko simpatično, prav tako pa tudi zaradi zunanjih in notranjih oblik in nekoliko nerodnega občutka v notranjosti. Voznikovo delovno mesto je zaradi razmeroma visokega sedenja in tovornjaško položnega volanskega obroča predvsem klasično furgonsko, vendar nikakor neudobno, kar velja tudi za druge sedeže, ki jih je lahko kar sedem, pa čeprav gre za avtomobil, ki je po velikosti primerljiv s citroënom berlingom.
Nekaj kompromisov je bilo pač treba sprejeti. Spredaj in v drugi vrsti je dovolj udobja in prostornosti, zadnja sedeža pa sta boj zasilna in se tako kot v nekaterih terencih prikladno zložita ob rob prtljažnika. Potniki morajo ob tem izbirati, ali bodo izkoristili precej velik prtljažnik, ali pa se jih bo raje peljalo sedem. Ob uporabi zadnjih sedežev se namreč prtljažne zmogljivosti nissana e-NV200 precej zmanjšajo. In še nekaj velja: vstop na zadnje sedeže je zaradi fiksne vgradnje druge klopi precej neroden, skoraj najlažji pa zadnja potnika nanju vstopita kar skozi vrata prtljažnika. Nekaj gimnastike bo v vsakem primeru potrebne. Dodajmo še, da potniki v drugi vrsti sicer sedijo v redu in udobno, vendar pa na svet zrejo skozi nekoliko klavstrofobična zelo nizka okna, ki se le deloma odprejo.
Avto za mestni vsakdan
Kaj pa vožnja? Nissan e-NV morda ne bo postavljal hitrostnih rekordov in deluje nekoliko nedorasel pogonu, v vsakdanjem prometu pa se čisto dobro znajde, predvsem če se večinoma vozimo po mestu in njegovi okolici. Glede na to, da doseže največjo hitrost »le« 123 kilometrov na uro, bomo avtocesto z njim obiskali bolj redko, a ne le zaradi razmeroma nizke končne hitrosti, ampak zato, ker na avtocesti porabi veliko več elektrike kot bi je sicer. In k temu gotovo pripomore tudi velika čelna površina.
Pri Nissanu sicer obljubljajo dobrih dvesto kilometrov dosega, vendar boste v praksi lahko zadovoljni že s stopetdesetimi in še to v idealnih razmerah. Kratek doseg dela e-NV200 tudi zelo odvisnega od polnilne infrastrukture ali pa zmogljivega domačega polnilnika. Če boste baterijo polnili z enosmernim tokom z največjo močjo 46 kilovatov, bo do polne baterije zadostovalo dobre tričetrt ure, na domačem polnilniku z močjo 7,4 kilovata se bo napolnil čez noč. Če pa imate na voljo zgolj trifazno vtičnico z močjo 3,6 kilovata, se pripravite skoraj na dan čakanja.
A dejstvo je, da med vsakdanjimi vožnjami po mestu vse elektrike ne boste porabili v enem dnevu, k čimer gotovo pripomore tudi sistemska sposobnost rekuperacije. Nissan e-NV400 morda ne ponuja vožnje zgolj s pedalom za plin, kar omogoča leaf druge generacije, zato pa lahko za solidno obnavljanje zaloge elektrike poskrbite že, če preklopite na način ECO. Če pa še menjalnik prestavite v B, namesto v običajni vozni program D, bo zaviranje korenitejše, z njim pa tudi rekuperacija.
Nissanov električni prevoznik bi se zato lahko, tudi zaradi prilagodljive in prostorne notranjosti, zelo dobro obnesel v vlogi tipičnega družinskega prevoznika ali pa kot taksi. Med drugim je nissan e-NV200 postal tudi prvi električni londonski črni taksi po letu 1897. Tistega davnega leta je namreč po londonskih ulicah vozil njegov daljni prednik, električni »bersey taxi«.
Podatki o vozilu: nissan e-NV200 combi 7
Motor: električni
Največja moč: 80 kW (109 KM)
Največji navor: 254 Nm
Zmogljivosti: 123 km/h, 14 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.560 x 1.755 x 1.858, medosna razdalja 2.725
Prtljažnik (v litrih): 443
Poraba: 16,5 kWh/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 0 g/km
Čas polnjenja baterije: 21 h 30 min (AC 3,6 kW), 7 h 30 min (AC 7,4 kW), 40 min (DC 46 kW do 80%).
Cena v evrih: 44.164 (popust: 31.981)
Plusi: Zanimiv videz, osnovno udobje, električni pogon.